Xboxlife forum

Er dit gamertag "hacket"?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: Er dit gamertag "hacket"?

Indlægaf susperia » 14. jan 2012 13:59

Stod der også det samme ved dig, når du prøvede at logge på din profil? Det som jeg har skrevet i et indlæg over.
Det undre mig nemlig lidt, så ved ikke om de har lavet en fejl.
Billede
susperia
Niveau 5
 
Indlæg: 1274
By: Haarby


Re: Er dit gamertag "hacket"?

Indlægaf IkkNico » 14. jan 2012 14:02

Jericho skrev:Ja det har du så ganske ret i... Nico gider du give beskeden videre, har lige haft ringet til nogen af jer på vennelisten...

Done ...

Til andre der vil minimere chancen for at blive hacket:
> Lad være med at bruge 3. parts programmer du ikke kender.
> Fjern din xbox email adresse fra alle sociale tjenester (f.eks. Facebook, BF3stats.com osv.)
> Opret en seperat mail kun til xbox GT (den skal ikke bruges eller "udstilles" nogle steder, f.eks. på EA, Ubisoft o.lign.)
> Skift password til noget, der bliver mere end svært at bryde med brute force, f.eks. Dgjd4smpvm
(hint: Dengang jeg drog afsted min pige ville med ... a = 4, eller endnu bedre find på din helt egen sætning)
> Er du rigtig paranoid, så skift også privacy settings så kun vennerne kan se hvad du foretager dig.


Selv hvis denne metode ikke skulle vise sig at holde vand, så er man stadig lidt bedre sikret.
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Er dit gamertag "hacket"?

Indlægaf Jericho » 14. jan 2012 14:23

Bruun jeg vil råde dig til at lave en email account der kun er til xboxen og lave en kode som du ikke bruger andre steder... ha' ikke dit betalingskort tilknyttet... og sørg for at slå alle sikkerhedsforanstaltninger til på din konto... dit mobiltlf. nr, så får du besked hvis nogen prøver at komme på din profil. alternativ email for godkendelse. Hemmeligt spørgsmål osv. Troede også jeg havde sikret min konto nok, åbenbart ikke... Vi er nogle stykker der har lært det på den hårde måde.
Billede
Jericho
Niveau 1
 
Indlæg: 98


Re: Er dit gamertag "hacket"?

Indlægaf Jericho » 14. jan 2012 14:25

susperia skrev:Stod der også det samme ved dig, når du prøvede at logge på din profil? Det som jeg har skrevet i et indlæg over.
Det undre mig nemlig lidt, så ved ikke om de har lavet en fejl.

Har slet ikke prøvet. Ventede til MS kontaktede mig
Billede
Jericho
Niveau 1
 
Indlæg: 98


Re: Er dit gamertag "hacket"?

Indlægaf Jericho » 14. jan 2012 14:28

IkkNico skrev:
Jericho skrev:Ja det har du så ganske ret i... Nico gider du give beskeden videre, har lige haft ringet til nogen af jer på vennelisten...

Done ...

Til andre der vil minimere chancen for at blive hacket:
> Lad være med at bruge 3. parts programmer du ikke kender.
> Fjern din xbox email adresse fra alle sociale tjenester (f.eks. Facebook, BF3stats.com osv.)
> Opret en seperat mail kun til xbox GT (den skal ikke bruges eller "udstilles" nogle steder, f.eks. på EA, Ubisoft o.lign.)
> Skift password til noget, der bliver mere end svært at bryde med brute force, f.eks. Dgjd4smpvm
(hint: Dengang jeg drog afsted min pige ville med ... a = 4, eller endnu bedre find på din helt egen sætning)
> Er du rigtig paranoid, så skift også privacy settings så kun vennerne kan se hvad du foretager dig.


Selv hvis denne metode ikke skulle vise sig at holde vand, så er man stadig lidt bedre sikret.


Som Nico siger...hehe. du var sgu lidt hurtigere end mig gamle dreng :D
Billede
Jericho
Niveau 1
 
Indlæg: 98


Re: Er dit gamertag "hacket"?

Indlægaf MrBruun » 14. jan 2012 14:33

Fedt lige hvad jeg manglede...
MrBruun
Niveau 4
 
Indlæg: 448


Re: Er dit gamertag "hacket"?

Indlægaf Jericho » 14. jan 2012 14:42

MrBruun skrev:Fedt lige hvad jeg manglede...

Nu ikke så gnaven :D ... Det er meget lige til.
Billede
Jericho
Niveau 1
 
Indlæg: 98


Re: Er dit gamertag "hacket"?

Indlægaf MrBruun » 14. jan 2012 14:47

Jericho skrev:
MrBruun skrev:Fedt lige hvad jeg manglede...

Nu ikke så gnaven :D ... Det er meget lige til.


ikke når man sidder med en grædende unge og benet ny opreret..
MrBruun
Niveau 4
 
Indlæg: 448


Re: Er dit gamertag "hacket"?

Indlægaf Morten Skou » 14. jan 2012 14:51

Jericho skrev:
IkkNico skrev:
Jericho skrev:Ja det har du så ganske ret i... Nico gider du give beskeden videre, har lige haft ringet til nogen af jer på vennelisten...

Done ...

Til andre der vil minimere chancen for at blive hacket:
> Lad være med at bruge 3. parts programmer du ikke kender.
> Fjern din xbox email adresse fra alle sociale tjenester (f.eks. Facebook, BF3stats.com osv.)
> Opret en seperat mail kun til xbox GT (den skal ikke bruges eller "udstilles" nogle steder, f.eks. på EA, Ubisoft o.lign.)
> Skift password til noget, der bliver mere end svært at bryde med brute force, f.eks. Dgjd4smpvm
(hint: Dengang jeg drog afsted min pige ville med ... a = 4, eller endnu bedre find på din helt egen sætning)
> Er du rigtig paranoid, så skift også privacy settings så kun vennerne kan se hvad du foretager dig.


Selv hvis denne metode ikke skulle vise sig at holde vand, så er man stadig lidt bedre sikret.


Som Nico siger...hehe. du var sgu lidt hurtigere end mig gamle dreng :D


Lad mig i øvrigt lige tilføje, at det også kan være en god ide at bruge specielle tegn som !"#€%&/() i sine kodeord, det gør bruteforce endnu sværere.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Er dit gamertag "hacket"?

Indlægaf MrBruun » 14. jan 2012 14:53

hvorfor helvede må man ikke slette sine kreditkort oplysninger? Latterligt
MrBruun
Niveau 4
 
Indlæg: 448


Re: Er dit gamertag "hacket"?

Indlægaf Jericho » 14. jan 2012 14:55

MrBruun skrev:hvorfor helvede må man ikke slette sine kreditkort oplysninger? Latterligt

Jep.. mega latterligt. du bliver nødt til at ringe til supporten mandag, så fjerner de oplysningerne
Billede
Jericho
Niveau 1
 
Indlæg: 98


Re: Er dit gamertag "hacket"?

Indlægaf MrBruun » 14. jan 2012 14:58

okay
MrBruun
Niveau 4
 
Indlæg: 448


Re: Er dit gamertag "hacket"?

Indlægaf JohnH » 14. jan 2012 14:59

Jericho skrev:
MrBruun skrev:hvorfor helvede må man ikke slette sine kreditkort oplysninger? Latterligt

Jep.. mega latterligt. du bliver nødt til at ringe til supporten mandag, så fjerner de oplysningerne


Nemlig :

http://support.xbox.com/da-DK/billing-a ... ent-option

*Bemærk! Du kan ikke fjerne et kreditkort, der er knyttet til et aktivt Xbox LIVE-medlemskab. Hvis du forsøger at fjerne det kreditkort, der er knyttet til et aktivt Xbox LIVE-medlemskab, bliver du bedt om at tilføje en ny betalingsmetode for dit medlemskab.

Hvis du ikke ønsker at tilføje en anden betalingsmetode, skal du kontakte Xbox Support for at få hjælp til at fjerne betalingsmetoden. Når du ringer, skal du kunne oplyse dit gamertag og have dine betalingsoplysninger ved hånden.*
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge


Re: Er dit gamertag "hacket"?

Indlægaf MrBruun » 14. jan 2012 15:10

Hvorfor er det lige man ikke kan se vores senseste spil her inde mere ?

Har ændret email på xbl kontoen. og ændret mine kort oplysninger til noget volapyk
MrBruun
Niveau 4
 
Indlæg: 448


Re: Er dit gamertag "hacket"?

Indlægaf JohnH » 14. jan 2012 15:14

MrBruun skrev:Hvorfor er det lige man ikke kan se vores senseste spil her inde mere ?

Har ændret email på xbl kontoen. og ændret mine kort oplysninger til noget volapyk


Det er en dårlig ide at ændre kortoplysningerne, for du risikerer at de låser din adgang/livekonto så, har jeg selv prøvet for mange år siden da jeg stadig var ung og uvidende :wink: :lol:
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 26 gæster

cron