Xboxlife forum

DVD film hakker på x-box

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

DVD film hakker på x-box

Indlægaf Bille » 15. jan 2012 14:53

Hejsa,

Jeg var lykkelig da jeg åbnede gaven fra min hustru juleaften, en x-box slim med kinnect lå der sørme, se det er jo ikke ringe...

Nu er maskinen så oppe og alt spiller bare optimalt, lige med undtagelse af dvd film på boksen, det hakker en del desværre.

Har prøvet med forskellige film og det er det samme hver gang, det er lidt ligesom om farten på skiven er forkert, den hakker måske et milisekund hvert 10 sek.

Filmene er originale, har også prøvet med knægtens tudsegamle dvd med mickey mouse med samme resultat.

Boksen er sat til med HDMI kabel.

Håber der er nogen der kan komme med en super enkel løsning.

/Bille
Bille
Niveau 0
 
Indlæg: 2


Re: DVD film hakker på x-box

Indlægaf Morten Skou » 15. jan 2012 15:06

Tillykke med Xboxen, det var da en lækker julegave :D

Jeg oplever også at min Xbox hakker når jeg afspiller DVD-film, men det er absolut ikke hvert 10 sekund, måske mere noget ala 2-3 gange i løbet af en hel film.

Mit bedste bud er, at der måske kan være noget galt med DVD-drevet og din bedste chance er nok at prøve at ringe til Microsofts support og få den repereret/erstattet. Du kan finde nummeret til dem her på forsiden af www.xboxlife.dk (nederste højre hjørne på siden).
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: DVD film hakker på x-box

Indlægaf Rahbek » 15. jan 2012 15:41

Som Skou skriver så oplever jeg det en gang imellem, men noget sjældnere end du beskriver, så vil tilslutte mig at det sandsynligvis er en fejl fra fabrikkens side.

Det er godt nok lidt ærgerligt at skulle sende den til reparation allerede, men jeg kan trøste dig med at de gange jeg har haft fat i xbox support har de været super hjælpsomme, og hele processen med at sende den afsted til værkstedet i Tyskland kørte fortrinligt :)
Billede
Rahbek
Niveau 6
 
Indlæg: 1905


Re: DVD film hakker på x-box

Indlægaf CvKM » 15. jan 2012 16:23

Du mener vel Tjekkiet? For det er kun en mellemlanding den laver i Tyskland. Det fik jeg at vide. :D

Udover dét, så giver jeg de andre helt ret. Supporten er hjælpsom og giver dig vejledning lige til du ligger røret på. Min Slim gik også i stykker cirka 1½ måned efter jeg købte den (at den så gik i stykker igen efter jeg fik den hjem, snakker vi ikke om).
"The battle is going very heavily against us. We're being crushed by the enemy weight...We are facing very difficult days, perhaps the most difficult that a man can undergo."
Field Marshal Erwin Rommel - 3rd November 1942
CvKM
Niveau 7
 
Indlæg: 2988
By: Frederikssund.


Re: DVD film hakker på x-box

Indlægaf vindingvp » 15. jan 2012 16:26

Er der skidt på bagsiden? :)
Billede
vindingvp
Niveau 4
 
Indlæg: 306


Re: DVD film hakker på x-box

Indlægaf ALIE » 15. jan 2012 16:43

har selv nogle film som virker fint på nogle DVD afspiller og ikke på x-box.
tror bare den er lidt mere følsom over for riser.
Billede
ALIE
Niveau 7
 
Indlæg: 5030


Re: DVD film hakker på x-box

Indlægaf Bille » 15. jan 2012 16:54

vindingvp skrev:Er der skidt på bagsiden? :)


Nope ingen ridser, den ene film vi har testet med var sprit ny...

Den mickey Mouse jeg testede med var det som om der var slør efter figurene som om det ikke kunne følge med...
Bille
Niveau 0
 
Indlæg: 2


Re: DVD film hakker på x-box

Indlægaf solo3300 » 29. jan 2012 13:47

lyder som om kablet ikke sidder ordenligt i :p
solo3300
Niveau 4
 
Indlæg: 304



Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 58 gæster

cron