Xboxlife forum

HD-stream min bare r*v!!!

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Indlægaf Gamemakerman » 26. nov 2009 01:56

Det er ikke Microsofts problem, medmindre der er noget galt med deres severe. Jeg kørte selv Avatar klippet og har før testet teknologien bag streamingen, hvilket begge gange fingerede 100% perfekt. Xboxen tester den hastighed som du har i øjeblikket og bedømmer derfra. Det kan fint være din internet udbyder som ikke leverer den nødvendige båndbredde på det tidspunkt du skal bruge det og 4 mbit er meget lidt, hvis du vil streame en HD video med variabel bitrate.
Tidligere Skribent | Xboxlife.dk
Gamemakerman
Niveau 8
 
Indlæg: 8790


Indlægaf Stricker » 26. nov 2009 03:56

Nu spørger jeg måske dumt, hvorfor kan jeg med mit 2mb up og download ikke forvente samme kvalitet som min nabo med 10mb up og download? Kan man ikke bare streame en større mængde data over længere tid? (Jeg kender ikke deres Zune films feature tingenot, jeg har ingen erfaring med det.) Desuden er jeg ganske tilfreds med min forbindelse, jeg kunne sikkert nøjes med 1mb!
Stricker
Niveau 6
 
Indlæg: 1300

Brugeravatar

Indlægaf Major Oblivious » 26. nov 2009 09:05

Indlægget over dig forklare det tydeligt synes jeg. Xbox´en tester din forbindelse, og hvis den ikke er hurtig nok til en flydende streaming, så "får du ikke lov" til at streame i HD fordi at det vil hakke og hoppe. Alternativt kan du vist sagtens hente den i HD - men filmene fylder vist 9GB+ så det vil tage lang tid..
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Indlægaf il gigolo » 26. nov 2009 09:06

Garik: Jeg lejede den på Blu-Ray, og fandt det heller ikke den mest oprivende oplevelse...

Jeg har beskrevet det på recordere.dk's forum: http://forum.recordere.dk/forum_posts.a ... g-kvalitet
il gigolo
Niveau 4
 
Indlæg: 728


Indlægaf Hvidtfeldt » 26. nov 2009 09:29

Det er muligt Microsoft mener at 4 Mbit i download er nok til HD stream. Men vil du være sikker på det holder skal du have min. 8 Mbit i en stabil forbindelse. Alternativt kan filmen downloades og afspilles efterfølgende, og vist allerede når ca. 15% af filmen er hentet.

Omkring kvaliteten af Harry Potter er jeg enig, jeg så den også i HD og var ikke imponeret. Kvaliteten tror jeg ikke har så meget med selve teknikken om HD stream men mere de enkelte films HD kvalitet.

Apollo 13 syntes jeg virkede meget flot og detaljeret i HD. Men vil du have absolut bedste kvalitet skal du nok gå efter en Blu-Ray skive.
Hvidtfeldt
Niveau 2
 
Indlæg: 121


Indlægaf The Baptizer » 26. nov 2009 09:39

Hvidtfeldt skrev:Det er muligt Microsoft mener at 4 Mbit i download er nok til HD stream. Men vil du være sikker på det holder skal du have min. 8 Mbit i en stabil forbindelse.


Det var også det en af mine venner tænkte da han ville teste systemet. Men det tog næsten 5 timer!!! at hente filmen ned. På den tid kan man jo godt nok nå ned på tanken og leje filmen mange gange.
The Baptizer
Niveau 4
 
Indlæg: 375


Indlægaf Garik » 26. nov 2009 10:27

Altså det med at den viser, hvilken kvalitet jeg kan forvente mig, er jeg, som sagt, helt med på... Han angav den HD-kvalitet, hvorfor jeg forventer dette - men ikke mener jeg fik dette... Og det ærgrer mig lidt, eftersom jeg næsten hellere vil leje og streame filmene direkte end at gå over i Blockbuster to dage i streg for at leje/aflevere dem... Men fred være med..

Mener stadig det tenderer til falsk markedsføring :)

Og som sagt så kørte Avatar både flydende og i HD... Så har altså testet den og andre trailers inden jeg lejede filmen :)
Garik
Niveau 1
 
Indlæg: 84


Indlægaf DKKjeldsen » 26. nov 2009 12:32

Synes det er lidt til grin at OP sviner Zune til fordi han ikke selv har en ordentlig forbindelse til at trække HD materialet. Det virker lidt dumt.

Stricker skrev:Nu spørger jeg måske dumt, hvorfor kan jeg med mit 2mb up og download ikke forvente samme kvalitet som min nabo med 10mb up og download? Kan man ikke bare streame en større mængde data over længere tid? (Jeg kender ikke deres Zune films feature tingenot, jeg har ingen erfaring med det.) Desuden er jeg ganske tilfreds med min forbindelse, jeg kunne sikkert nøjes med 1mb!

Du vil aldrig kunne streame film i HD så og sige... nærmere bruge "hente filmen" feature. Så vil du kunne se filmen i rigtig HD, men så skal du så lige bruge et godt stykke tid på at hente filmen i HD -- ca. 15-20gb. På en 2mbit tager det lige lovligt lang tid.

Problemet er at den buffer skal være MEGET stor på din forbindelse hvis du skal afspille med en 2mbit forbindelse. Det vil så betyde du skal vente meget lang tid før filmen reelt starter med at afspille. Nu ved jeg ikke hvor stor en buffer den fylder op på Zune.

Zune den skalerer din streaming og derfor vil du opleve et meget dårligt billede på din 2mbit forbindelse hvis du streamer.
DKKjeldsen
Niveau 1
 
Indlæg: 84


Indlægaf Major Oblivious » 26. nov 2009 13:08

Zune er en kompromis løsning.. hvis man har anlægget til at trække HD billede og lyd, så vil dette være fjollet at "nøjes" med 1080P streaming og DD 5.1

Omvendt som jeg skrev tidligere så er det genialt for alle dem der ikke har, hvilket nok er størstedelen. Og >4 Mbit forbindelser er nok efterhånden standardhastigheden, vi blev gratis opgraderet fra 2 til 6 forbi 2 mbit for for lavt for udbyderen nu..
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Virker fint!

Indlægaf Elite Bumblebee » 26. nov 2009 13:10

Jeg har ingen problemer haft med at HD-streame film i HD jeg betaler, hvorefter filmen starter med det samme. Det skal siges at jeg kører med 20 Mbit download, men synes stadigt at funktionen fuldt lever op til det forventede! :D
Elite Bumblebee
Niveau 0
 
Indlæg: 3


Indlægaf frankyy » 26. nov 2009 13:17

Jeg hentede harry potter ned 11g tog 1 times tid og venter med at se den til når jeg har lyst.
Man kan have den liggende i 14dage og når man starter afspilning så har man den i 24timer før licensen udløber.
Meget nemmere end at gå ned og leje den i en butik så skal man jo bevæge sig samt aflevere den igen.
frankyy
Niveau 0
 
Indlæg: 40


Indlægaf Stricker » 27. nov 2009 02:22

frankyy skrev:så skal man jo bevæge sig


Åh, sikke en usel verden!
Stricker
Niveau 6
 
Indlæg: 1300

Brugeravatar

Indlægaf Rechain » 27. nov 2009 07:13

Jeg har en OK forbindelse og har en 1080p skærm, men da jeg så det Avatar klip, var jeg lidt blandet. På den ene side (den viste det i deres såkaldte 1080p streaming) så det rigtig godt ud, men alligevel var det ik i nærheden af Blu-Ray kvalitet, eller HD generelt. Jeg vil til en hver tid foretrække at købe/leje på Blu-Ray, også fordi der mangler undertekster på filmene i Zune. Kvaliteten er skam okay i Zune, men fysiske BD's er at foretrække 8)

/Rechain
Billede
Rechain
Niveau 9
 
Indlæg: 12816
By: Kastrup


Indlægaf Erroneus » 27. nov 2009 08:04

Rechain skrev:Jeg har en OK forbindelse og har en 1080p skærm, men da jeg så det Avatar klip, var jeg lidt blandet. På den ene side (den viste det i deres såkaldte 1080p streaming) så det rigtig godt ud, men alligevel var det ik i nærheden af Blu-Ray kvalitet, eller HD generelt. Jeg vil til en hver tid foretrække at købe/leje på Blu-Ray, også fordi der mangler undertekster på filmene i Zune. Kvaliteten er skam okay i Zune, men fysiske BD's er at foretrække 8)

/Rechain


Jeg havde samme indtryk, jeg kunne godt tænke mig at se hvilken bitrate de smeder ud med. Jeg sidder på en 40/8 linie, så linien er mere end hurtig, men det virkede ikke som ægte HD. Når jeg sammenligner med Blu-ray, HD kort film i MVK og HD materiale fra PSN netværket, så var det tydeligt grimmere.
Billede
Erroneus
Niveau 6
 
Indlæg: 1683
By: Nyborg


Indlægaf MollDenn » 27. nov 2009 08:59

jeg har ingen problemer med at streame fra MS i HD kvalitet. syntes det fungere upåklageligt! :D
jeg har følgende forbindelse: (test taget her i sidste måned)
Billede
MollDenn
Niveau 2
 
Indlæg: 110


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 48 gæster

cron