Xboxlife forum

Har du brugt penge på din avatar?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Indlægaf Juxer » 13. aug 2009 00:25

Ink129 skrev:Til dem, der mener at Avatar kluns og accessories er noget bras/fis, just remember: one person's junk is another person's treasure :wink:
Jeg fatter heller ikke, at folk gider bruge penge på at "pimp'e" deres bil, eller bruger flere penge på samlerobjekter som frimærker, plakater eller modelfly. For mig er disse ting bras, men jeg ved da, at andre sætter pris på at fifle med disse ting, og det er da fint for dem.

The bottom line: vi samler vel alle på et eller andet, og bruger måske oven i købet penge på, at få det til at se godt ud eller give det et personligt særpræg. Vi har vel alle hobby'er. En af mine, og sikkert også en del andre menneskers, er xbox'en. Dette er jo blot en måde at sætte sit eget personlige særpræg på sin xbox. Hvis alle gik rundt og brugte sine penge snusfornuftigt, så ville vi jo heller aldrig gå på druk... hvilken verden ville vi så leve i? :wink:


Virkelig god post. Kudos.
Billede
Juxer
Niveau 8
 
Indlæg: 8376


Indlægaf Cerialbox » 13. aug 2009 00:46

Selvfølgelig skal folk have ret til at spilde sine penge på noget værdiløst, men sagen er at i betaler for noget der burde være gratis. Det er jo intet andet end reklame for de spil det tilhører, så hvorfor skal man ovenikøbet betale for det?
Jaed.
Cerialbox
Niveau 7
 
Indlæg: 2031


Indlægaf Descenter » 13. aug 2009 01:11

Jeg køber et eller andet når jeg ved hvad jeg vil have... måske jeg venter lidt da alle måske har trooper udstyr og ligende...
måske jeg starter med en vatpind! :)

om jeg så er barn eller teenager må i selv bestemme! :)
Descenter
Niveau 3
 
Indlæg: 201


Indlægaf Raider » 13. aug 2009 01:20

Cerialbox skrev:Selvfølgelig skal folk have ret til at spilde sine penge på noget værdiløst, men sagen er at i betaler for noget der burde være gratis. Det er jo intet andet end reklame for de spil det tilhører, så hvorfor skal man ovenikøbet betale for det?

Du betaler vel også for at reklamere rundt for mærkevarer, når du betaler dyredomme for tøj med store logoer, genkendelige snit og streger, osv. Hvad med din telefon og sko? Det er jo helt absurd, men man betaler for at vise.
Raider
Niveau 7
 
Indlæg: 2413


Indlægaf Cerialbox » 13. aug 2009 01:26

Raider skrev:
Cerialbox skrev:Selvfølgelig skal folk have ret til at spilde sine penge på noget værdiløst, men sagen er at i betaler for noget der burde være gratis. Det er jo intet andet end reklame for de spil det tilhører, så hvorfor skal man ovenikøbet betale for det?

Du betaler vel også for at reklamere rundt for mærkevarer, når du betaler dyredomme for tøj med store logoer, genkendelige snit og streger, osv. Hvad med din telefon og sko? Det er jo helt absurd, men man betaler for at vise.


Meeeen, du betaler jo også for selve tøjet og telefonens funktioner. Dette er ren og skær visuel reklame.
Cerialbox
Niveau 7
 
Indlæg: 2031


Indlægaf Raider » 13. aug 2009 02:35

Cerialbox skrev:
Raider skrev:
Cerialbox skrev:Selvfølgelig skal folk have ret til at spilde sine penge på noget værdiløst, men sagen er at i betaler for noget der burde være gratis. Det er jo intet andet end reklame for de spil det tilhører, så hvorfor skal man ovenikøbet betale for det?

Du betaler vel også for at reklamere rundt for mærkevarer, når du betaler dyredomme for tøj med store logoer, genkendelige snit og streger, osv. Hvad med din telefon og sko? Det er jo helt absurd, men man betaler for at vise.


Meeeen, du betaler jo også for selve tøjet og telefonens funktioner. Dette er ren og skær visuel reklame.

Bemærk "også".

Skal man opveje hvad du betaler for tre striber på dine Adidas-sko, kontra hvad du betaler for den virtuel vare, er der stadig en form for absurditet der blænder. Men i den virtuel verden, er det kommet for at blive. Om du så betaler for lignende i Second Life, eller skifter til noget premium medlemsskab på et dating site så du får flere hits, så bliver en virtuel tilværelse mere og mere acceptabel. Hvor mange brugere herinde lever ikke allerede en stor portion af deres liv på Internettet? Og har de fleste af os ikke allerede taget udgangspunk i, at vores avatar skal ligne jeg'et? Fusionen mellem virkeligheden og inddragelsen af virkeligheden i vores virtuelle, bliver mere og mere acceptabel. Som de små skridt fra reklamer i film, til reklamer i vores spil (eksempelvis Skate). Det er uundgåeligt, men også en valgmulighed der kan vendes den anden kind til. Jeg vil ikke bedømme dem, der føler en højere tilstedeværelse med deres avatar, pga. ting de har betalt rigtige penge for.

Kan man identicifere sig bedre med karaktere i spiluniverset, bliver fantasien bedre. Dette hjælper disse ting med, og det er der potentiale i.

Men overordnet er nøgleordet "valg".
Senest rettet af Raider 13. aug 2009 02:42, rettet i alt 1 gang.
Raider
Niveau 7
 
Indlæg: 2413


Indlægaf Mr Durden » 13. aug 2009 02:38

Jeg har endnu ikke brugt en krone på Avatar kluns, men har nogle gange smidt penge væk på "temaer" til min Box. Hver gang sad jeg tilbage med fornemmelsen af at jeg netop havde betalt for noget der dybest set burde have været gratis - så nej, jeg kommer ikke til at bruge den featture til noget. Jeg holder virkelig meget af min maskine, men synes dog at Microsofts skjulte mersalgs undertoner bliver mere og mere dominerende, og det er en tendens jeg ikke bryder mig om!
Mr Durden
Niveau 2
 
Indlæg: 115


Indlægaf christianmp » 13. aug 2009 07:11

Minigunnen fra SR mangler. Den havde været instant buy.

I AKfK kunne det være nice, hvis alle rendte rundt i clone trooper uniforms! :o)
christianmp
Niveau 7
 
Indlæg: 2347


Indlægaf Halorocks » 13. aug 2009 08:47

Nej... Tror M$ har tjent en del på det sidste :D
Billede
Halorocks
Niveau 6
 
Indlæg: 1358


Indlægaf LiquiDelta^ » 13. aug 2009 16:07

Jeg kan godt se det kunne være sjovt at købe forskellige ting, fx radiobilen, men kun hvis jeg kunne styre den. Jeg elsker ikke min avatar nok til at jeg køber tøj til ham.

Jeg ved godt i siger at det adder et personligt præg på figuren, men hvor personligt er det at have den samme rustning som en masse andre?
Billede
LiquiDelta^
Niveau 6
 
Indlæg: 1424


Indlægaf Stricker » 17. aug 2009 12:37

Jeg kunne ikke lade være:

Billede

:D
Stricker
Niveau 6
 
Indlæg: 1300

Brugeravatar

Indlægaf MR DarkFury DK » 18. aug 2009 10:01

Har brugt 80G på en Splinter Cell t-shirt, men det er også kun fordi jeg akkurat havde 80G og de skulle bare bruges på et eller andet junk...
MR DarkFury DK
Niveau 0
 
Indlæg: 25


Indlægaf ALIE » 18. aug 2009 10:05

gears tøj og lys svær
Billede
ALIE
Niveau 7
 
Indlæg: 5030


Indlægaf Lexx » 18. aug 2009 10:42

Kunne ikke finde på at købe ting til Avatar, da jeg syntes sådanne ting burde være gratis, samtidig syntes jeg også de temaer man kan købe burde være gratis.
Det gør jo ikke tingene der gør spillene bedre.
Med Venlig Hilsen
Lexx
Lexx
Niveau 0
 
Indlæg: 26


Indlægaf Psymatiq » 18. aug 2009 12:32

Har en guitar og noget tøj til min dukke lise. Nu mangler jeg bare en tisse funktion og en ble and im gtg.
Psymatiq
Niveau 7
 
Indlæg: 5290
By: Charlottenlund


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 98 gæster

cron