Xboxlife forum

Headset guide?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Headset guide?

Indlægaf Noga » 25. jan 2011 17:08

Hej.

Jeg har i de mange år jeg har haft Xbox altid brugt det standart headset, som følger med. Men hver og ét jeg har haft, er altid gået i stykker, og det er sket igen.
Jeg vil derfor gerne prøve noget nyt, men har brug for noget hjælp. Jeg overvejer i øjeblikket at købe Xbox 360 Wireless headset, men det kunne også være man skulle hoppe med på Turtle Beach-vognen. (men jeg synes bare, at der er alt for mange ledninger!)

I må meget gerne skrive hvad i bruger, og hvorfor? :)

På forhånd tak for hjælpen!
Noga
Niveau 5
 
Indlæg: 1097
By: Allerød


Re: Headset guide?

Indlægaf DK Anders » 25. jan 2011 17:14

Jeg bruger i øjeblikket Kinect mikrofonen. Standard-headsettet gik i stykker. Efter 2 uger..... >:(
Masta ch33f skrev: Hahahahah. It was my roflcopter. It goes SOI SOI SOI SOI SO
DK Anders
Niveau 5
 
Indlæg: 1247


Re: Headset guide?

Indlægaf Prozel » 25. jan 2011 18:55

Du skal købe min Astro Mix Amp + Turtle beach hpx, det er pro!
Jeg har tænkt på at rykke over på andet mere "modent" sted:-D - Hyggen76
Prozel
Niveau 7
 
Indlæg: 3181
By: Havnen


Re: Headset guide?

Indlægaf Pain-Killer » 28. jan 2011 07:24

Hvis du vil have noget der giver dig en ekstra dimension i din online gaming oplevelse, så er det headset du skal ud i. Hvis du er en gang i mellem gamer der ikke har brug for det helt vilde, så er Turtlebeach X11 værd at se på. Der er noget ledning, men sådan er det jo nok hvis man ikke vil investere større beløber.
Jeg bruger selv den løsning der hedder Turtlebeach X11 med DSS soround sound processor.
DSS giver mig en ekstra demension udover det normale headset + at lyden er så meget bedre. Uden den kan headsettet skrues op til en vis grænse og så skærer lyden nærmest i ørene. Med DSS bliver lyden så dejlig blød at man kan skrue højere op for lyden uden at der er den der skærende fornemmelse i øret.
Vil du have trådløs, så er der X31 og X41, men jeg har ingen erfaring med dem, så kan ikke kommenterer på dem.
Du kan købe dem hos www.ugx.dk Der har jeg selv handlet mit.
Pain-Killer
Niveau 4
 
Indlæg: 628


Re: Headset guide?

Indlægaf jonas12 » 28. jan 2011 08:26

hvis du vil have det bedste headset det er godt nok wirered men det er astro A40 sound system
Billede
jonas12
Niveau 5
 
Indlæg: 863
By: Kolding


Re: Headset guide?

Indlægaf Noga » 30. jan 2011 15:21

Er der så nogle der kan forklare, hvordan det hele sættes til? Har en ven, som har Turtle Beach, og han sætter bare USB-kablet ned i USB-indgangen på Xbox'en, og så de røde og hvide kabler om bag fjernsynet, hvilket lyder ret nemt. Men når jeg har søgt på nettet, har jeg set, at man skal bruge sådan en adapter http://www.coolshop.dk/catalog/product/ ... --for-x360 , for at det skulle virke (i hvert fald hvis man kører HDMI). Hvad er forskellen på de to måder? :D

EDIT: Min ven har også HDMI, men bruger ikke adapteren.
Noga
Niveau 5
 
Indlæg: 1097
By: Allerød


Re: Headset guide?

Indlægaf Noga » 30. jan 2011 23:29

Og hvis nogen kunne fortælle mig, om Turtle Beach PX21 er meget bedre end X11?
Noga
Niveau 5
 
Indlæg: 1097
By: Allerød


Re: Headset guide?

Indlægaf Prozel » 30. jan 2011 23:40

Noga skrev:Og hvis nogen kunne fortælle mig, om Turtle Beach PX21 er meget bedre end X11?


Den eneste ekstra du betaler for, er at det virker med PS3 ;)

Køb du X11. Eller mit sæt :P
Jeg har tænkt på at rykke over på andet mere "modent" sted:-D - Hyggen76
Prozel
Niveau 7
 
Indlæg: 3181
By: Havnen


Re: Headset guide?

Indlægaf jepbuix » 31. jan 2011 09:41

Noga skrev:Og hvis nogen kunne fortælle mig, om Turtle Beach PX21 er meget bedre end X11?


Hey der

Der er lidt flere forskelle på PX21 og X11 end at PX21 også virker til PS3. Der jo som det tydeligt ses stor designforskel, men derudover har PX21 også flere features end X11. Se dem her : http://ugx.dk/content/7-ear-force-xbox3 ... ison-chart

Omkring den adapter du nævner i indlæget ovenover, så er det sådan at man med nogle HDMI kabler kan opleve at plasthuset er så stort at man ikke kan have både dette og AVkablet siddende i Xbox samtidigt. Dette kan man med MS originale. Man kan omgå dette ved at save/file lidt af plastkappen af et af stikkene, dog er dette på egen risiko ;-) men absolut ikke umuligt :-)

Håber ovenstående giver mening
jepbuix
Niveau 2
 
Indlæg: 104


Re: Headset guide?

Indlægaf Jobbermann » 31. jan 2011 12:00

Undskyld jeg lige hopper ind i tråden her, men der er bare så mange headset tråde lige pt...

Jeg tænkte på hvad forskellen på X41 og DPX21 bortset fra at X41 er trådløst...

Jeg synes det er lidt svært at finde ud af hvad der er simuleret surround og hvad der er ægte? Og hvor stor forskel gør det reelt i et headset?
Jobbermann
Niveau 3
 
Indlæg: 247


Re: Headset guide?

Indlægaf Jobbermann » 31. jan 2011 12:15

Nu kan jeg se at PX21 er et stereoheadset, så er det vel kun simuleret, når man får den der DSS dims med til... Eller er det det samme som X41 gør?
Jobbermann
Niveau 3
 
Indlæg: 247


Re: Headset guide?

Indlægaf jepbuix » 31. jan 2011 20:51

DSS er lavet ud fra X41 transmitteren, så delene er de samme. Eneste forskel er som du skriver er at X41 er trådløst. Dog kan man selvfølgelig og bruge flere forskellige headset til DSS.
Jeg er ikke lige klar på hvad du mener med simuleret. Se herunder for en smule forklaring på engelsk. Taget fra Turtle Beach's hjemmeside :
How does Dolby® Headphone technology create 7.1 surround sound with the stereo X41 headset?
Most XBOX 360 ® games include a surround sound audio track that’s encoded in Dolby Digital format, which is accessed by using the XBOX® digital output connector. In order to hear the surround sound, your audio system has to split this digital stream into 5.1 or 7.1 channels (depending on the game), each of which is sent to the individual surround sound speakers in your home theater speaker system.

The X41 transmitter includes a digital signal processor (DSP) that splits the Dolby Digital audio stream into 7.1 channels. It then uses Dolby Headphone post-processing with Head-Related Transfer Function (HRTF) technology to combine these individual channels into a special type of stereo signal that mimics the way your ears hear natural sound. The result is an astoundingly accurate surround sound experience with wireless stereo headphones.

og

With the Ear Force DSS, video game and movie fans will be able to hear distinct audio events happening all around them, greatly enhancing the overall experience and rewarding gamers with a newfound competitive edge. DSS users playing games and watching movies on their game consoles will actually hear the 7.1 surround sound from certain 5.1 channel audio tracks via additional “hidden” channels called Dolby EX.

Håber det forklarer lidt, og ikke er mere forvirrende end oplysende ;-)
jepbuix
Niveau 2
 
Indlæg: 104


Re: Headset guide?

Indlægaf Jobbermann » 31. jan 2011 21:24

Det hjalp meget :) Ved heller ikke om jeg havde regnet med der sad 2-3 højtalere i hver hørebøf :D Men dvs at alle de her headsets er simuleret surround, mens fx en hjemme bio med 5/7 højtalere er "ægte"... Men hvis de kan lave det så godt, som det lyder til, så er simuleret jo lige så godt som "ægte" surround! Mange tak!
Jobbermann
Niveau 3
 
Indlæg: 247


Re: Headset guide?

Indlægaf JohnH » 31. jan 2011 21:53

Jeg troede ikke jeg kunne leve uden mit gode gamle surroundheadset, men at sidde med både det og MS snakkeheadset på hovedet, det er sgu for irriterende :-)

Så nu har jeg købt mig et Steelseries Spectrum 4XB headset og er allerede rigtig glad for det. Lydsiden i spil m.m. er bare suverænt godt, god bas, diskant og næsten følelse af surround, jeg kan høre mere (fodtrin m.m.) end jeg kan med mit andet headset og snakkelyden over live er bare i top, begge veje. Kontrolleren til lyden som bliver sat på controlleren , den virker bare perfekt.
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge


Re: Headset guide?

Indlægaf jepbuix » 1. feb 2011 08:47

Jobbermann skrev:Det hjalp meget :) Ved heller ikke om jeg havde regnet med der sad 2-3 højtalere i hver hørebøf :D Men dvs at alle de her headsets er simuleret surround, mens fx en hjemme bio med 5/7 højtalere er "ægte"... Men hvis de kan lave det så godt, som det lyder til, så er simuleret jo lige så godt som "ægte" surround! Mange tak!


Der sidder faktisk flere højtalere i nogle headsets, heribland Turtle Beach Ear Force HPX-1 (et HPA2 til Astro MixAmp'en), faktisk det setup som Prozel taler om tidligere i tråden ;-) men ellers er det i de fleste som Astro A40, Turtle Beach X41 osv. "kun" en højtaler i hver ørebøf
jepbuix
Niveau 2
 
Indlæg: 104



Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 77 gæster

cron