Xboxlife forum

Ny Generation af konsoller

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: Ny Generation af konsoller

Indlægaf Buktu » 20. dec 2010 17:10

At sige at vi mangler nye konsoller fordi PC er kraftigere og kan ("kan" er et keyword i den her sammenhæng) afvikle spil bedre, duer ikke rigtige i min optik.

Here's why:

PC vil altid være kraftigere end konsoller hvis du er villig til at smide penge efter det. Det vil sige du kan altid bygge en PC der kan afspille de nyeste spil i en eller anden sindssyg framerate.

At skyde skylden på hardwaren når et konsol spil kører 30fps og med framedrops, er i og for sig også forkert. Det er det der er konsollens styrke, at du har et sæt specs, og du kan udvikle til at presse den her hardware så meget som muligt. Du kommer aldrig til at se konsol spil der kører med 120fps, for det betyder bare at der er en røvfuld uudnyttet potentiale i hardwaren.
Her er forskellen:

Hvis et spil på din PC kører dårligt, så tænker du "nåh, mit hardware er nok blevet for gammelt". Og så går du ud og opgraderer. Dette mindset fører du over på konsollerne, og det er i dette tilfælde forkert. Det du burde tænke i forbindelse med konsoller er "hold kæft en ringe udvikler". Der er absolut INTET der afholder de nuværende konsoller fra at køre 1080p 60fps, men de to ting kommer med at trade-off der hedder ringere (og dermed ikke konkurrencedygtig) grafik.

En ny generation af hardware ville garanteret godt kunne gøre 1080p til standard, men 60fps? Den er straks mindre sikker. Konkurrencen på området er ganske enkelt så stor, at 60fps ikke kan betale sig. Det er da meget fint at sige "vi kører 60fps", men hvis din grafik er tydeligt ringere end konkurrencens som kører 30, så ved jeg godt hvem der bliver rost mest.

Omkring 3D så er det en helt anden diskussion entirely. Det er stadig et åbent spørgsmål om det er noget der overhovedet slår igennem. For mig fejler det så snart brillerne bliver ført ind i det. Det er sikkert meget fint i nogen situationer, men det er en merafgft at have hvis du vil være flere spillere/seere, og det er ikke for alle. 3D uden briller er for nuværende en teknologi der stadig mangler rigtig meget udvikling.
Så at indføre en ny generation af konsoller nu, bare for at understøtte 3D bedre, det kan jo overhovedet heller ikke betale sig. Dertil er målgruppen alt, alt for lille.

Og så kommer vi til det sidste, som er mit syn på hvornår der skal introduceres en ny generation.
For mig er springet i den grafiske kunnen ikke overvældende stor. Selvfølgelig ville nye konsoller gøre det mærkbart bedre nu, men for mig (og tydeligvis også mange andre) så er grafikken lige nu god nok til at vi sagtens kan sidde et par år mere med det. Og så kan vi introducere PS4/Xbox720 eller whatever til den tid, og virkelig få et generational leap som man siger. Jeg vil have min mind blown af en ny generation, og det tror jeg ganske enkelt ikke ville ske med teknologien lige nu.

Så i konklusion, så synes jeg stadig der er masser af liv i den nuværende generation, så en ny generation må rigtig gerne vente et godt stykke tid endnu.
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you!" - Jeremy Clarkson
Buktu
Skribent
 
Indlæg: 5642


Re: Ny Generation af konsoller

Indlægaf Mr Durden » 20. dec 2010 17:45

Jeg har bestemt ikke travlt med at skifte min 360'er ud lige foreløbigt. De fik mig til at opgraderer mit fjernsyn til denne generation, og har bestemt ikke tænkt mig at skulle lege superforbruger igen, og gå ud og investerer i fancy 3D tv, blot for at kunne være på bølgen af nye konsoller. Derudover er jeg også af den overbevisning at 3D i sin nuværende form, er kejserens nye klæder om igen. Jeg er virkelig ikke interesseret i at sidde pænt, ret op og med irriterende briller på, når jeg nu er vandt til at kunne ligge og flyde i sofaen. Næ, vi kan først snakke om 3D i det øjeblik at skærmen helt forsvinder!

Af andre årsager kan nævnes at ny hardware er dyr, og kvaliteten af spillene i denne generation er stadig høj. De første par generationer af spil til nye konsoller plejer generelt også at være rimeligt intetsigende, men skal nok komme til at koste 100-150 mere end spillene til den nuværende generation.

Med udsigt til Mass Effect 3, Killzone 3, Gears of War 3, Uncharted 3, Assassin's Creed 3 (Sikke mange 3'ere!), Deus EX: Human Revelution, Elders Scrolls V: Skyrim, mm. har jeg virkelig ikke travlt med en ny konsolgeneration.
Mr Durden
Niveau 2
 
Indlæg: 115


Re: Ny Generation af konsoller

Indlægaf DaneMac » 20. dec 2010 18:02

Jeg har savnet en ny xbox siden slutningen af 2009, syntes at Xbox 360 har tjent sin leve tid og fortjener at blive pensioneret, det ville være fedt med en ny xbox med endnu federe grafik, håber inderligt at der kommer en ny xbox inden Mass Effect 3 bliver udgivet.. ville give så meget mere til min spille opplevelse.. så ja , håber på en ny, og har intet imod at betale 2-3k for en ny maskine, den har trods alt været på markedet i 5år, syntes det på tide de udnytter den teknologi som er tilgængeligt idag.
Billede

Billede
DaneMac
Niveau 4
 
Indlæg: 629


Re: Ny Generation af konsoller

Indlægaf Buktu » 20. dec 2010 18:34

DaneMac: 2-3k? Prøv 4-5.

Og at der skulle komme en før Mass Effect3 er både usandsynligt og irrelevant, Mass Effect3 er en Xbox360/PS3 titel og de kommer sq ikke til at ændre platform midt i det hele. Det kan heller ikke betale sig, med den kæmpe brugerbase der er på 360/PS3 nu.
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you!" - Jeremy Clarkson
Buktu
Skribent
 
Indlæg: 5642


Re: Ny Generation af konsoller

Indlægaf munckster » 20. dec 2010 18:43

Buktu skrev:At sige at vi mangler nye konsoller fordi PC er kraftigere og kan ("kan" er et keyword i den her sammenhæng) afvikle spil bedre, duer ikke rigtige i min optik.

Here's why:

PC vil altid være kraftigere end konsoller hvis du er villig til at smide penge efter det. Det vil sige du kan altid bygge en PC der kan afspille de nyeste spil i en eller anden sindssyg framerate.

At skyde skylden på hardwaren når et konsol spil kører 30fps og med framedrops, er i og for sig også forkert. Det er det der er konsollens styrke, at du har et sæt specs, og du kan udvikle til at presse den her hardware så meget som muligt. Du kommer aldrig til at se konsol spil der kører med 120fps, for det betyder bare at der er en røvfuld uudnyttet potentiale i hardwaren.
Her er forskellen:

Hvis et spil på din PC kører dårligt, så tænker du "nåh, mit hardware er nok blevet for gammelt". Og så går du ud og opgraderer. Dette mindset fører du over på konsollerne, og det er i dette tilfælde forkert. Det du burde tænke i forbindelse med konsoller er "hold kæft en ringe udvikler". Der er absolut INTET der afholder de nuværende konsoller fra at køre 1080p 60fps, men de to ting kommer med at trade-off der hedder ringere (og dermed ikke konkurrencedygtig) grafik.

En ny generation af hardware ville garanteret godt kunne gøre 1080p til standard, men 60fps? Den er straks mindre sikker. Konkurrencen på området er ganske enkelt så stor, at 60fps ikke kan betale sig. Det er da meget fint at sige "vi kører 60fps", men hvis din grafik er tydeligt ringere end konkurrencens som kører 30, så ved jeg godt hvem der bliver rost mest.

Omkring 3D så er det en helt anden diskussion entirely. Det er stadig et åbent spørgsmål om det er noget der overhovedet slår igennem. For mig fejler det så snart brillerne bliver ført ind i det. Det er sikkert meget fint i nogen situationer, men det er en merafgft at have hvis du vil være flere spillere/seere, og det er ikke for alle. 3D uden briller er for nuværende en teknologi der stadig mangler rigtig meget udvikling.
Så at indføre en ny generation af konsoller nu, bare for at understøtte 3D bedre, det kan jo overhovedet heller ikke betale sig. Dertil er målgruppen alt, alt for lille.

Og så kommer vi til det sidste, som er mit syn på hvornår der skal introduceres en ny generation.
For mig er springet i den grafiske kunnen ikke overvældende stor. Selvfølgelig ville nye konsoller gøre det mærkbart bedre nu, men for mig (og tydeligvis også mange andre) så er grafikken lige nu god nok til at vi sagtens kan sidde et par år mere med det. Og så kan vi introducere PS4/Xbox720 eller whatever til den tid, og virkelig få et generational leap som man siger. Jeg vil have min mind blown af en ny generation, og det tror jeg ganske enkelt ikke ville ske med teknologien lige nu.

Så i konklusion, så synes jeg stadig der er masser af liv i den nuværende generation, så en ny generation må rigtig gerne vente et godt stykke tid endnu.


Problemet er bare at den nuværende generation af konsoller er ved at være så forældede hardware-mæssigt, at det er begyndt at holde udviklingen tilbage - hvilket efter min mening er meget skidt.

Jeg så gerne at der blev annonceret en ny generation til næste E3 eller deromkring og så med release til julesalget 2012, men tror godt vi kan regne med at vente til minimum 2013 pga. finanskrisen.
Senest rettet af munckster 20. dec 2010 18:45, rettet i alt 1 gang.
munckster
Niveau 7
 
Indlæg: 2071


Re: Ny Generation af konsoller

Indlægaf munckster » 20. dec 2010 18:43

munckster skrev:
Buktu skrev:At sige at vi mangler nye konsoller fordi PC er kraftigere og kan ("kan" er et keyword i den her sammenhæng) afvikle spil bedre, duer ikke rigtige i min optik.

Here's why:

PC vil altid være kraftigere end konsoller hvis du er villig til at smide penge efter det. Det vil sige du kan altid bygge en PC der kan afspille de nyeste spil i en eller anden sindssyg framerate.

At skyde skylden på hardwaren når et konsol spil kører 30fps og med framedrops, er i og for sig også forkert. Det er det der er konsollens styrke, at du har et sæt specs, og du kan udvikle til at presse den her hardware så meget som muligt. Du kommer aldrig til at se konsol spil der kører med 120fps, for det betyder bare at der er en røvfuld uudnyttet potentiale i hardwaren.
Her er forskellen:

Hvis et spil på din PC kører dårligt, så tænker du "nåh, mit hardware er nok blevet for gammelt". Og så går du ud og opgraderer. Dette mindset fører du over på konsollerne, og det er i dette tilfælde forkert. Det du burde tænke i forbindelse med konsoller er "hold kæft en ringe udvikler". Der er absolut INTET der afholder de nuværende konsoller fra at køre 1080p 60fps, men de to ting kommer med at trade-off der hedder ringere (og dermed ikke konkurrencedygtig) grafik.

En ny generation af hardware ville garanteret godt kunne gøre 1080p til standard, men 60fps? Den er straks mindre sikker. Konkurrencen på området er ganske enkelt så stor, at 60fps ikke kan betale sig. Det er da meget fint at sige "vi kører 60fps", men hvis din grafik er tydeligt ringere end konkurrencens som kører 30, så ved jeg godt hvem der bliver rost mest.

Omkring 3D så er det en helt anden diskussion entirely. Det er stadig et åbent spørgsmål om det er noget der overhovedet slår igennem. For mig fejler det så snart brillerne bliver ført ind i det. Det er sikkert meget fint i nogen situationer, men det er en merafgft at have hvis du vil være flere spillere/seere, og det er ikke for alle. 3D uden briller er for nuværende en teknologi der stadig mangler rigtig meget udvikling.
Så at indføre en ny generation af konsoller nu, bare for at understøtte 3D bedre, det kan jo overhovedet heller ikke betale sig. Dertil er målgruppen alt, alt for lille.

Og så kommer vi til det sidste, som er mit syn på hvornår der skal introduceres en ny generation.
For mig er springet i den grafiske kunnen ikke overvældende stor. Selvfølgelig ville nye konsoller gøre det mærkbart bedre nu, men for mig (og tydeligvis også mange andre) så er grafikken lige nu god nok til at vi sagtens kan sidde et par år mere med det. Og så kan vi introducere PS4/Xbox720 eller whatever til den tid, og virkelig få et generational leap som man siger. Jeg vil have min mind blown af en ny generation, og det tror jeg ganske enkelt ikke ville ske med teknologien lige nu.

Så i konklusion, så synes jeg stadig der er masser af liv i den nuværende generation, så en ny generation må rigtig gerne vente et godt stykke tid endnu.


Problemet er bare at den nuværende generation af konsoller er ved at være så forældede hardware-mæssigt, at det er begyndt at holde udviklingen tilbage - hvilket efter min mening er meget skidt.

Jeg så gerne at der blev annonceret en ny generation til næste E3 eller deromkring og så med release til julesalget 2012, men tror godt vi kan regne med at vente til minimum 2013 pga. finanskrisen.


Sorry for dobbeltpost.. Kom til at trykke citér istedet for rediger.. Hvor er den slet knap blevet af??!
munckster
Niveau 7
 
Indlæg: 2071


Re: Ny Generation af konsoller

Indlægaf Buktu » 20. dec 2010 18:55

munckster skrev:
Buktu skrev:At sige at vi mangler nye konsoller fordi PC er kraftigere og kan ("kan" er et keyword i den her sammenhæng) afvikle spil bedre, duer ikke rigtige i min optik.

Here's why:

PC vil altid være kraftigere end konsoller hvis du er villig til at smide penge efter det. Det vil sige du kan altid bygge en PC der kan afspille de nyeste spil i en eller anden sindssyg framerate.

At skyde skylden på hardwaren når et konsol spil kører 30fps og med framedrops, er i og for sig også forkert. Det er det der er konsollens styrke, at du har et sæt specs, og du kan udvikle til at presse den her hardware så meget som muligt. Du kommer aldrig til at se konsol spil der kører med 120fps, for det betyder bare at der er en røvfuld uudnyttet potentiale i hardwaren.
Her er forskellen:

Hvis et spil på din PC kører dårligt, så tænker du "nåh, mit hardware er nok blevet for gammelt". Og så går du ud og opgraderer. Dette mindset fører du over på konsollerne, og det er i dette tilfælde forkert. Det du burde tænke i forbindelse med konsoller er "hold kæft en ringe udvikler". Der er absolut INTET der afholder de nuværende konsoller fra at køre 1080p 60fps, men de to ting kommer med at trade-off der hedder ringere (og dermed ikke konkurrencedygtig) grafik.

En ny generation af hardware ville garanteret godt kunne gøre 1080p til standard, men 60fps? Den er straks mindre sikker. Konkurrencen på området er ganske enkelt så stor, at 60fps ikke kan betale sig. Det er da meget fint at sige "vi kører 60fps", men hvis din grafik er tydeligt ringere end konkurrencens som kører 30, så ved jeg godt hvem der bliver rost mest.

Omkring 3D så er det en helt anden diskussion entirely. Det er stadig et åbent spørgsmål om det er noget der overhovedet slår igennem. For mig fejler det så snart brillerne bliver ført ind i det. Det er sikkert meget fint i nogen situationer, men det er en merafgft at have hvis du vil være flere spillere/seere, og det er ikke for alle. 3D uden briller er for nuværende en teknologi der stadig mangler rigtig meget udvikling.
Så at indføre en ny generation af konsoller nu, bare for at understøtte 3D bedre, det kan jo overhovedet heller ikke betale sig. Dertil er målgruppen alt, alt for lille.

Og så kommer vi til det sidste, som er mit syn på hvornår der skal introduceres en ny generation.
For mig er springet i den grafiske kunnen ikke overvældende stor. Selvfølgelig ville nye konsoller gøre det mærkbart bedre nu, men for mig (og tydeligvis også mange andre) så er grafikken lige nu god nok til at vi sagtens kan sidde et par år mere med det. Og så kan vi introducere PS4/Xbox720 eller whatever til den tid, og virkelig få et generational leap som man siger. Jeg vil have min mind blown af en ny generation, og det tror jeg ganske enkelt ikke ville ske med teknologien lige nu.

Så i konklusion, så synes jeg stadig der er masser af liv i den nuværende generation, så en ny generation må rigtig gerne vente et godt stykke tid endnu.


Problemet er bare at den nuværende generation af konsoller er ved at være så forældede hardware-mæssigt, at det er begyndt at holde udviklingen tilbage - hvilket efter min mening er meget skidt.

Jeg så gerne at der blev annonceret en ny generation til næste E3 eller deromkring og så med release til julesalget 2012, men tror godt vi kan regne med at vente til minimum 2013 pga. finanskrisen.


Hvilken udvikling excactly?

Det er rigtigt at spil grafisk har stagneret - jeg tror ikke vi får noget mærkbart pænere end de nuværende spil på de her konsoller - men hvorfor er det så slemt?

Sorry, men Assasin's Creed, CoD, Gears of War, Uncharted er flotte spil. Der er rigeligt med grafisk kunnen der, i hvert fald for mig. Og thank god hvis de har stagneret med grafikken, for så betyder det at de kan hælde deres ressourcer over i at lave nogle spil med nogle awesome feature og et awesome gameplay, i stedet for bare at være en del af grafik racet. Assassin's Creed er et fint eksempel, se på det første spil, repetitivt langt hen ad vejen, gameplaymæssigt ikke noget under. Men de nye spil er jo fantastiske, 2'eren og Brotherhood er blandt mine absolut favoritspil den her generation, og det er sq ikke fordi der er sket en kæmpe udvikling på den grafiske front.

Lige pt er vi ved et punkt hvor udviklerne har deres grafiske systemer så up to scratch at det er svært for dem virkelig at lave nogle store landvindinger på det områder, og de bliver derfor nødt til at konkurrere på nogle andre.

Fik vi nu en ny konsol, så ville vi få spil udviklere der blev nødsaget til at hælde enorme ressourcer i nye engines og research i hvordan man anvender den nye hardware bedst muligt. Det er noget der skal til på et tidspunkt, selvfølgelig, men for pokker nu ville da være et ubelejligt tidspunkt.
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you!" - Jeremy Clarkson
Buktu
Skribent
 
Indlæg: 5642


Re: Ny Generation af konsoller

Indlægaf Vestergaard » 20. dec 2010 19:23

For min skyld må du gerne holde dig 3D for dig selv på din heftige og meget dyre gamer pc, så "nøjes" jeg med fantastiske spiloplevelser med minimum indsats og en lavere grafik. Jeg har virkelig intet behov for bedre grafik end det jeg ser lige nu, hvis alternativet er, at jeg skal investere i nyt tv, ny konsol, sikkert dyrere spil og hele tiden sidde med nogle batteridrevne 3D briller på knolden.

Jeg kan sagtens vente 5 år!
Billede
Vestergaard
Niveau 7
 
Indlæg: 3334
By: Esbjerg


Re: Ny Generation af konsoller

Indlægaf ALIE » 26. apr 2011 12:30

Senest rettet af ALIE 26. apr 2011 23:06, rettet i alt 2 gange.
Billede
ALIE
Niveau 7
 
Indlæg: 5030


Re: Ny Generation af konsoller

Indlægaf Rechain » 26. apr 2011 12:35

Ikke fordi de vil være først igen...men fordi de er nødsaget til det...Nintendo Wii har ikke nok og gode nok 3. parts spil. Det er et problem for dem, selvom den er meget populær. Udviklerne ser mest potentiale i Xbox 360 og PlayStation 3. Nintendo kører hele tiden deres eget løb, og det er på en måde nice nok, men med 3 på konsol markedet, så er det ikke altid nemt at få alle med. Desuden var de ikke først sidste gang :P det var faktisk Microsoft i 2005 og så Nintendo i 2006.

Sony og Microsoft har med deres konsoller, rigtig mange spil på markedet hvorimod Nintendo næsten kun har deres EGNE spil, som holder den kørende. De er ret uheldige med 3. parts udviklere, fordi de ikke er med på HD vognen og alt det gejl, ligesom Sony og MS. Men lad os se hvad de har tænkt sig til E3, med den nye konsol. For at komme lidt mere ind på markedet igen, udover de stadig er godt med på det håndholdte marked med Nintendo DS konsollerne.

Kan godt være at Nintendo har haft gode salg med Wii'en, men det ændrer ikke på at der er et problem med "deres" spil udbud pga. udviklerne ikke laver særlig mange spil til den, ligesom Xbox 360 og PlayStation 3.

/Rechain
Billede
Rechain
Niveau 9
 
Indlæg: 12816
By: Kastrup


Re: Ny Generation af konsoller

Indlægaf ALIE » 26. apr 2011 13:12

Desuden var de ikke først sidste gang :P det var faktisk Microsoft i 2005 og så Nintendo i 2006.
det hade jeg da glemt :lol: lol
Billede
ALIE
Niveau 7
 
Indlæg: 5030


Re: Ny Generation af konsoller

Indlægaf Det bare Arne » 26. apr 2011 13:25

For mit vedkommende er betaling for live, dyre spil, langsomme updates kun 3-4 dage fra og være et ondt minde. Fredag køber jeg et bæst af en computer. Prøver og lægge mine consoltard dage bag mig...måske der plads til endnu en valvefanwhore
Det bare Arne
Niveau 1
 
Indlæg: 57


Re: Ny Generation af konsoller

Indlægaf Prozel » 26. apr 2011 13:32

Det bare Arne skrev:For mit vedkommende er betaling for live, dyre spil, langsomme updates kun 3-4 dage fra og være et ondt minde. Fredag køber jeg et bæst af en computer. Prøver og lægge mine consoltard dage bag mig...måske der plads til endnu en valvefanwhore


Come on.. hvor meget er det lige Live koster?
Dyre spil ift. hvad? På release er der måske 150,- kr til forskel, men efter et par måneder plejer spillene være faldet tilpas meget, så de fleste kan være med. Mht. updates kan jeg godt se hvad du mener, omend ser jeg det ikke som noget reel problem :)
Jeg har tænkt på at rykke over på andet mere "modent" sted:-D - Hyggen76
Prozel
Niveau 7
 
Indlæg: 3181
By: Havnen


Re: Ny Generation af konsoller

Indlægaf HippiMonster » 26. apr 2011 13:32

Wii steam year ;)

eller
HippiMonster
Niveau 4
 
Indlæg: 367


Re: Ny Generation af konsoller

Indlægaf Det bare Arne » 26. apr 2011 13:42

Prozel skrev:
Det bare Arne skrev:For mit vedkommende er betaling for live, dyre spil, langsomme updates kun 3-4 dage fra og være et ondt minde. Fredag køber jeg et bæst af en computer. Prøver og lægge mine consoltard dage bag mig...måske der plads til endnu en valvefanwhore


Come on.. hvor meget er det lige Live koster?
Dyre spil ift. hvad? På release er der måske 150,- kr til forskel, men efter et par måneder plejer spillene være faldet tilpas meget, så de fleste kan være med. Mht. updates kan jeg godt se hvad du mener, omend ser jeg det ikke som noget reel problem :)



For mit vekommende er det nok bare tid til en luftforandring. Det sagde jeg også om pc gaming da jeg lagde det på hylden for første, anden OG tredje gang. Jeg når gerne igennem Èn consol og én highend pc for hver generation konsollerne skifter. Ikke på samme tid dog. Jeg lidt af et blok menneske.
Det bare Arne
Niveau 1
 
Indlæg: 57


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 70 gæster

cron