Xboxlife forum

optisk lydkabel

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

optisk lydkabel

Indlægaf SowingBore » 29. jun 2008 17:42

er der nogle der kan hjælpe mig?

vil gerne vide om det er værd at købe et optisk lydkabel til min xbox 360, og om man kan høre forskel ??
SowingBore
Niveau 0
 
Indlæg: 31


Indlægaf Denja » 29. jun 2008 17:47

Yes sir. Med et surround sound-anlæg.Det er det værd. Købte et 10 meter til ca 300kr
Denja
Niveau 2
 
Indlæg: 153


Indlægaf SowingBore » 29. jun 2008 17:51

jeg har selvfølgelig et surround sound-anlæg. men vidste ikk helt om det kabel var værd at købe
SowingBore
Niveau 0
 
Indlæg: 31


Indlægaf Rechain » 29. jun 2008 17:53

Høre forskel på (?) stereo (tv) og rigtig Dolby Digital 5.1, jo tak :P der er forskel. Har man surround sound og X360/PS3 så ska man da skaffe optisk kabel! 5.1 lyd i spil holder max!

/Rechain
Billede
Rechain
Niveau 9
 
Indlæg: 12816
By: Kastrup


Indlægaf SowingBore » 29. jun 2008 18:03

mange tak .
ved i hvad ? så må jeg nok hellere få skaffet sådan et :D
SowingBore
Niveau 0
 
Indlæg: 31


Indlægaf Jakabov » 29. jun 2008 18:32

Jeg gav 11 kr. for mit kabel på 1,8 meter i Biltema, så det sprænger nok heller ikke budgettet at prøve. :-)
Jakabov
Niveau 7
 
Indlæg: 4917
By: Vodskov


Indlægaf mrman » 29. jun 2008 18:38

Gør det nogen forskel om man forbinder tvet (som xboxen self er forbundet til) med sorround anlægget frem at en direkte forbindelse mellem xbox og sorround sound anlægget?
Ville jo være rarest hvis det hele kørte igennem tvet hvis der kom en film her man gerne ville høre på sorrund sound anægget
mrman
Niveau 0
 
Indlæg: 42


Indlægaf pgrundl » 29. jun 2008 18:45

mrman skrev:Gør det nogen forskel om man forbinder tvet (som xboxen self er forbundet til) med sorround anlægget frem at en direkte forbindelse mellem xbox og sorround sound anlægget?
Ville jo være rarest hvis det hele kørte igennem tvet hvis der kom en film her man gerne ville høre på sorrund sound anægget


Kommer helt an på tv'et og hvordan du iøvrigt får lyden fra xboxen til tv'et.

- Nogle tv kan kun smide stereo ud i audio out portene.
- Hvis du har stereo fra xbox til tv, så får du selvfølgelig ikke surround fra tv til forstærker.
pgrundl
Moderator
 
Indlæg: 5858


Indlægaf Dualdaninja » 29. jun 2008 20:02

Jakabov skrev:Jeg gav 11 kr. for mit kabel på 1,8 meter i Biltema, så det sprænger nok heller ikke budgettet at prøve. :-)



haha vil gerne lige sige der er stor forskel på et kabel til 11kr og et til 400-500kr ;)
Dualdaninja
Niveau 4
 
Indlæg: 762


Indlægaf DKsDEVIL » 29. jun 2008 20:18

da jeg prøvede med optisk frem for de normale kabler var resultatet at det normale lød meget bedre. om det så var mit optiske kabel eller forstærkeren der har skylden eller der bare ikke er bedre lyd i optisk skal jeg lade være usagt.
DKsDEVIL
Niveau 4
 
Indlæg: 385


Indlægaf Jakabov » 29. jun 2008 20:41

Dualdaninja skrev:
Jakabov skrev:Jeg gav 11 kr. for mit kabel på 1,8 meter i Biltema, så det sprænger nok heller ikke budgettet at prøve. :-)



haha vil gerne lige sige der er stor forskel på et kabel til 11kr og et til 400-500kr ;)


Fortæl mig gerne det. Og find mig så et menneske der kan høre forskel på et nogenlunde regulært anlæg, som det jeg har (og mange andre nok også har). :-)
Jakabov
Niveau 7
 
Indlæg: 4917
By: Vodskov


Indlægaf runekc » 29. jun 2008 22:13

Dualdaninja skrev:
haha vil gerne lige sige der er stor forskel på et kabel til 11kr og et til 400-500kr ;)


tvivler stærkt på den udtalelse!!! Digital lyd består af 1 og 0, enten er der forbindelse eller også er der ikke! der kan selvfølgelig være en kvalitets forskel i udførelsen af skærmen på kablet men ikke noget som har indflydelse på lyden, hvis vi nu snakkede analog kabler så ville jeg give dig ret :wink:
runekc
Niveau 4
 
Indlæg: 353
By: Fredericia


Indlægaf Dr_Gonzo » 29. jun 2008 22:22

Dualdaninja skrev:
Jakabov skrev:Jeg gav 11 kr. for mit kabel på 1,8 meter i Biltema, så det sprænger nok heller ikke budgettet at prøve. :-)



haha vil gerne lige sige der er stor forskel på et kabel til 11kr og et til 400-500kr ;)


Sludder og vrøvl, det kan ikke lad sig gøre at høre forskel på forskellige optiske kabler. Det eneste man får ud af et dyrt kabel, er lavet i en bedre kvalitet og kan tåle flere knæk end et billigt kabel. Hvis de optiske fibre knækker kan lyset ikke komme igennem og altså får man slet ingen lyd. Men hvis lyset kommer igennem er signalet identisk på et billigt og dyrt kabel. Jeg har selv været dum, for mange år siden og købt et meget dyrt optisk kabel til min første dvd-afspiller men siden har jeg kun købt billige kabler og man kan slet ikke høre forskel og hvis der er nogen anlæg man burde kunne høre forskel på, så er det mit.

Så når du skal købe et optisk kabel, så køb blot det billigste du kan finde, og undgå at lave knæk på kablet.
Billede
Dr_Gonzo
Niveau 7
 
Indlæg: 4047


Indlægaf Blauwy » 29. jun 2008 23:01

Dualdaninja skrev:
Jakabov skrev:Jeg gav 11 kr. for mit kabel på 1,8 meter i Biltema, så det sprænger nok heller ikke budgettet at prøve. :-)



haha vil gerne lige sige der er stor forskel på et kabel til 11kr og et til 400-500kr ;)


Jeg er enig med ham der. Der ér forskel på et kabel på 11kr og et til 500 kr.

...Prisen.



Thi hi, godnat.
Blauwy
Niveau 7
 
Indlæg: 3402


Indlægaf runekc » 30. jun 2008 01:29

DKsDEVIL skrev:da jeg prøvede med optisk frem for de normale kabler var resultatet at det normale lød meget bedre. om det så var mit optiske kabel eller forstærkeren der har skylden eller der bare ikke er bedre lyd i optisk skal jeg lade være usagt.

skal lige siges at du IKKE får 5.1 surround med andre kabler end optisk :wink:
runekc
Niveau 4
 
Indlæg: 353
By: Fredericia


Næste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster