Xboxlife forum

Vandret farvet streg over skærmen ????

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Vandret farvet streg over skærmen ????

Indlægaf supernoob » 24. feb 2004 22:34

Hej

Jeg har det problem at min xbox ved hvert nyt spil den starter, kommer der en vandret streg oppe i toppen af fjernsynet den består af tre meget tyndestreger er rød , blå og grøn.

Den er meget tynd men man kan se de 3 farver. Den går væk efter et sceneskift, f.eks i halo når den starter, er microsoft logo skærmen delt i toppen (den hvide, kun med microsoft teksten) men går væk når den når til bungie reklamen.

Hvad kan jeg gøre ved det ?????

Jeg bruger advanced scart kabel orginalt.
supernoob
Niveau 0
 
Indlæg: 9


Indlægaf supernoob » 25. feb 2004 11:47

Igen der ved noget omkring det overhovedet ???? Hvordan det kan forekomme eller har hørt om det ????
supernoob
Niveau 0
 
Indlæg: 9


Indlægaf Playkid » 25. feb 2004 12:53

Eller prøv at skrive et indlæg på playright.dk der får du sikkert et svar:)

Jeg har selv samme "problem", men det er på et ældre fjernsyn. Det nyere jeg har, har ingen af sådanne problemer.
Playkid
 


Indlægaf Hubbi » 25. feb 2004 14:22

Jeg havde samme problem i sin tid da jeg købte en ny stereo video,og satte den til mit gamle 28" tv.

Jeg prøvede alle mulige indstillinger for at fjerne fejlen,men intet hjalp :(

Efter jeg købte et nyt tv,så var stregen væk.

Jeg tror at fejlen ligger i dit tv som ikke placerer billedet helt korrekt på skærmen.
Hubbi
Niveau 2
 
Indlæg: 145

Brugeravatar

Indlægaf supernoob » 26. feb 2004 22:32

Hej igen

Er den eneste måde at rette fejlen via den servicekode, som jeg har ingen ide om hvor skal indtastes henne...????

Det kan vel ik være rigtigt at, et dyrt sony fjernsyn der understøtter alt det der understøtters for tiden....

Syns sku det er mærkeligt, og hvad jeg kan se er der kun noget der hedder rgb-geometri og det står som det skal medmindre billedet skal være skævt.

Som sagt slet ingen andre muligheder ????
supernoob
Niveau 0
 
Indlæg: 9


Indlægaf Hubbi » 27. feb 2004 00:02

Du har ret i at det ikke burde forekomme på et nyere tv som dit åbentbart er.Du kan jo prøve at kontakte det sted hvor du har købt dit tv,og hør med dem om de kan hjælpe dig med problemet.
Hubbi
Niveau 2
 
Indlæg: 145

Brugeravatar

Re: Vandret farvet streg over skærmen ????

Indlægaf GreenBeast DK » 27. feb 2004 17:58

supernoob skrev:Hej

Jeg har det problem at min xbox ved hvert nyt spil den starter, kommer der en vandret streg oppe i toppen af fjernsynet den består af tre meget tyndestreger er rød , blå og grøn.

Den er meget tynd men man kan se de 3 farver. Den går væk efter et sceneskift, f.eks i halo når den starter, er microsoft logo skærmen delt i toppen (den hvide, kun med microsoft teksten) men går væk når den når til bungie reklamen.

Hvad kan jeg gøre ved det ?????

Jeg bruger advanced scart kabel orginalt.


De tre streger ses typisk hvis sender og modtager (xb --> tv) ikke kan komme overens. Tv og afsender kan ikke "synkronisere" billedet hinanden imellem.

De flester kender det hvis de spiller f.eks. gamle PS1 spil på en PS2, ser Reg.1 film på et ældre fjernsyn - eller bruger et ikke fuld-monteret scartkabel (uden sync-ledere)..

Hvis du kan få dit fjernsyn til at stå på enten "auto" eller noget lignende under tv-typer (secam, ntsc, pal a / b / g) kan dette af og til klare problemet. Alternativt kan du prøve at fjerne andre ting fra scart-stikkene (parabol / video) da disse af og til også rodder med tv'ets sync-signal.

Hvis du ikke kan få det til at virke ville JEG enten få fjernsynet byttet - eller slæbe XB'en med ned i butikken og få sælgeren til at finde en løsning.. De linier i toppen af fjernsynet har INGEN berettigelse på et moderne fjernsyn og en XB med originalt udstyr !!
GreenBeast DK
 



Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 37 gæster

cron