Xboxlife forum

lan og live

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

lan og live

Indlægaf hansi » 30. mar 2004 19:44

er det rigtigt at hvis man har en router(lan) skal man have pcen tændt mens man er på live...jeg læste det et sted men det troede jeg ikk kunne passe....så nu spørger jeg jer :shock: :shock:
hansi
Niveau 3
 
Indlæg: 214


Indlægaf Buktu » 30. mar 2004 19:46

Nop det behøves man ikke.. I hvert fald ikke ved os.
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you!" - Jeremy Clarkson
Buktu
Skribent
 
Indlæg: 5642


Indlægaf Docmesty » 30. mar 2004 21:23

nej.. men en router akn give problemer hvis du så tager den fra og sætter xboxen direkte op.. det er xboxen ikke så god til at finde ud af..
Docmesty
Niveau 3
 
Indlæg: 277


Indlægaf Chilicon » 30. mar 2004 23:14

der er stor forskel på routere, jeg har f.eks. en lorte router. hver gang strømmen går eller jeg slukker routeren, kan kan jeg ikke komme på live, medmindre jeg frakobler alle pc'er + xbox'en og sætter dem i, i den rigtige rækkefølge.

andre routere giver ingen problemer med dette man kan tænde/slukke hvad man vil og det virker bare...

dog skal det siges at det også gælder om at kende til routeropsætningen, som på nogle routere kan være ret svær, hvis du ikke kender meget til den slags.

så alt i alt det er meget forskeligt :roll:
"Der er ingen større smerte end midt i ulykken at måttes mindes den lykke som forsvandt"
Dante
Chilicon
Niveau 1
 
Indlæg: 60


Indlægaf Salleman » 31. mar 2004 00:32

I teorien burde det, som tidligere nævnt, ikke gøre nogen forskel om pc'en er tændt eller ej... Det gør det dog alligevel med nogle routere..

Men hvis det er fordi at du skal ud og investere i en router, så tjeck evt: http://www.xbox.com/en-US/support/live/con-routers.htm

Her står alle routere der med garanti virker med LIVE.
Salleman
Niveau 4
 
Indlæg: 332


Indlægaf hansi » 4. apr 2004 09:29

okay tak jeg mente nemlig også at man ikk behøvede at have en pc tændt samtidig.......men så læste jeg i en live brocyre(sikkert stavet forkert) og der stod det at man skulle have en pc tændt samtidig......
hansi
Niveau 3
 
Indlæg: 214


Indlægaf GrillBillerDK » 4. apr 2004 11:34

så har du nok misforstået noget... for man kan sagtens lave sin PC'er om til en "router" og så skal den selfølig stå tændt.
(jeg har en router til salg.. kig under Sælges)
”Vi griner meget sammen, men vi er også meget forskellige. Nogle gange bliver Bubber altså 12 år – det er charmerende, men også lidt anstrengende to måneder i træk.”
B.S. Christiansen
GrillBillerDK
Niveau 7
 
Indlæg: 3172


Indlægaf L1 Solid » 4. apr 2004 15:29

Men hvis du kører på stofa net eller anden netforbidelse der bruger usb-modem skal du tilkoble usbmodemet til pc'en, og så bruge dens RJ4500 kabel (almindeligt netværks kabel) fra pc'en til boxen.
Billede
Oly Oly Oxen Free
L1 Solid
Niveau 5
 
Indlæg: 1181


Indlægaf Slane » 4. apr 2004 19:22

Undskyld for OFF-topic-.... og dog....

Jeg spiller med en Router. Vi har 2 PC'er og en XBox sat til den. Kan det godt være skyld i lag i nogen spil over LIVE? Jeg oplever det konstant i RainBow Six:3.... Er der nogen der har en forklaring?
Im <(IN)> Trance !
Slane
Niveau 6
 
Indlæg: 1633

Brugeravatar

Indlægaf GrillBillerDK » 4. apr 2004 19:29

LAG. kan komme af mange ting.

alt lige fra din(andres på nettet) puter som downloader/uploader meget.. til
din udbyders netværk kvalitet.
”Vi griner meget sammen, men vi er også meget forskellige. Nogle gange bliver Bubber altså 12 år – det er charmerende, men også lidt anstrengende to måneder i træk.”
B.S. Christiansen
GrillBillerDK
Niveau 7
 
Indlæg: 3172



Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 90 gæster