Xboxlife forum

Ny Generation af konsoller

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Ny Generation af konsoller

Indlægaf Dr_Gonzo » 11. dec 2010 00:32

Jeg synes det er ved at være på tide med en ny generation af konsoller. Det betyder ikke at man skal stoppe med at udvikle spil til X360 og PS3, men lad os se det i øjne, de to konsoller levere bare ikke en kvalitet der er tidssvarende.

Ingen af de to konsoller kan trække lækker detaljeret grafik i 1080p opløsning, hvilket jeg bestemt synes burde være et krav. Framerate ved spil i 720p (eller til tider endog lavere opløsning) er latterlig. De fleste actionspil ligger på ca. 30fps, med kraftige framedrops i de heftigere sekvenser. Jeg mener det burde være standard med 60fps, vi har teknologien og tv-apparaterne til det.

Og sidst men ikke mindst, jeg har netop prøvet Avatar spillet i 3D på Xbox360. For det første afvikles spillet i 3D, med en halveret horisontal opløsning, hvilket faktisk svare til en opløsning der er lavere end gamle xbox og PS2 spil, hvilket får grafikken til at se ret fnidret ud. På trods af den lave opløsning, er spillet alligevel fyldt ekstreme drops i frameraten, der næsten gør det uspilleligt.

3D i 1080p er fremtiden. Der er stor variation i hvor meget folk synes 3D gavner i film, men alle folk, jeg har kendskab til, der har prøvet at spille i 3D, er enige om at det er super fedt, og virkelig giver noget ekstra til oplevelsen.

Jeg har på min pc, efterhånden spillet en del spil i 3D. På computeren har blandt andet spillet Mafia II og Black Ops i opløsningen 1920x1080 i 3D og det er genialt, det kræver at man har en kraftig maskine, men det er netop her at en ny genration af konsoller kommer ind i billedet, for det vil være med til at gøre den lækkere 3D oplevelse til hver mands eje.

Jeg spiller ikke længere så meget på mine konsoller, for jeg synes ganske simpelt ikke at de er tidssvarende. I stedet har jeg sat min computer til mit tv og min 360-controller til computeren, det er en god midlertidig løsning. Men jeg hunger efter en konsol, der kan levere de samme oplevelse, da brugervenligheden og spiludvalget, bare er lidt federe på konsol.

Jeg blev meget skuffet, da Microsoft udtalte, at Kinect skal forlænge 360'erens levetid, for ærlig talt, er det ikke ved at være på tide med en kraftigere konsol?
Billede
Dr_Gonzo
Niveau 7
 
Indlæg: 4047


Re: Ny Generation af konsoller

Indlægaf Dr_Gonzo » 11. dec 2010 15:43

Kan det virkelig passe, at der ikke er andre der har en holdning til dette?
Billede
Dr_Gonzo
Niveau 7
 
Indlæg: 4047


Re: Ny Generation af konsoller

Indlægaf Zeltor » 11. dec 2010 15:55

Jeg tror man har valgt at forlænge Xbox 360´s levetid med Kinect på grund af den globale finanskrise. Det er et mere økonomisk sikkert valg for Microsoft.
Zeltor
Niveau 0
 
Indlæg: 2


Re: Ny Generation af konsoller

Indlægaf I Jub Jub I » 11. dec 2010 15:57

giv os nye konsoller tak!
I Jub Jub I
Niveau 6
 
Indlæg: 1312


Re: Ny Generation af konsoller

Indlægaf CaptainKicker » 11. dec 2010 16:04

Jeg synes ikke vi skal indlede en ny generation. Xbox Live kører perfekt og der bliver stadig lavet kvalitetsspil. Den nye Slim er en herlig maskine, og med Kinect, så gør den Xboxen fuldendt, da den nu både har hvad Wii kan tilbyde, en stor bunke kvalitet spil og så en fantastisk online service (Multi, Arcade osv.)

For min skyld, må der gerne gå 3-4 år inden næste generation.
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Ny Generation af konsoller

Indlægaf Lowlandet » 11. dec 2010 16:15

CaptainKicker skrev:Jeg synes ikke vi skal indlede en ny generation. Xbox Live kører perfekt og der bliver stadig lavet kvalitetsspil. Den nye Slim er en herlig maskine, og med Kinect, så gør den Xboxen fuldendt, da den nu både har hvad Wii kan tilbyde, en stor bunke kvalitet spil og så en fantastisk online service (Multi, Arcade osv.)

For min skyld, må der gerne gå 3-4 år inden næste generation.


Jeg er helt enig!

Især også fordi at når 3D Teknologien bliver bedre, så tror jeg det bliver rigtig sjovt! Så hellere vente et par år, og så få en endnu bedre spiloplevelse!
Billede
Lowlandet
Niveau 7
 
Indlæg: 4582
By: Downtown, Nykøbing Falster


Re: Ny Generation af konsoller

Indlægaf Lamsis » 11. dec 2010 16:26

Hm, jeg har ikke tralvt med en Xbox "720" - jeg stiller nok ikke så store krav, da jeg er af den "gamle" generation, der flæbede over at spille Tomb Raider på Ps1 -
Den nuværende box leverer fint til mit gamer-behov :)
"Never to old to rock!" ~ Homer Simpson.
Lamsis
Niveau 4
 
Indlæg: 596


Re: Ny Generation af konsoller

Indlægaf makta » 11. dec 2010 16:35

Jeg er helt enig med CaptainKicker!
makta
Niveau 7
 
Indlæg: 2183


Re: Ny Generation af konsoller

Indlægaf Dr_Gonzo » 11. dec 2010 16:44

Er der virkelig ingen af jer der godt kunne tænke sig at udnytte jeres tv's fulde potentiale, og spille spil i 1080p 60fps? Samlignet med hvad en gamer-pc kan yde, er både PS3 og Xbox360 jo lysår bagefter.
Billede
Dr_Gonzo
Niveau 7
 
Indlæg: 4047


Re: Ny Generation af konsoller

Indlægaf Prozel » 11. dec 2010 16:46

Skulle lige til at skrive overstående. Har selv en 24 tommer, FullHD osv., og den så jeg meget gerne en maskine kunne udnytte. Nye konsoller kom glad.
Jeg har tænkt på at rykke over på andet mere "modent" sted:-D - Hyggen76
Prozel
Niveau 7
 
Indlæg: 3181
By: Havnen


Re: Ny Generation af konsoller

Indlægaf Mogwai » 11. dec 2010 17:36

Jeg er enig i, at konsollerne halter bagefter på grafiksiden. Dog gør spil som Uncharted 2 og Killzone 2 særdeles god brug af PS3'en, og de næste udgivelse i begge serier bliver jo ikke ringere.

Jeg ser det dog som et tradeoff. Man ofrer den gode grafik, men får tilgengæld nem opsætning og et minimum af systemproblemer. Jeg gider simpelthen ikke bruge min tid og penge på en optimal PC for at spille. Det er meget nemmere at kaste skiven i konsollen og smide sig i sofaen med controlleren. Nu har jeg ikke de store erfaringer med 3D. Men jeg synes det lyder tamt når man skal ofre så meget opløsning for brugen af 3D. Det er selvfølgelig et stort minus ved konsollerne.

Men så længe at der er kvalitetsspil som i øjeblikket, så er jeg tilfreds. Dog kunne jeg godt ønske mig mere fokus på udviklingen af 3D teknologierne end Move og Kinect-baseret motion crap. Men casual gamerne har jo kronede dage...
"Good news. I figured out what to do with all the money I save recycling your one roomful of air. When you die, I'm going to laminate your skeleton and pose you in the lobby. That way future generations can learn from you how not to have your unfortunate bone structure." -GLaDOS
Mogwai
Niveau 6
 
Indlæg: 1995
By: Secret Cow Level


Re: Ny Generation af konsoller

Indlægaf Lowlandet » 11. dec 2010 17:38

Dr_Gonzo skrev:Er der virkelig ingen af jer der godt kunne tænke sig at udnytte jeres tv's fulde potentiale, og spille spil i 1080p 60fps? Samlignet med hvad en gamer-pc kan yde, er både PS3 og Xbox360 jo lysår bagefter.


Det har jeg ikke behov for, jeg får rigeligt spil oplevelse som det er nu ;)
Billede
Lowlandet
Niveau 7
 
Indlæg: 4582
By: Downtown, Nykøbing Falster


Re: Ny Generation af konsoller

Indlægaf Dr_Gonzo » 11. dec 2010 20:23

Mogwai skrev:Jeg er enig i, at konsollerne halter bagefter på grafiksiden. Dog gør spil som Uncharted 2 og Killzone 2 særdeles god brug af PS3'en, og de næste udgivelse i begge serier bliver jo ikke ringere.

Jeg ser det dog som et tradeoff. Man ofrer den gode grafik, men får tilgengæld nem opsætning og et minimum af systemproblemer. Jeg gider simpelthen ikke bruge min tid og penge på en optimal PC for at spille. Det er meget nemmere at kaste skiven i konsollen og smide sig i sofaen med controlleren. Nu har jeg ikke de store erfaringer med 3D. Men jeg synes det lyder tamt når man skal ofre så meget opløsning for brugen af 3D. Det er selvfølgelig et stort minus ved konsollerne.

Men så længe at der er kvalitetsspil som i øjeblikket, så er jeg tilfreds. Dog kunne jeg godt ønske mig mere fokus på udviklingen af 3D teknologierne end Move og Kinect-baseret motion crap. Men casual gamerne har jo kronede dage...


Det er rigtigt at de næste spil i Uncharged. og Killzone-serierne nok ikke blive ringere end de forrige rent grafisk, men spørgsmålet er om de bliver meget bedre??? Begge spil skulle gerne understøtte 3D, men jeg er meget i tvivl om kvaliteten af det.

Og du har ganske ret, konsol er så meget nemmere og mere bekvemt end PC, det er derfor jeg mener det er ved at være på tide med en ny generation, så det ikke er hardwaren, der sætter begrænsninger for fremtidens spil.
Billede
Dr_Gonzo
Niveau 7
 
Indlæg: 4047


Re: Ny Generation af konsoller

Indlægaf rasmusvn » 11. dec 2010 20:27

Dr_Gonzo skrev:Er der virkelig ingen af jer der godt kunne tænke sig at udnytte jeres tv's fulde potentiale, og spille spil i 1080p 60fps? Samlignet med hvad en gamer-pc kan yde, er både PS3 og Xbox360 jo lysår bagefter.


I den grad, og så kan Move, Kinect etcetera for min skyld gerne forsvinde ud i glemslen.

Jeg gider ikke hardware racet, men en ny generation er bestemt velkommen.

Man kan selvfølgelig blive ved med at optimere til den nuværende hardware, men det ændrer ikke på at en hel del spil kører under 720p og med et minimum af AA osv., og så bliver de på forhånd kodet til gammel hardware og forældede standarder.

Det handler naturligvis om andet end grafik, men hvis vi tager ME2 som eksempel, så er der ingen tvivl om, at grafikken og kvaliteten af denne spiller en stor rolle, og på trods af at ME2 ser flot ud, så er der ingen tvivl om, at det ville nyde godt af en gang kraftige hardware.

Dette er naturligvis kun den halve sandhed, da producenterne grundet et forståeligt fokus på konsollerne dermed også er begrænset af disses hardware og tekniske standarder (eksemplificeret ved eks. DX9 ift. DX11).

Det betyder også, at forskellene på trods af pc'ens kraftigere hardware ikke rigtig kommer til udtryk: http://www.eurogamer.net/videos/digital ... on?size=hd

Et indlæg derfra, der siger nogenlunde det samme:

It's interesting to watch these 'versus' videos of the three main platforms. The truth about them is they tell us a lot more about game development strategies than the actual power of the three machines. To maximise the potential of each platform the developer would probably have to develop the title for each platform independently: We already know, from a technical standpoint, a top-spec PC has far more horsepower than either console. We even know which PC graphics cards the console hardware is closely based upon and a lot has happened on the PC since then. The fact is though it must be far more cost-effective from a developer perspective to make one 'reference' model of the game and then port this version across all three bases, than it would to develop three independent versions of one game to maximise the specifics of each platform.

It also makes sense for developers to target the hardware people have at home, even most PC owners don't have a top-spec PC.

The other problem that hits you as a PC owner is the consoles get priority treatment for games development. In most people's minds the PC is still an applications - not games - oriented machine.

Of course, IF top-end PCs had priority and games were first developed specifically to use all the advantages of a fully maxxed out PC, and Then they were ported, we'd probably see a marked difference. As they say though 'IF' is a big word, they don't do it that way, and it's likely the games on the big three won't show a significant grand-slam difference for a long time.
rasmusvn
Niveau 4
 
Indlæg: 626


Re: Ny Generation af konsoller

Indlægaf Haugboelle » 11. dec 2010 20:35

Selvfølgelig ville jeg ikke klage over en ny og bedre konsol, det ville da være fedt. Men tænker ærlig talt ikke særligt meget over det, da jeg synes det ene klasse spil efter det andet udkommer og alt sammen i grafik der er jævnt god (i mit øje er grafik ikke vildt vigtigt andet end det ikke skal være grimt at se på)

Så når de stopper med at spytte gode spil ud, så jeg klar på banden :)
Haugboelle
Niveau 8
 
Indlæg: 6756


Næste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 32 gæster