Xboxlife forum

At købe xbox 360 konsol i USA

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

At købe xbox 360 konsol i USA

Indlægaf 123-tjek » 27. dec 2011 23:51

Hej alle

Jeg har for et par måneder siden, besluttet mig for at købe en xbox 360 m. kinect. Jeg har kigget lidt på priserne i Danmark og har kigget på pakken med xbox 4gb slim og kinect til omkring 2000,- kr.

Jeg havde egentlig håbet på et godt januar tilbud, og ville derfor vente til januar med at købe den. MEN jeg er lige nu på ferie i usa. Inden jeg tog afsted, sagde jeg til mig selv, at jeg ikke ville købe en xbox herovre, pga. garanti og besvær med strømforsyning, spil osv...

Men synes nu prisen herovre er lidt bedre end i DK, såå vil høre: Er der nogen er jer der har erfaring med at købe en xbox i usa? Jeg er klar over, at stort set alle danske spil ikke vil kunne spilles på maskinen, så spil skal købes over nettet. Har tjekket told osv. og det er heller intet problem. Det eneste jeg er bekymret for, er strømforsyningen. Det kan jo hurtigt blive en dyr ting, hvis jeg skal købe en ny strømforsyning. Kan jeg ikke bare købe en omformer??

Håber at en eller anden kan fortælle om jeg kan købe en omformer og så er det det????
(Og "plejer" xbox'e at komme på udsalg i dk her efter jul?)

God bagjul og godt nytår :D


XBOX 360 S 4 gb m. kinect + 2 spil (Kinect adventures og Carnival games) = 1998 kr. i Elgiganten
XBOX 360 S 4 gb m. kinect + 1 spil (Kinect adventures) + $75 gavekort = 1880 kr. i Target

Altså vil min besparelse være lidt over 100,- - MEN jeg vil jo få lidt over 400,- foræret til at bruge på spil, altså vil jeg kunne købe to ekstra spil... (Vil købe Disneyland Adventures og så et andet spil, som jo i DK koster ca. 300-400 hver!)

Er det det værd??? Inden jeg får købt omformer osv... ville I ikke købe hjemme i Danmark?
123-tjek
Niveau 0
 
Indlæg: 7


Re: At købe xbox 360 konsol i USA

Indlægaf BuBubbi » 28. dec 2011 16:51

Jeg vil bestemt ikke mene det er besværet værd.
Ikke kun pga strømforsyningen.

Husk at der kan komme told på de spil du skal bestille hjem fra USA også.
http://www.toldpriser.dk/toldberegner

Og hvis du bliver taget i tolden på vej hjem med xbox'en, kommer det også til at koste.
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: At købe xbox 360 konsol i USA

Indlægaf xsoenx » 28. dec 2011 16:55

du skal vide at det ikke alle spil fra EU som virker på en US maskine, så ville ikke sige det er det værd medmindre du køber alle spil du skal ha derovre
Billede
xsoenx
Niveau 6
 
Indlæg: 1819
By: Slangerup


Re: At købe xbox 360 konsol i USA

Indlægaf 123-tjek » 28. dec 2011 17:44

Tak for svar :)

Jeg er klar over, at den kun kan afspille NTSC spil, men da jeg tit rejser i usa og har bekendte der, vil det ikke blive noget problem og det synes jeg ikke er et problem :D Jeg har også på et tidspunkt tænkt mig, at få sat ekstrn hdd til og har hørt, at PAL spil så virker gennem den (hdd er selvfølgelig kun til afspilning af spil jeg har købt. Og er kun fordi hund, kat og unger der kommer i mit hus er fantastisk gode til at ridse, ødelægge og smide disken væk!!)

Tolden er heller ikke problem, da man må indføre for 3250,- når man kommer fra usa til DK.

Så egentlig er strømmen det ALLERstørste problem.

Jeg tror jeg har besluttet mig for at købe i DK, selvom det koster mere end herovre. Men en god omformer kan jo også hurtigt koste dyrt, og xboxen kan gå i stykker pg så har jeg ingen garanti.... (på trods af, at Gamestop i Las Vegas fortalte mig, at gamestop garantien også ville virke i de danske butikker. Kan ikke rigtig tro det - Nogen der ved noget om det?? )


Vil stadig gerne høre fra nogen der har erfaring med køb af xbox i usa?!
123-tjek
Niveau 0
 
Indlæg: 7


Re: At købe xbox 360 konsol i USA

Indlægaf artemisthemp » 28. dec 2011 17:54

Eneste måde du får en US 360 til at, spille EU spil er ved at, få et Region Free Drev
Billede
artemisthemp
Niveau 3
 
Indlæg: 222



Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster

cron