Xboxlife forum

Tegn på RROD

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Indlægaf ramlas » 13. dec 2008 19:59

hej
skrev for et par dage siden et min xbox fik RRoD
men ser nu at det kun er 2 røde streger (overophedning)
kontaktede fona hvor den er købt, de sagde jeg selv skulle
kontakte xbox service ang. reparation så det vil jeg gøre på mandag!
(fandens til sjov)
ramlas
Niveau 4
 
Indlæg: 463


Indlægaf Butcher » 13. dec 2008 20:08

ramlas skrev:hej
skrev for et par dage siden et min xbox fik RRoD
men ser nu at det kun er 2 røde streger (overophedning)
kontaktede fona hvor den er købt, de sagde jeg selv skulle
kontakte xbox service ang. reparation så det vil jeg gøre på mandag!
(fandens til sjov)


Kommer også til at gå meget hurtigere, end hvis Fona skulle gøre det.. (Medmindre de vil smide en spritny over disken ;) )
Butcher
Niveau 7
 
Indlæg: 4999


Indlægaf ramlas » 13. dec 2008 20:14

nej det tror nu ikke de vil! men det burde de, det bliver svært at undvære boxen her op til jul med alle de fridage :?
+ der ligger spil under træet til mine knægte
ramlas
Niveau 4
 
Indlæg: 463


Indlægaf hybris » 14. dec 2008 02:35

Vinterbird skrev:
Divi skrev:havde den så en mærkelig lyd da den strate


Hvor gammel er din Xbox til at starte med? For Microsoft yder kun tre års garanti omkring RROD, og hvis din maskine er en launch enhed, så er det løb ved at være kørt.

Men generelt set: Hvis din Xbox går kold og overheder, så er den ved at være der.

Du har dog altid muligheden for at kontakte MS Support og sige du vil have den sendt til rep fordi den siger underlige lyde. Så længe det er indenfor garanti perioden.


Skal man have en kvittering som bevis eller kan MS Support eller MS se hvornår og hvor den er blevet købt, på serienummeret?
hybris
Niveau 0
 
Indlæg: 7


Indlægaf The Riddick » 14. dec 2008 09:43

hybris skrev:
Vinterbird skrev:
Divi skrev:havde den så en mærkelig lyd da den strate


Hvor gammel er din Xbox til at starte med? For Microsoft yder kun tre års garanti omkring RROD, og hvis din maskine er en launch enhed, så er det løb ved at være kørt.

Men generelt set: Hvis din Xbox går kold og overheder, så er den ved at være der.

Du har dog altid muligheden for at kontakte MS Support og sige du vil have den sendt til rep fordi den siger underlige lyde. Så længe det er indenfor garanti perioden.


Skal man have en kvittering som bevis eller kan MS Support eller MS se hvornår og hvor den er blevet købt, på serienummeret?


ved mig var det nok med serienr.
The Riddick
Niveau 5
 
Indlæg: 1157


Indlægaf Divi » 14. dec 2008 12:46

pivos skrev:Den nye som jeg fik af MS da den gamle fik RROD siger nogle underlige lyde når jeg starter cd'en eller stopper den (tilbage til dashboard)
Det lyder som om at den hopper, men skiverne har ikke taget skade overhovedet ??


det har min gjort engang, men den gør det kun med cd i, håber ikke jeg får RROD, for Farcry 2 og Lips venter den 24.
Divi
Niveau 7
 
Indlæg: 2188


Indlægaf Nikir » 14. dec 2008 13:14

Det er nok med serienr.. Man kan evt, tjekke på xbox.com om man er dækket af garantien. Men som tidligere nævnt har MS en udvidet 3 års garanti på RROD.

På xbox.com kan man også anmelde sin maskine til reperation, så fremsender de pakkepapirer til UPS. Evt ring til de numre der står på forsiden af xboxlife.dk det er til dansk kundeservice.

Selve ventetiden på rep, er ca 10 til 12 inklusiv transport frem og tilbage.. Det er i hvert fald min og venners oplevelse..
Nikir
Niveau 0
 
Indlæg: 19


Indlægaf Divi » 14. dec 2008 13:39

Lyder meget godt
Divi
Niveau 7
 
Indlæg: 2188


Indlægaf Divi » 15. dec 2008 18:52

min drevet er stoppe med at hoppe
Divi
Niveau 7
 
Indlæg: 2188


fryser også

Indlægaf mduelund » 15. dec 2008 19:10

Jeg købte en xbox for godt 2 måneder siden, dum som jeg er købte jeg kun en 20GB prem. uden hdmi for 1800 :).. Men måtte have en console hurtigt som plaster på såret, efter jeg tog en kold tyrker og stoppede med at spille Wolrd Of Warcraft :). Blev nød til at sælge min stationær, og wow account :). Anyway xbox er super fedt, og xbox-Live er mega godt lavet imo. Nu er min xbox så begyndt at fryse, jeg har derfor undersøgt en masse forums, og afprøvet en masse forskellige ting. Fryser mest i fable 2 og gta 4. Aldrig opdaget at den fryser i Guitar Hero 3, som jeg spiller mest.

Jeg har ikke fået RROD endnu, men min konklusion må være hardware relateret i det spil som kræver ekstra cpu, fryser.

Det jeg har gjort, som jeg har fundet ud er er:

Prøve uden harddisk
Tage alt fra, og sætte det til igen. inkl harddisk
Installere spil på harddisk, og spille dem derfra

Nogen som har solutions?
mduelund
Niveau 0
 
Indlæg: 3


Indlægaf kkthxbye » 15. dec 2008 19:14

Min frøs to gange i træk i Guitar Hero III, få minutter efter jeg startede den. Derefter kom de røde ringe.
- Den var ikke var overhovedet.
kkthxbye
Niveau 0
 
Indlæg: 12


Indlægaf Divi » 15. dec 2008 19:21

ikke så godt for dig har haft min i et år og har ikke fået RROD, og håber sku ikke jeg får det her i juletiden
Divi
Niveau 7
 
Indlæg: 2188


Indlægaf Divi » 18. dec 2008 17:15

Så blev mit GTA 4 disk ødelagt pga. min mor rykkede min xbox
Divi
Niveau 7
 
Indlæg: 2188


Indlægaf chrolsen » 5. jan 2009 20:37

der er en som reparerer det på gul og gratis..?!
chrolsen
Niveau 0
 
Indlæg: 6


Indlægaf Mogwai » 5. jan 2009 20:44

Tja, du kan vel prøve at tjekke selv?
"Good news. I figured out what to do with all the money I save recycling your one roomful of air. When you die, I'm going to laminate your skeleton and pose you in the lobby. That way future generations can learn from you how not to have your unfortunate bone structure." -GLaDOS
Mogwai
Niveau 6
 
Indlæg: 1995
By: Secret Cow Level


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 85 gæster

cron