Xboxlife forum

Problemer med det "gamle" DVD drev, i den ældste x

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Problemer med det "gamle" DVD drev, i den ældste x

Indlægaf Wuk » 2. jan 2004 18:17

Hey all.

Jeg ville høre, om der er andre herinde der har problemer med DVD drevet i den ældste xbox version? Der findes, så vidt jeg ved, 3 xbox versioner, hvor ting som DVD drevet, køleren, harddisken og evt. andre ting er udskiftet... Jeg har den ældste af de 3 versioner, og ville så høre om der var andre end mig der er begyndt at få problemer med de nyeste spil. Noget med at det Thomson drev der sidder i, ikke kan læse de nyeste spil's måde at ligge på DVD-medierne. Jeg har lige fået xbox music mixer, og det kan jeg ikke engang læse det spil. Udover det, har jeg problemer i mange af mine gamle spil, som ellers ikke plejer at gøre det, hvor de simpelthen stopper og siger der er et problem med discen osv... Det er noget den er begyndt med, hvilket passer med de rygter jeg har hørt om Thomson drevet's laser bliver uskarp efterhånden, og får mange problemer med alle spil generelt, og specielt de nyeste spil, hvor ringene på dvd'en liggere tættere...

Nogen der kan hjælpe, give mig mere info, fortælle hvad jeg skal gøre, og lignende ? :?

På forhånd tak! :wink:
Wuk
Niveau 0
 
Indlæg: 38


Indlægaf Anastacio » 2. jan 2004 18:30

Du kan eventuelt prøve, at sende den til reparetion, som det første. Hvis de ikke kan lave den må du nok desværre spare sammen til en hel nt boks.
Hvis du stadig har garanti på kan du vel få den byttet, men det har jeg ikke lige den store forstand på.
Anastacio
Niveau 8
 
Indlæg: 6795


Indlægaf Gæst » 2. jan 2004 18:34

game killer skrev:Du kan eventuelt prøve, at sende den til reparetion, som det første. Hvis de ikke kan lave den må du nok desværre spare sammen til en hel nt boks.
Hvis du stadig har garanti på kan du vel få den byttet, men det har jeg ikke lige den store forstand på.


Hmm ok, hvor sender jeg sådan en til reperation... :oops: Altså til dem hvor jeg købte den, electric city har kvitteringen og det er under de 2 år's garanti, eller ved xbox danmark ?
Gæst
 


Indlægaf DRHooKDK » 2. jan 2004 18:51

3 versioner??? :shock: det har jeg aldrig hørt om !
Billede
DRHooKDK
Niveau 4
 
Indlæg: 448


Indlægaf Anastacio » 2. jan 2004 19:33

Der er v.1.0, 1.1, 1.2 og 1.3. Så der er 4 versioner af xbox.

Du kan desuden prøve, at ringe til PowerPlay, de plejer, at ville reperere en konsol.
Deres telefonnummer er: 32844474
Du kan tjekke deres hjemmeside ud på www.powerplay.dk
Anastacio
Niveau 8
 
Indlæg: 6795


Indlægaf Cool dk » 2. jan 2004 19:47

WoW 4 xbox versioner ;D
Cool dk
Niveau 1
 
Indlæg: 78


Indlægaf Buktu » 2. jan 2004 20:53

Hvilken version blev solgt i Maj 2003? Kunne godt tænke mig at vide hvilken jeg har :)
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you!" - Jeremy Clarkson
Buktu
Skribent
 
Indlæg: 5642


Indlægaf DRHooKDK » 2. jan 2004 21:06

hvad er forskellen på versionerne så?? kan man downlaode nye versioner?? Jeg er på bar bund kan i godt høre!! har aldrig hørt om xbox versioner.
Billede
DRHooKDK
Niveau 4
 
Indlæg: 448


Indlægaf Anastacio » 2. jan 2004 22:44

Denne post er taget fra Redsack fra GR boardet.

Her kan I tjekke hvilket drev I har:

Det er kun v1.0 xboxe der har Thomson DVD-drev.

1.1'ere har enten Samsung eller Phillips drev.

1.2 og 1.3 Har Samsung drev.

Phillips og i særdeleshed Thomson dreve, er meget følsomme hvad angår CD-R medier. Thomson drevet har det også med at ridste bestemte dvd typer ude i kanten af disken.

Ms´s julebundle skulle efter sigende være en v1.3, hvorimod electronic worlds lækre Rainbow six bundle ser ud til at være en v1.1

Du kan altid kontrolere konsolens version, inden du køber den, ved at se på serie nummeret.

xxxxxxx 20xxx = v1.0
xxxxxxx 21xxx = v1.0
xxxxxxx 23xxx = v1.1
xxxxxxx 24xxx = v1.1
xxxxxxx 25xxx = v1.1
xxxxxxx 30xxx = v1.2
xxxxxxx 31xxx = v1.3
xxxxxxx 32xxx = v1.3
xxxxxxx 33xxx = v1.3
Anastacio
Niveau 8
 
Indlæg: 6795


Indlægaf DRHooKDK » 2. jan 2004 22:58

så der er kun forskel på dvd drevene eller hvad??
Billede
DRHooKDK
Niveau 4
 
Indlæg: 448


Indlægaf Buktu » 2. jan 2004 23:10

Hmm... Jeg kører 1.1 så.... Er det en måde og finde ud af om det er Samsung eller Philips drev der sidder i en 1.1?
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you!" - Jeremy Clarkson
Buktu
Skribent
 
Indlæg: 5642


Indlægaf Anastacio » 2. jan 2004 23:14

Du kan tjekke drevene ud her:

http://www.home.no/emus/tutorial/philip ... amsung.jpg

Thompson drevene kan lave riser i spillene og DvD filmene.
Anastacio
Niveau 8
 
Indlæg: 6795


Indlægaf Specialty » 2. jan 2004 23:21

DRHooKDK skrev:så der er kun forskel på dvd drevene eller hvad??


Der er også en forskel på hvordan de har lagt de forskellige baner på bundkortet, nogle ting er flyttet lidt rundt. Dette er dog kun interessant når der skal sættes chip i, da de mange gange skal installeres anderledes på en v1.0 i forskel til en v1.3.

I 1.3'eren er der vist også lagt en lownoise blæser i så den ikke kan høres når den er tændt. Min 1.0 larmer som et helt nonne kloster når den tændes.

Specialty
Specialty
Niveau 6
 
Indlæg: 1524


Indlægaf Jonas » 3. jan 2004 00:48

Jeg har en v1.3 og der er da et thomson drev i min?
Jonas
 


Re: Problemer med det "gamle" DVD drev, i den ælds

Indlægaf xZyCuQtS » 3. jan 2004 03:05

Wuk skrev:Nogen der kan hjælpe, give mig mere info, fortælle hvad jeg skal gøre, og lignende ? :?

På forhånd tak! :wink:


Well nu ejer jeg ikke selv en xbox, men CD-ROM, DVD-ROM og Cd-afspillere i al almindelighed plejer at skulle renses en gang i mellem. Prøv at købe en renseskive og se om det virker - hvad har du at miste hvis det går galt ?!

Held og lykke med operationen :)
Drop det - jeg spiller dårligst
xZyCuQtS
Niveau 0
 
Indlæg: 10
By: Ishøj


Næste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 10 gæster

cron