Xboxlife forum

Wow Toca2 er helt kanon! Bedre end PGR2?.....

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Indlægaf Alex DK » 23. apr 2004 20:52

Jeg har allerede nævnt et par udgivelser i det overstående indlæg.
At et spil er arcade er der absolut intet negativt i, og der findet selvfølgelig også forskellige grader af arcade.
Det er svært at definere sim da der ingen håndgriblig grænse mellem hvilke udgivelser der er arcade, og hvilke der er sim, men personligt mener jeg at et spil skal være vikelighedstro(så meget som tidens teknik nu engang tillader) med fysiken og styringen. Andre har måske en anden defination, men før noget kan være en sim bør spillet da forsøge at simulere rigtig kørsel, det kan vi vel ikke være uenige i?.
Alex DK
Niveau 4
 
Indlæg: 524

Brugeravatar

Indlægaf Anastacio » 23. apr 2004 21:18

Jeg mener nu stadig, at GranTurismo er et sim.

Men lad nu det ligge.
Anastacio
Niveau 8
 
Indlæg: 6795


Re: Wow Toca2 er helt kanon! Bedre end PGR2?.....

Indlægaf UltraDK » 24. apr 2004 00:23

Ryo skrev:Efter min mening slår det klart PGR2, men det er selvfølgelig fordi jeg er mere til rigtigt racing og ikke så meget "arcade". På Live er det også det bedste spil jeg har prøvet, og der er allerede rigtigt mange der spiller.


Jeg er dybt uenig. Jeg synes at styringen er elendig i Toca2 og man skal være m e g e t varsomt med at bremse inden hjulene låser. For mig har PGR2 alle de rigtige ingredienser for at være et rigtig racer spil (inden for den genre - læs: byræs)

Ryo skrev:Så alt i alt køb spillet hvis du er til "rigtig" racing, der er alt som f.eks Formula Ford, alle GT klasser, Nascar, Rally, Lastbil race! og det er fedt Live. + Det kostede 449.- :shock:


Der er mange muligheder i Toca 2, men det hjælper bare ikke hvis grunddelen ikke er optimal - styring og andet.. Jeg mener også at at kvalitet er bedre end kvantitet.

Selv om at spillet ikke er kommet endnu (jeg har dog bestilt det) skal man også have Rallisport Challenge 2, så er man dækket godt ind! :D Ihvertfald indtil der kommer et F1 spil (nej EA tæller ikke med)

Nu handler det her ikke heller ikke om at folk ikke skal købe Toca2, det er op til folk selv! :)

Det var mine 2 cents...
UltraDK
Niveau 3
 
Indlæg: 257


Re: Wow Toca2 er helt kanon! Bedre end PGR2?.....

Indlægaf Alex DK » 24. apr 2004 08:03

UltraDK skrev:kvalitet er bedre end kvantitet.


Helt klart. Det føles også lidt som om at codemaster ikke har gennemarbejdet alle de forskellige race series lige meget. Rally delen kunne de ihvertfald godt have sparet sig, da den kort sagt er elendig udført.
Man skal også have Rallisport Challenge 2, så er man dækket godt ind. Ihvertfald indtil der kommer et F1 spil.


Jeg skal helt sikkert også have RSC2, pga den lovende live del.
Du skal nok ikke forvente at se et F1 spil til xbox(udover EA udgivelser), da Sony har rettighed til FIA licensen til og med 2007. Men måske Indycar series 2005 er noget for dig?
Alex DK
Niveau 4
 
Indlæg: 524

Brugeravatar

Indlægaf bOOmer DK » 24. apr 2004 09:37

Jeg venter sgu på Rallisport Challenge 2 :D
bOOmer DK
Niveau 4
 
Indlæg: 437
By: København


Indlægaf Buktu » 24. apr 2004 09:42

Arh, Paasch, der ødelagde du lige min forhåbninger om et godt online F1 spil... Må Sony brænde i helvede!!
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you!" - Jeremy Clarkson
Buktu
Skribent
 
Indlæg: 5642


Indlægaf UltraDK » 24. apr 2004 11:03

Jeg skal da have tjekket Indycar ud..
Pip..

[img]http://card.mygamercard.net/ultradk.jpg[/img]
UltraDK
Niveau 3
 
Indlæg: 257


Indlægaf Ryo » 24. apr 2004 14:50

Er der nogen der ved hvordan Indycar 2004 er?

Jeg har haft lyst til at købe det længe, men er usikker på om det holder. Det er jo kun oval racing, men jeg er i forvejen fan af Nascar (satans at de ikke kommer til dk på Xbox) så det har jeg ikke noget problem med.
Ryo
Niveau 4
 
Indlæg: 322


Indlægaf Ryo » 25. apr 2004 20:22

Hold da op! Jeg prøvede lige Papyrus´s Nascar 2002, jeg må bare sige at det er da i en klasse for sig selv.

Det har altid undret mig hvorfor vi ikke må få ægte simulation på konsollerne? Og hvorfor skal lyden altid være ringere på konsol? Her hentyder jeg til f.eks Counter-Strike hvor våbenlydene er blevet nedgraderet til det latterlige.

Det bedste bilspil jeg nogensinde har spillet på konsol var F1 2001 på PS2 med al realismen skruet på. Anmelderne skrev at det var det samme spil på alle konsoller, men det var det overhovedet ikke! og 2002 versionen var elendig. Er der ikke nogen der lægger mærke til de små forskelle længre?

Og ja jeg har lige fundet ud af at den Toca2 version vi spiller på Xbox er arcade versionen, den rigtige Pro-simulation findes kun på PC, typiskt! :x
Ryo
Niveau 4
 
Indlæg: 322


Indlægaf Playkid » 25. apr 2004 20:47

Våbenlyden synes jeg altid har været latterlig i CS:)
Playkid
 


Indlægaf Alex DK » 7. maj 2004 17:57

Ryo skrev:Det har altid undret mig hvorfor vi ikke må få ægte simulation på konsollerne?


Det gør vi så også med GTR. Der kan downloades en demo af spillet her: http://download.boomtown.net/en_uk/arti ... hp?id=4999
Alex DK
Niveau 4
 
Indlæg: 524

Brugeravatar

Indlægaf Ryo » 7. maj 2004 18:00

Jeg vil se det før jeg tror det.

Xbox versionen bliver sikkert nedtonet i sin realisme, ligssom med Toca2
Ryo
Niveau 4
 
Indlæg: 322


Indlægaf Alex DK » 7. maj 2004 18:17

Man skal selvfølgelig aldrig sige aldrig, men intet tyder på at xbox versionen bliver anderledes end PC versionen hvad realismen angår. Det ligner heller ikke SB at gå på kompromis på det punkt. Det der bekymre mig mest ved konsol versionen er, om det bliver online. PC versionen kommer nemlig til at understøtte online spil med op til 56 spillere.
Alex DK
Niveau 4
 
Indlæg: 524

Brugeravatar

Indlægaf Basse DK » 8. maj 2004 04:27

Den demo-cd der følger med den engelske udgave af Official Xbox Magazine i denne måned har en demo version af Toca 2. Fra den kan man også spille på Live med udvalgte biler & på udvalgte baner.

Så hvis man er i tvivl om man skal købe spillet kan man købe bladet og prøve inden....


Basse DK
Basse DK
Niveau 4
 
Indlæg: 538


Indlægaf Cowrider » 8. maj 2004 08:22

det er helt klart et fedt spil det er der ingen tvivl om men det er skam også svært :D det er dejlig det ikke er klaret på en halv times tid :D men det koster kun 449 i EB games
Cowrider
Niveau 7
 
Indlæg: 4495
By: Frederikssund


Foregående

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 48 gæster

cron