Xboxlife forum

HD-stream min bare r*v!!!

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Indlægaf Reinhold » 27. nov 2009 09:51

Jeg er rimelig imponeret over den Avartar trailer. Endnu ikke lejet noget dog. Sidder på en arbejdsforbindelse på 100 Mbps, hvor der er en port til privat brug hvorpå boxen er smidt.

Kan man teste hastigheden til boxen og få den oplyst, anyone!?
Reinhold
Niveau 6
 
Indlæg: 1444
By: Hillerød


Indlægaf MollDenn » 27. nov 2009 10:02

nej ikke på boxen, men du kan gå ind på www.speedtest.net og få det via en pc
MollDenn
Niveau 2
 
Indlæg: 110


Indlægaf Reinhold » 27. nov 2009 10:13

Tak for tippet :)

Ærgeligt man ikke lige kan få en pejling på boxen dog :/
Reinhold
Niveau 6
 
Indlæg: 1444
By: Hillerød


Indlægaf M60 » 27. nov 2009 10:20

Hvis du vil have hastigheden på Xboxens forbindelse kan du jo downloade en demo, tage tid på hvor lang tid det tager og så dividere det op så du får Mbit per sekund ;) (og husk at en Megabyte = 8 Megabit)
M60
Niveau 4
 
Indlæg: 682


Indlægaf MollDenn » 27. nov 2009 13:17

M60dk - hvis microsoft uploader med hvad din maks hastighed kan downloade så ja så kan du gøre det sådan, men ikke sikkert at man downloader med maks, kan være du henter med maks 1 mbit. hvor du måske har en forbindelse der kan trække op til 3 mbit ned. kommer helt an på hvor meget MS server uploader med og hvor belastede de er
MollDenn
Niveau 2
 
Indlæg: 110


Indlægaf M60 » 27. nov 2009 13:20

Men er det ikke hastigheden mellem Xbox 360 og Microsofts servere der er relevant?
M60
Niveau 4
 
Indlæg: 682


Indlægaf UnrealPirate » 13. dec 2009 21:41

Jeg hentede HP her i onsdags og hentede den ned på boxen fuldt ud og så så vi filmen her. Flot kvalitet i fuld hd... Var dog bare skuffet over at man ikke kunne vælge engelske/danske undertekster... faktisk slet ingen...
"It's good to play together", so "Jump in" 'cause "It's more fun on Xbox One"!
UnrealPirate
Niveau 4
 
Indlæg: 602
By: Sønderborg


Indlægaf Tupiaz » 13. dec 2009 23:17

Den fuktion kommer først senere, man valgte at give os funktionen samtidigt med usa, uden tekster istedet for at give une senere, med undertekster. De skulle dog gerne komme, hvornår ved jeg dog ikke. At man ikke kan have engelske undertekster fatter jeg dog ikke.
Tupiaz
Niveau 3
 
Indlæg: 215


Indlægaf pgrundl » 13. dec 2009 23:36

Følgende kan muligvis kaste lidt lys på sagen ;)

For the full instant on 1080p streaming and 5.1 surround sound experience, Microsoft recommends at least an 8 Mbps broadband connection. The beauty of the technology however, is that movies and TV shows on Zune video will automatically scale to the best possible resolution based on the speed of the users connection. So if a consumer has a 6 Mbps connection, they will still get 1080p and a great audio experience, but may not get 5.1. And as a back-up, Microsoft says anyone can have a 1080p/5.1 experience, but they may be required to download the content instead of streaming it if they don’t have an 8 - 10 Mbps broadband connection.
pgrundl
Moderator
 
Indlæg: 5858


Indlægaf Major Oblivious » 14. dec 2009 09:29

lyden er stadig voldsom komprimeret
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Indlægaf Too Nizzle » 14. dec 2009 11:06

Jeg kan ikke høre nogen betydelig forskel - om nogen - mht. lydkvaliteten i forhold til da jeg så filmen på BR. Det lyder perfekt på mit nye anlæg.

Kan det ikke bare være at din linie ikke kan køre det helt?
Fordi som med videokvaliteten er lydkvaliteten vel også afhængig af hastigheden.
Too Nizzle
Niveau 5
 
Indlæg: 877
By: Høje Tåstrup


Indlægaf Hvidtfeldt » 17. dec 2009 15:28

Tja, nu mangler der bare at komme nogle flere/bedre film i HD, så skal jeg nok leje nogen.
Hvidtfeldt
Niveau 2
 
Indlæg: 121


Indlægaf Major Oblivious » 17. dec 2009 17:01

Too Nizzle skrev:Jeg kan ikke høre nogen betydelig forskel - om nogen - mht. lydkvaliteten i forhold til da jeg så filmen på BR. Det lyder perfekt på mit nye anlæg.

Kan det ikke bare være at din linie ikke kan køre det helt?
Fordi som med videokvaliteten er lydkvaliteten vel også afhængig af hastigheden.


Det tror jeg at du har ret i - Men uanset forbindelse, så ændre det ikke på at lyden kun er nogle hundrede kbps modsat 2 - 6 Mbps på Blue-Ray. Så hvis man går efter den optimale oplevelse, så vinder Blue-Ray...

Synes Zune er en fin ide, men den står overfor en meget stor konkurrent..
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Indlægaf pkk888 » 21. dec 2009 11:57

Som jeg vist skrev i anden tråd også, så er det jo komplet håbløst at sidde og sammenligne Blueray og Zune Streaming.
Blueray flytter 50mbps sammenlignet med 8. Enhver kan jo regne ud, at det må give en forskel!
Er man hifi ekvilibrist, så er Zune HD jo slet ikke godt nok, er man en almindelig dødelig (som undertegnede) så er Zune HD en fin løsning. Men har man brugt 15-30k på et lydanlæg, så er det da klart man jagter high end løsningen.
pkk888
Niveau 1
 
Indlæg: 98


Indlægaf pkk888 » 21. dec 2009 12:05

Turbo Teddy skrev:
Too Nizzle skrev:Jeg kan ikke høre nogen betydelig forskel - om nogen - mht. lydkvaliteten i forhold til da jeg så filmen på BR. Det lyder perfekt på mit nye anlæg.

Kan det ikke bare være at din linie ikke kan køre det helt?
Fordi som med videokvaliteten er lydkvaliteten vel også afhængig af hastigheden.


Det tror jeg at du har ret i - Men uanset forbindelse, så ændre det ikke på at lyden kun er nogle hundrede kbps modsat 2 - 6 Mbps på Blue-Ray. Så hvis man går efter den optimale oplevelse, så vinder Blue-Ray...

Synes Zune er en fin ide, men den står overfor en meget stor konkurrent..


Skal lige høre hvem konkurrenten er? For blueray er da det døende format... Nok ikke lige på sigt, men at tro at blueray bliver lige så udbredt som DVD, det tror jeg ikke på.
Efterhånden som fjernsyn kommer med mere og mere software ombord er jeg helt sikker på at streaming overtager, og de fysiske formater forsvinder.
Det ligner scenariet med CD'er hvor vi idag ofte tager til takke med hårdt komprimerede mp3'er på bekostning af den fulde oplevelse på en CD.
Så er det de hardcore entusiaster der fortsat vil bruge fysiske medier, så længe det varer...
pkk888
Niveau 1
 
Indlæg: 98


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 55 gæster

cron