Xboxlife forum

xbox og sorround anlæg

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Indlægaf hansi » 19. mar 2004 12:49

come on er der ikk nogen der kan give mig en pris på deres sorround anlæg?????bare en lille bitte en????
hansi
Niveau 3
 
Indlæg: 214


Indlægaf Cowrider » 19. mar 2004 13:28

mit har kosted 2k og så er der 100W på alle udgange
Cowrider
Niveau 7
 
Indlæg: 4495
By: Frederikssund


Indlægaf Salleman » 19. mar 2004 15:16

Reply til Rechain..

Du udnytter da vist ikke dit anlæg ordentligt...

Dolby digital 5.1(DD) er digitalt kodet lyd der indeholder 6 kanaler.. To stereo kanaler til fronten, en centerkanal, to seperate kanaler til baghøjtalere, og til sidst en kanal til sub'en.. I og med at lyden er digital er der ingen inteferens, dvs. at der ingen støj eller tab af lyd. Altså, KRYSTAL KLAR LYD!!! Et almindeligt stereo signal, sådan et der sidder på cd afspillere, indeholder kun to kanaler. En højre og en venstre. Dette er fint til musik, og sorround effekten kan simuleres ved hjælp af dolby pro logic I/II, hvilket for et stereo signal til at lyde lidt henaf sorround. MEN DET KAN STADIG IKKE SAMMENLIGNES!! DD signal er specielt godt til film, da det orginale lydspor(det fra biffen) for det meste også er i DD 5.1.. Så til alle jer der har en reciver/forstærker med Dolby Digital/DTS dekoder, FÅ JER SÅ DEt ADVANCED SCART KABEL!!!!
come on er der ikk nogen der kan give mig en pris på deres sorround anlæg?????bare en lille bitte en????


Jeg kan ikke se hvad du skal bruge prisen til.. Ofte går pris og kvalitet hånd i hånd, men det er altså også muligt at finde rigtigt gode ting til rigtigt få penge..

Eks:
Har selv købt en Onkyo TX-TS494. Den kan både dekode DD 5.1 og DTS. Derudover har den Dolby Pro Logic II, og 3 DSP indstillinger + 5*85w. Den vandt en Eisa award for nogle år siden som den bedste sorround reciver. Pris??
2000kr i fona..

Skulle også have et sæt højtalere jo... Fandt et 5.1 sæt (5 satelitter og en sub) fra sony. Jeg kan ikke huske modelnummeret, men sættet var topmodel for deres år. Pris?? 1200kr i 2tal...
Salleman
Niveau 4
 
Indlæg: 332


Indlægaf hansi » 19. mar 2004 15:45

okay tak.....
hansi
Niveau 3
 
Indlæg: 214


Indlægaf Rechain » 19. mar 2004 19:10

Reply til Rechain..

Du udnytter da vist ikke dit anlæg ordentligt...

Dolby digital 5.1(DD) er digitalt kodet lyd der indeholder 6 kanaler.. To stereo kanaler til fronten, en centerkanal, to seperate kanaler til baghøjtalere, og til sidst en kanal til sub'en.. I og med at lyden er digital er der ingen inteferens, dvs. at der ingen støj eller tab af lyd. Altså, KRYSTAL KLAR LYD!!! Et almindeligt stereo signal, sådan et der sidder på cd afspillere, indeholder kun to kanaler. En højre og en venstre. Dette er fint til musik, og sorround effekten kan simuleres ved hjælp af dolby pro logic I/II, hvilket for et stereo signal til at lyde lidt henaf sorround. MEN DET KAN STADIG IKKE SAMMENLIGNES!! DD signal er specielt godt til film, da det orginale lydspor(det fra biffen) for det meste også er i DD 5.1.. Så til alle jer der har en reciver/forstærker med Dolby Digital/DTS dekoder, FÅ JER SÅ DEt ADVANCED SCART KABEL!!!!


Ok...jeg vidste det nemlig ikke helt...
Skal have skaffet mig det kabel der, som jeg skrev :wink:

Hmm...kan jeg stadig bruge metoden hvor Xbox'en er koblet til min multiselector, men der skal sættes lydstik fra Recieveren til den der lille boks på det Advance kabel eller hva?!?

Hmm... :shock:
Billede
Rechain
Niveau 9
 
Indlæg: 12816
By: Kastrup


Indlægaf Salleman » 21. mar 2004 13:20

Det er meget enkelt... For at få den digitale lyd skal du gøre følgende:

Købe dig et advanced scart kabel.. Heri er der et optisk stik.. I dette sætter du den ene ende af dit optiske kabel. Den anden ende smider du om bag i din reciver. Så tænder du forskrækeren, og indstiller en af indgangene til at modtage signal fra den digitale indgang(se evt. specifik manual)... Så tænder du din boks, går ind i indstillinger --> lyd --> DTS/Dolby D og slår begge ting til...

Du kan nu spille og se film i Dolby D/DTS..
Salleman
Niveau 4
 
Indlæg: 332


Indlægaf Rechain » 1. apr 2004 10:53

Du Salleman...skal jeg selv have de kabler...
Eller får jeg dem med " Xbox Advanced RGB Scart" kablet...?!?

Og hvafor kabler er det, "hvis" du ved det?!?
Jeg skaffer et " Xbox Advanced RGB Scart" kabel i påskeferien...så jeg kan få ordenligt lyd...

Er også igang med at finde kabler til at forbinde min pc til min sony reciever...
Så jeg kan høre musik fra min pc på det store anlæg...

Jeg har et Soundblaster Live 5.1 lydkort...
Ved du noget om det...?!?

/Rechain
Billede
Rechain
Niveau 9
 
Indlæg: 12816
By: Kastrup


Indlægaf Playkid » 1. apr 2004 11:58

Du skal bruge et optisk kable for at kunne bruge den optiske udgang, det følger desværre ikke med.

Et sådan kable ser sådan her ud:

Billede

Billede

Billede
Playkid
 


Indlægaf Rechain » 2. apr 2004 09:16

Ok...tak...kender du en side, hvor jeg kan købe sådan et kabel?!?

Det du beskrev, var det (PC -> Sony Surround Anlæg) eller (Xbox -> Sony Surround Anlæg) ??

Men tak for billederne...er bare lidt "udvidende" om sådan noget...
Hehe...man kan jo ikke være god til alt :lol:

/Rechain
Billede
Rechain
Niveau 9
 
Indlæg: 12816
By: Kastrup


Indlægaf Blaine » 2. apr 2004 23:31

Jeg har nu købt et surroundanlæg, men jeg kan ikke få det til at virke sammen med xboxen. Jeg har et advanced scart cable og et optisk kabel. Jeg har slået DTS og DD til på xbox dashboardet. Jeg har prøvet alle de forskellige "sources" min receiver har, men der sker ikke noget. Nogen der kan hjælpe?

EDIT: Jeg har prøvet at sætte advanced scart stikket i recieveren istedet for tv'et, og så virkede surround lyden, men billedet var væk. Siger det noget om hvad jeg mangler eller noget?
Blaine
Niveau 4
 
Indlæg: 313


Indlægaf Playkid » 3. apr 2004 09:26

Det lyder sært, hvilket sæt har du?
Playkid
 


Indlægaf Blaine » 3. apr 2004 09:37

Det er et Philips LX3750W.
Blaine
Niveau 4
 
Indlæg: 313


Indlægaf Salleman » 3. apr 2004 12:36

Så vidt jeg kan se på specifikationerne på dit anlæg er der slet ikke en optisk indang. Derimod er der en digital coaxial indgang(samme stik som fra en cdafspiller, der er bare kun et stik). Du skal altså have ændret det optiske signal til et analogt (coaxialt). Det skal have fat på er en D/A (digital/analog) converter så du kan få det digitale signal ind i dit anlæg. Om sådan en tingest overhovedet findes ved jeg ikke... Jeg kiggede lige lidt på http://www.xbox-scene.com og fandt ud at man selv kan lave sådan et stik:

http://www.xbox-scene.com/articles/digital-output.php
http://dwl.xbox-scene.net/~xbox/xbox-scene/tutorials/toslink2.zip

Fandt lige endnu en tutorial, Nok den nemmeste:
http://wrongcrowd.com/xboxspdif/
Salleman
Niveau 4
 
Indlæg: 332


Indlægaf Blaine » 3. apr 2004 13:21

Hvis jeg kigger bag på min receiver er der et felt der hedder "Digital", og under det er der 2 felter "In" og "Out". Under "In" er der bare et jackstik tror jeg det er. Under "Out" er der 2 stik: "Optical" og "Coaxial". Altså sådan et optisk stik hvor der sidder sådan en plastic-ting som beskyttelse, man lige skulle hive af inden. Og kablet passer ind, så den må da have det stik? Eller?
Blaine
Niveau 4
 
Indlæg: 313


Indlægaf Salleman » 3. apr 2004 13:33

Som du selv siger står der out.... Det er altså en udgang, hvis man for eks. kun vil bruge anlægget som DVD afspiller og så bruger en forstærker ved siden af. Det du siger der ligner et jack stik er det coaxiale stik... Eller phono bøsning om man vil... Har du kigget på den sidste af vejledningerne... Det burde være lige til.. Ellers må du have en kammerat der kan laver moddet...
Salleman
Niveau 4
 
Indlæg: 332


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 39 gæster

cron