Xboxlife forum

xbox360 grafik maksimum?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Indlægaf TigerJax007 » 19. mar 2009 18:39

Det er en meget interessant diskussion.

Jeg tror ofte også lidt det handler om, at hvis man er til Xbox skal PS svines og omvendt - lidt ligesom i gamle dag, hvor det handlede om, om man gik i Levi's eller Diesel og om man hørte Metallica eller Guns n' Roses.

Jeg ejer begge maskiner, og jeg kan ikke p.t. se nogen forskel. Det kan godt være potentialet i PS3 er større rent grafisk, men til gengæld er de bagud på point i den forstand, at de har en forskudt cyklus. Når PS3 en dag overhaler Xbox (måske omkring 2011) så er det ved at være tid til en "Xbox 720". Men Sony lancerer formentlig først en "PS4" et par år senere. Så problemet er ikke så stort, som jeg ser det :-)

Jeg foretrækker Xboxen - men det er ligeså meget andre småting såsom et medfølgende headset, der altid sikrer optimal stemning ved onlinespil - ofte bliver oplevelsen lidt tam på PS når så få spillere har mulighed for chat.

Og meget vigtigt synes jeg personligt også det er, at controlleren til Xbox er dejlig tung og ligger super godt i hånden. Hvorimod Sony stadig leverer deres små, skrøbelige, alt for lette møgcontrollere - så er jeg ligeglad om de har fået sixaxis mv.

Jeg synes stadig PS mangler at få styr på nogle af de øvrige ting, der tilsammen giver en god spiloplevelse. Også selvom jeg har begge konsoller :-)

Men jeg glæder mig til at prøve Killzone 2 - har hørt meget godt om det.
TigerJax007
Skribent
 
Indlæg: 724


Indlægaf Ink129 » 19. mar 2009 18:49

Chefska skrev:
Annxii skrev:
ting lol skrev:xboxen har den sygeste xeon cpu der skal nok komme noget. ellers bare se alen wake

det er ikke en Xeon cpu der sidder i X360 men en Xenon. Xeon er Intel's server-series CPU'er mens Xenon er specialbygget til X360 af IBM baseret på PowerPC og PPE fra PS3's Cell-chip.



Du vil formegentlig ikke komme til at se den store grafiske forskel på titler til både PS3 og X360. Uanset hvilken maskinen, der er kraftigst så vil spillet formegentlig blive holdt til den dårligst ydende maskinens evner. Ellers ville det endten given er meget dårligere spil-performance på den "svage" maskine eller kræve udforholdsmæssig meget ekstra udvikling for meget lidt.

Der hvor du vil kunne se en egentlig forskel vil være på eksklusiv-titler....men nu er grafik jo ikke alt så der skal du til at se på hvilken maskinen, der har de bedste eksklusiv-titler, og der er der vist ingen tvivl om, at X360 klart slår PS3 uanset hvor flot Killzone 2 så måtte være ;)


Prøv at sæt de to konsollers eksklusive titler op mod hinanden.
Killzone 2 er jo ik kun flot, har du spillet det?


Tja, Playstation 3 er faktisk kommet rigtigt godt med angående eksklusive titler. Hvis vi taler om Big Mother Blockbuster Fu...r-udgivelser, der er eksklusive, så har vi:
Metal Gear Solid 4
Killzone 2
Resistance 2 (kan måske diskuteres, om det er stort nok, men har set lillebror spille det, og det ser helt klart fantastisk ud, imo)

På Xbox360 har vi:
Halo 3
Gears of War 1+2
Mass Effect

Det er jo smag og behag. Vi ved vi får flere udgivelser til Gears og Mass Effect, og PS3- ejere får da helt sikkert også mere til Killzone og Resistance- og især sidstenævnte bliver kun større af endnu en udgivelse, er jeg sikker på.

Sig endelig til, hvis jeg har undladt nogle heavyweights... :wink:

Edit: Ja, Tigerjax, de ting du nævner der, er nok også det, der gør, at jeg foretrækker xbox'en... :D
Ink129
Niveau 6
 
Indlæg: 1306


Indlægaf Kesse » 19. mar 2009 18:59

Xboxen har en dejlig controller, som det er også er blevet nævnt. PS3 controllere en alt for lille, let og upræcis.

Men jeg læste også på et tidspunkt, at PS3 hardwaren er designet mere til serveropgaver, end til spil, mens Xbox360 udelukkende er udviklet med henblik på spil.
Kesse
Niveau 3
 
Indlæg: 266


Indlægaf HunkyDory » 19. mar 2009 19:03

Der kan tilføjes Rachet Clank, Uncharted og Little Big Planet.

Men hvis vi skal tilbage til den egentlige diskution, syntes jeg endnu ikke jeg har set Playstation være bedre end xbox endnu. Og når jeg ser sammenligninger af et spil til de to konsoller, variere det flotteste alt efter hvilket miljø man befinder sig i. Der har endnu ikke været tegn på om den ene er bedre end den anden. Til gengæld har der været klare tegn på at de har hver deres fordele, når det kommer til det grafiske. Det har mere været de to formater DVD kontra Blu-ray, der har/kommer til at betyde noget, tror jeg. Hvis det overhovedet kommer til at betyde noget. I sidste ende er det jo noget at gøre med personlige preferencer. Hvis man foretrækker singleplayer, ser jeg flest gode spil til PS3. Omvendt med Multiplayer.



(Jeg kan se fanboy'sne er kommet på banen, så jeg hopper fra igen. :P )
Senest rettet af HunkyDory 19. mar 2009 19:05, rettet i alt 1 gang.
HunkyDory
Niveau 9
 
Indlæg: 11563


Indlægaf Chefska » 19. mar 2009 19:05

Er der ik noget om Mass Effect går multi når toeren udkommer?

Vil give dig ret i at det mere er et spørgsmål om smag. Du har meget godt fat i de vigtige eksklusive spil, ville måske lige nævne L4D til 360 og LBP til PS3.

Mener dog personligt at Sony sidder inde med de stærkeste og bedste eksklusive spil, så mangler de bare lige at få dem lavet og udgivet.
Chefska
Niveau 4
 
Indlæg: 348


Indlægaf SONICDK » 19. mar 2009 19:20

Chefska skrev:Er der ik noget om Mass Effect går multi når toeren udkommer?

Vil give dig ret i at det mere er et spørgsmål om smag. Du har meget godt fat i de vigtige eksklusive spil, ville måske lige nævne L4D til 360 og LBP til PS3.

Mener dog personligt at Sony sidder inde med de stærkeste og bedste eksklusive spil, så mangler de bare lige at få dem lavet og udgivet.


hvilke fx ?
SONICDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1259


Indlægaf Chefska » 19. mar 2009 19:30

God of War, Final Fantasy, kingdom Hearts, Gran Turismo, Jak & Daxter, Holdet bag Ico og Shadow of the colossus arbejder på et spil, hvis man kigger på deres to andre spil kan det jo nærmest kun blive fantastisk.
Så er der de andre som allerede blevet nævnt, men det jo bare min mening. Har sikkert glemt andre Sony sidder inde med.
Chefska
Niveau 4
 
Indlæg: 348


Indlægaf SONICDK » 19. mar 2009 19:32

Final Fantasy er IKKE en længere det kommer til xbox 360 :D
SONICDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1259


Indlægaf Chefska » 19. mar 2009 19:37

Final Fantasy Xlll Vs er og der går et stærkt rygte om et remake af FF Vll som vist også skulle være eksklusivt.
Så er der også Yakuza serien, håber virkelig de sender 3'eren ud i vesten på et tidspunkt, har også helt glemt Level 5 og deres White Knight Chronicles.
Så der også Infamous fra Sucker Punch og Heavy Rain som begge vist kommer i år. Har også helt glemt Uncharted 2.
Chefska
Niveau 4
 
Indlæg: 348


Indlægaf RazorOne DK » 19. mar 2009 19:37

SONICDK skrev:Final Fantasy er IKKE en længere det kommer til xbox 360 :D
\:D/ \:D/ \:D/

Tror dog Chefska mener "Final Fantasy Versus XIII"... Indtil videre er det stadig ekslusivt til "Playstation 3".
Men vi kan jo stadig håbe :D
Billede
RazorOne DK
Niveau 4
 
Indlæg: 799


Indlægaf SONICDK » 19. mar 2009 19:39

vidste ikke der kom noget versus men det lyder jo godt :) bare synd jeg ikke har ps 3 :D
SONICDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1259


Indlægaf Chefska » 19. mar 2009 19:39

Final Fantasy Xlll kommer til xbox360, det er FF Xlll VS der er eksklusivt, men som vi vist har lært har alt en pris, så ingen kan vide sig sikre.
Chefska
Niveau 4
 
Indlæg: 348


Indlægaf SONICDK » 19. mar 2009 19:40

jeg håber bare at de kommer til begge ikke i hån til sony men som xbox gamer :)
SONICDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1259


Indlægaf DKhANSI » 19. mar 2009 20:21

Det burde vel komme til XBOX 360 ;efter BioShock også udkom på ps3 efter det først havde været Only on Xbox and games for windows
II.II.II
DKhANSI
Niveau 5
 
Indlæg: 815


Indlægaf DKhANSI » 19. mar 2009 20:23

Det burde vel komme til XBOX 360 ;efter BioShock også udkom på ps3 efter det først havde været Only on Xbox and games for windows
II.II.II
DKhANSI
Niveau 5
 
Indlæg: 815


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 74 gæster

cron