Xboxlife forum

Er min forbindelse hurtig nok til Wireless Adaptoren?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Indlægaf Krisgebis » 14. dec 2007 18:13

skitzofraen skrev:
Krisgebis skrev:Hvor mange maskiner har du der skal tilsluttes forbindelsen via kabel?

Du burde nemlig måske overveje at gå efter et "access point" og i stedet for en router, da det ville spare dig hovedpine for en del opsætning.


hvis han bare vælger en af de routere, fra linket der er postet længere oppe, burde der ikke være noget problem.... Så vidt jeg ved, er alle routere på den liste klar til brug, uden man skal ind og ændre noget (bruger selv en af lynksys modellerne, og den skulle bare sættes til så kørte det....Jeg skulle ikke ind og ændre noget)


Hvis det er din erfaring, så er det nok sådan med de modeller :D
Køber du nogen anden model, skal du dog nok have en kammerat der er computer kyndig, til at hjælpe med at sætte det op. Routeren og modem'et slås nemlig som standard om hvem der skal "styre" netværket, så derfor vil det ikke virke uden en opsætning.

Jo, du kan være på med begge maskiner af gangen. Dog skal du vide at benytter du pc'eren imens du spiller på xbox live, vil du oplave lag. (det er også tilfældet hvis du benytter kabel). Hastigheden kan også være lige sløv nok (hvis det er 54mbit) til at trække højkvalitets videofiler fra pc -> xbox.

Jeg har selv et setup, hvor min xbox (1 og 360) er sluttet med kabel til en router der er på nettet. Routeren er trådløs og sat op som access point, hvortil min computer og min kærestes bærbar er tilsluttet.
Signalets styrke svinger lidt, så nogle dage, hvis jeg benytter min comp til at hente med fra nettet og samtidig streamer film fra den på min xbox, kan forbindelsen ikke følge med.
Det er dog kun på dage med dårlig signalstyrke.
Krisgebis
Niveau 7
 
Indlæg: 2034


Indlægaf polakski » 14. dec 2007 18:38

heps.

min nabo og jeg deler en 5 mb forbindelse. router står hos ham. tilsammen har vi en stationær, 2 bærbare, 2 xboxe og en gang i mellem en wii. der er 4 vægge (inkl. en trappeopgang) og 10m mellem router og box.

jeg har ingen problemer med lag eller forbindelse.
vi bruger en dlink Di-784. den er godt nok beregnet til en mellemstor virksomhed :) . men det virker. den kostede omkring 1100.- dengang jeg købte. Var igennem en stavl routere før det virkede som vi lystede.
og det også selv om der bliver streamet lystigt.
polakski
Niveau 3
 
Indlæg: 293


Indlægaf biggiemeyer » 18. dec 2007 16:56

Jeg har dårlige erfaringer med wireless på xboxen.
Der var 1m mellem router og xbox, der var hele tiden problemer med lag.
Test at MMC viste også at forbindelsen ikke engang kunne bruges til at sende normal tv kvalitet, så smid dit kabel direkte i boxen...
biggiemeyer
Niveau 0
 
Indlæg: 28


Indlægaf Gajda » 18. dec 2007 17:03

polakski skrev:heps.

min nabo og jeg deler en 5 mb forbindelse. router står hos ham. tilsammen har vi en stationær, 2 bærbare, 2 xboxe og en gang i mellem en wii. der er 4 vægge (inkl. en trappeopgang) og 10m mellem router og box.

jeg har ingen problemer med lag eller forbindelse.
vi bruger en dlink Di-784. den er godt nok beregnet til en mellemstor virksomhed :) . men det virker. den kostede omkring 1100.- dengang jeg købte. Var igennem en stavl routere før det virkede som vi lystede.
og det også selv om der bliver streamet lystigt.


Er det ikke ulovligt? :wink:
Gajda
Niveau 7
 
Indlæg: 4533


Foregående

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster

cron