Xboxlife forum

Er dit gamertag "hacket"?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: Er dit gamertag "hacket"?

Indlægaf Elgaard » 13. feb 2012 15:38

TerrificFalcon skrev:Hvad sker der da hvis man ændrer et kodeord, mens at man har kontoen liggende på to konsoller? Per Microsofts guidelines til hvad man skal gøre, så lyder det ikke som om at brugeren bliver gjort "ugyldig" på den anden konsol, bare fordi at man ændrer brugerens kodeord. Jeg prøver lige at efterteste det.


Der sker nemlig ingenting - Jeg skiftede for nylig kodeord til min Live konto på xbox.com, men Xboxen bad ikke om den nye kode næste gang jeg tændte for den.

Jeg ved ikke helt om det stadig fungerer sådan i dag, men før i tiden kunne man recover sin profil, og dermed vil de gamle profiler ikke længere virke. Har selv kun en Xbox, så kan ikke lige prøve det af.
Billede
Elgaard
Niveau 7
 
Indlæg: 2000
By: Randers


Re: Er dit gamertag "hacket"?

Indlægaf TerrificFalcon » 13. feb 2012 15:42

På den guideline som der blev linket til tidligere står der netop også at man skal recovere sin profil for at få "de gamle" sat ud af funktion. Eller, der står at man skal "gendanne" den, og så et link til en side hvor ordet gendanne slet ikke bliver brugt... Jeg tror de guidelines er nemmere, når man læser dem på engelsk. Den dansksprogede xbox.com-side har vidst altid været et no-go.

Jeg fik også ændret mit kodeord lige nu, på min amerikanske konto, over nettet. Loggede fint på på Xbox'en, ingen jammer over noget som helst. Hvad Spankey har gjort har altså simpelthen bare været ineffektivt og ikke haft nogen effekt på hackeren.
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Re: Er dit gamertag "hacket"?

Indlægaf Spankey103 » 13. feb 2012 16:55

Spif: yep læste godt det med achievementsne ikke kommer på ens profil igen, men sådan er det. Overlever sku nok :-)
Terricify: Ja, jeg skiftede koden, selv til noget fuldstændig andet, fra mit gamle kodeord, men ja. Som du siger, har det ikke påvirket min account på hackerens Xbox. Men nu har MS lukket min konto, så den spade lader min konto være :-) Tak for svarene folkene.
Spankey103
Niveau 7
 
Indlæg: 2915
By: Grenaa


Re: Er dit gamertag "hacket"?

Indlægaf Spankey103 » 15. feb 2012 21:50

Hold da op det gik stærkt :-) Min account er allerede oppe og køre igen, og mine microsoft points er kommet tilbage :-) Skønt Microsoft! God service må man sige :-)
Senest rettet af Spankey103 15. feb 2012 21:51, rettet i alt 1 gang.
Spankey103
Niveau 7
 
Indlæg: 2915
By: Grenaa


Re: Er dit gamertag "hacket"?

Indlægaf Morten Skou » 15. feb 2012 21:50

Godt at høre, at de er ved at have god fart på sådanne problemer :) 2 dage må være rekord!
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Er dit gamertag "hacket"?

Indlægaf pgrundl » 15. feb 2012 21:54

Morten Skou skrev:Godt at høre, at de er ved at have god fart på sådanne problemer :) 2 dage må være rekord!

De har vel træningen efterhånden :lol:
pgrundl
Moderator
 
Indlæg: 5858


Re: Er dit gamertag "hacket"?

Indlægaf IkkNico » 22. feb 2012 10:18

har de sidste 2 dage modtaget emails om at der lå en privat besked til mig på min EA profile inkl. et link EAs login side. Nice try, men jeg har fra starten disabled alle email besked fra EA.

De sidste par PMs jeg rent faktisk har fået på EA, har alle været "reklamer" for salg af eacoins. Begge brugere var banned inden jeg nåede at rapportere dem.

Så det kunne se ud til, at en del af disse "hacks" er ganske almindelig phising.
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Er dit gamertag "hacket"?

Indlægaf DkSlayer » 22. feb 2012 13:40

IkkNico skrev:har de sidste 2 dage modtaget emails om at der lå en privat besked til mig på min EA profile inkl. et link EAs login side. Nice try, men jeg har fra starten disabled alle email besked fra EA.

De sidste par PMs jeg rent faktisk har fået på EA, har alle været "reklamer" for salg af eacoins. Begge brugere var banned inden jeg nåede at rapportere dem.

Så det kunne se ud til, at en del af disse "hacks" er ganske almindelig phising.


Dem har jeg også modtaget et par stykker af. Istedet for at bruge linket, gik jeg ind på min ea konto på den ordinære måde. Og ganske rigtigt, der var ikke nogen private beskeder til mig
DkSlayer
Niveau 4
 
Indlæg: 506


Re: Er dit gamertag "hacket"?

Indlægaf NiklasOfDoom » 21. apr 2012 12:17

Så er jeg også røget i fælden. Skønt. Der forsvandt mine 2 x 4200 købte point. Så må man jo tage fag i Microsoft.
NiklasOfDoom
Niveau 4
 
Indlæg: 353


Re: Hacked Account

Indlægaf Muunsters » 22. maj 2013 13:48

DkSlayer skrev:Ja det havde jeg faktisk :/ hehe

men har lavet et nyt super password nu



husk altid og ha tal og bogstaver i dit kodeord. da det er mest sikret.
Muunsters
Niveau 0
 
Indlæg: 17
By: haderslev


Foregående

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 87 gæster

cron