Xboxlife forum

Controller problemer

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Controller problemer

Indlægaf Gai » 8. jul 2011 22:49

Hej forumk :)

Mine controller diconecter hele tiden, og jeg har tjekket om der er strøm på controlleren. Det er for det meste efter når jeg har spillet 5-10 minutter at diconecter og lige pludselig slår den fra hele tiden. Jeg har fulgt denne her guide, og det hjalp da også lidt, men nu er problemet kommet igen. Er der nogle som ved hvad jeg skal gøre? Er det mine controller eller xbox'en der er noget galt, og hvordan finder jeg ud af det??

Jeg er åben over for alle ideer og forslag!!
Gai
Niveau 0
 
Indlæg: 16


Re: Controller problemer

Indlægaf jepsen80 » 8. jul 2011 23:18

det har jeg også prøvet! fandt så ud af at batteriet, ikke sad så godt fast, så kun et lille vrid i controlleren, gjorde den gik ud.
jepsen80
Niveau 5
 
Indlæg: 942
By: Glostrup


Re: Controller problemer

Indlægaf LinearZ » 8. jul 2011 23:26

Det kan godt være batterierne. Jeg har flere sæt opladelige batterier jeg skifter imellem og et af sættende har det også med at "miste forbindelsen".
Har læst mig frem til at der kan være en lille bitte minimal forskel på størrelsen... Så nogle batterier sidder bare ikke godt nok fast ;)
LinearZ
Niveau 6
 
Indlæg: 1991


Re: Controller problemer

Indlægaf JohnH » 8. jul 2011 23:48

Køb en controller med ledning, løser næsten alle problemer med den ;-)

Du kan købe den billigt her f.eks.

http://www.game.co.uk/Xbox360/Controlle ... ler-Black/
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge


Re: Controller problemer

Indlægaf Gai » 9. jul 2011 01:44

Jeg tror detsvære min xbox er for gammel til det!? ;)
Gai
Niveau 0
 
Indlæg: 16


Re: Controller problemer

Indlægaf Rotator » 9. jul 2011 03:28

For gammel til en kablet controller?
Med mindre din Xbox er ældre end USB-standarden, så burde der ikke være et problem :D
Hvis jeg klarer mig bedre end dig, så er du en noob!
Hvis du klarer dig bedre end mig, så har du ikke noget liv!
Hvis alle klarer sig bedre end mig... LAAAG!!!
Rotator
Skribent
 
Indlæg: 7078
By: 3630 Jægerspris


Re: Controller problemer

Indlægaf Giluc » 9. jul 2011 07:43

Ingen grund til at købe en controller med ledning, bare køb en play&charge-kit. Jeg har spillet uden batterier, med play&charge-stikket i, lige siden jeg anskaffede mig min Xbox. Ingen klager herfra :)
Billede
Giluc
Niveau 5
 
Indlæg: 1065


Re: Controller problemer

Indlægaf Prozel » 9. jul 2011 10:16

Giluc skrev:Ingen grund til at købe en controller med ledning, bare køb en play&charge-kit. Jeg har spillet uden batterier, med play&charge-stikket i, lige siden jeg anskaffede mig min Xbox. Ingen klager herfra :)

Så kan man da ligeså godt spille med en controller med ledning? Den vejer mindre og har ingen batteripakke bag sig. :)
Jeg har tænkt på at rykke over på andet mere "modent" sted:-D - Hyggen76
Prozel
Niveau 7
 
Indlæg: 3181
By: Havnen


Re: Controller problemer

Indlægaf Vestergaard » 9. jul 2011 10:20

Er det en xbox eller en xbox 360?
Hvis det er en 360, så havde jeg samme problem, hvor det endte med at jeg var nødt til at bruge tape, når jeg havde en ven ovre, ellers undgik jeg den bare.
Billede
Vestergaard
Niveau 7
 
Indlæg: 3334
By: Esbjerg


Re: Controller problemer

Indlægaf CvKM » 9. jul 2011 10:30

Jeg tror godt jeg ved hvad det er... Jeg har nemlig selv prøvet det. Folk nægter som regel at tro på det, for det lyder også åndssvagt ja, men her kommer den: Det du skal gøre er at se hvad der står på batterierne... Står der R6, R8, RL6 osv osv., så er det den forkerte type AA batterier du bruger. Ja, der er forskellige typer... Den du skal bruge hedder LR6, og så burde din controller ikke gøre det. Det står faktisk også på indersiden af din batteripack. Hvis den gør det stadigvæk så må det selvfølgelig være en defekt i controlleren.
"The battle is going very heavily against us. We're being crushed by the enemy weight...We are facing very difficult days, perhaps the most difficult that a man can undergo."
Field Marshal Erwin Rommel - 3rd November 1942
CvKM
Niveau 7
 
Indlæg: 2988
By: Frederikssund.


Re: Controller problemer

Indlægaf Giluc » 9. jul 2011 10:44

Prozel skrev:
Giluc skrev:Ingen grund til at købe en controller med ledning, bare køb en play&charge-kit. Jeg har spillet uden batterier, med play&charge-stikket i, lige siden jeg anskaffede mig min Xbox. Ingen klager herfra :)

Så kan man da ligeså godt spille med en controller med ledning? Den vejer mindre og har ingen batteripakke bag sig. :)

1. Du skal ud at investere i en ny controller
2. Du har ikke muligheden for at spille med batterier, hvis du nu skulle være forhindret i at bruge play&charge-kittet
3. Det ville da være dumt at spille med batteripakken i?
Billede
Giluc
Niveau 5
 
Indlæg: 1065


Re: Controller problemer

Indlægaf Prozel » 9. jul 2011 11:01

Giluc skrev:
Prozel skrev:
Giluc skrev:Ingen grund til at købe en controller med ledning, bare køb en play&charge-kit. Jeg har spillet uden batterier, med play&charge-stikket i, lige siden jeg anskaffede mig min Xbox. Ingen klager herfra :)

Så kan man da ligeså godt spille med en controller med ledning? Den vejer mindre og har ingen batteripakke bag sig. :)

1. Du skal ud at investere i en ny controller
2. Du har ikke muligheden for at spille med batterier, hvis du nu skulle være forhindret i at bruge play&charge-kittet
3. Det ville da være dumt at spille med batteripakken i?


1. Rigtig nok. Men de koster næsten intet og imo er det investeringen værd, hvis man spiller meget.
2. wut? Controller med ledning kan slet ikke bruge batterier. Det er jo hele fordelen ved controller med ledning.
3. Controller med er der hverken batteripakke eller et "slot" til at sætte en pakke i. Det er meget bedre.
Jeg har tænkt på at rykke over på andet mere "modent" sted:-D - Hyggen76
Prozel
Niveau 7
 
Indlæg: 3181
By: Havnen


Re: Controller problemer

Indlægaf Giluc » 9. jul 2011 12:25

Haha hold da op.

1. Find en controller med ledning til under 25 kr., så er jeg frisk :)
2. Nej, og det er da netop en ulempe. Hvis du har lyst til at spille med batterier, så kan du ikke gøre det. Med play&charge har du selv valget :)
3. Hvordan er det bedre? Hvis du snakker om de 2-3 gram som controlleren kommer til at veje ekstra, så går du sgu for meget op i detaljer :P

Som sagt har jeg udelukkende spillet med min controller, play&charge, og ingen batteripakke, og det kører helt fint :)
Billede
Giluc
Niveau 5
 
Indlæg: 1065


Re: Controller problemer

Indlægaf Prozel » 9. jul 2011 12:52

Det er da ikke en ulempe? Hvis jeg bevidst køber en controller med ledning, så er det sku nok fordi jeg ikke gider at spille batterier. En controller med ledning er bedre i og med dine fingre har den frie plads, hvor batteripakken var før. Det lyder ikke af meget, men alle jeg kender, som har prøvet en med ledning kontra en trådløs, er enige om, at controlleren med ledning var meget bedre. Desuden vejer en wireless mere end du lige aner.

De koster godt nok ikke 25,- kroner. Men 100 kr er meget, næste gang man skal købe ny controller.
Jeg har tænkt på at rykke over på andet mere "modent" sted:-D - Hyggen76
Prozel
Niveau 7
 
Indlæg: 3181
By: Havnen



Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 75 gæster

cron