Xboxlife forum

Sablet ned....

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Sablet ned....

Indlægaf Basse DK » 19. feb 2004 16:37

Her prøver man at omvende nogle andre til at de kan lide xboxen og det er takken. Man bliver sablet ned......

Tjae, jeg smurte måske lidt tykt på men alligevel... he he

http://www.forum.gameplanet.dk/viewtopi ... =1667#1667

Basse.
Basse DK
Niveau 4
 
Indlæg: 538


Indlægaf Buktu » 19. feb 2004 16:51

Kommer lige ind og hjælper dig lidt ;)
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you!" - Jeremy Clarkson
Buktu
Skribent
 
Indlæg: 5642


Indlægaf Basse DK » 19. feb 2004 17:05

Buktu. Du har lige fået store plusser i min bog.

Tak for det.

Basse.
Basse DK
Niveau 4
 
Indlæg: 538


Indlægaf Buktu » 19. feb 2004 17:30

Heh.. No problem ^^

Hader de der små Pc og PS2 nørder der sidder og kigger ned på Xbox...
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you!" - Jeremy Clarkson
Buktu
Skribent
 
Indlæg: 5642


Indlægaf SlugZ » 19. feb 2004 23:04

Når nu i flygter væk fra debatten har jeg valgt at tage den op her, for I har tydeligvis misforstået noget. Jeg er ligeglad med, hvad I synes om hvem og hvor, men jeg vil bare lige have det hele på det rene.

Her opstod jeres "problem":

Basse Jeg kan ikke se hvad man skal med en pc, hvis man har en Xbox??
Bindvad gå på nettet. skrive med folk over messenger og så meget mere
NemesisX Melde sig ind i vores forum? ;)

Det var et dumt spørgsmål du kom med, derfor skrev jeg:

SlugZ Dybt intelligent. Jeg kan informere dig om at du brugte en, da du skrev dit indlæg.

...og her begynder galskaben så, hvor der bliver kastet det ene dårlige argument mod det andet og vi kommer ikke frem til nogenting - og det vil heller aldrig lykkes os det er er smag vs. smag.

Egentligt var det Basse der kom og sagde at PC'en var uduelig og Xbox'en er det eneste man behøver at eje... og det er så her jeg ikke kan tolerere det længere. Jeg hader konsolkrigen/platformskrigen. Den er dybt meningsløs! Man har den platform man har og basta! Ikke noget med at komme og råbe at den ene er bedre end de andre, for igen er det et spørgsmål om smag og behag.

Alle ved at Xboxen teknologisk er overlegen alle de andre, men gør det den til den bedste? Jeg kender mange der har en PS2 og de mener at det er en bedste... det er som om at nogle nærmest vil retfærdiggøre deres køb ved at dysse ned på de andre.

Jeg har læst hvad der er blevet skrevet herinde omkring debatten og jeg må sige at jeg er lamslået. Ikke nok med at det er genim bagtaling af 1. grad, men også fordi at I bare går herind og siger at forummet og siden bør lukkes bare fordi jeres "inmarch" (her tænker jeg på ovenstående) ikke gik som planlagt.

Jeg er ikke sur, men derimod en smule skuffet over at sådanne ting finder sted. Lige frem blive gale på hinanden er jo dybest set utrolig latterligt.

Håber det fik klaret de flestes sind lidt op...
SlugZ
Niveau 0
 
Indlæg: 38


Indlægaf Specialty » 19. feb 2004 23:32

Denne type diskution kan ikke foretages, da som du selv siger det er smag og behag..

Jeg har dog personligt en fordom mod PS2 ejere, dette er dog kun fordi der er mange som har fordomme med Xboxen fordi som de siger det, "det er jo Microsoft der står bag den" osv. sådanne argumenter kan jeg ikke tålerere da de fleste som køber PS2 idag kun køber den fordi de enten har noget mod Microsoft (selvom de fleste kører med Windows!) og ellers har de haft en PS1 og derfor skal man jo bare eje en PS2 fordi den er jo bedst, uden de faktisk ved noget om alle de konsoller som findes på markedet.

Dette er dog en tyndt grundlag at have fordomme på, men sådan er jo så meget. Men jeg bruger nu mest min tid sammen med PS2 tilhængere på at forklare at Xboxen ikke er noget skræmmel fordi der står Microsoft i bunden. :?

Vedr. Xbox og PC versionen kan denne ikke diskuteres... Jeg ville nødigt programmere på min Xbox via en controller. Derfor er jeg nu også en glad ejer af en PC. Dog bruger jeg ikke min PC til at spille på da jeg ikke syntes der rigtigt er noget ved at spille foran en PC mere (jeg ender altid i en form for programmering i sidste ende). :lol:

Konsollerne blev jo produceret på det grundlag at forbrugerne ikke skulle tænke på opgradering af software og hardware da man altid ville kunne købe et spil til den også ville det fungere uden problemer. PC ejere skal jo altid ind i en options m.m. for at få det fulde udbytte af deres spil.

Forældningen er ligeledes hos begge produkter, der går ca. 3 år fra købsdato til man skal invistere i et nyt produkt. Computere holder endda sjældent i den distance uden man taber stor ydeevne.
Og når man køber ny PC er det sjældent den ligger i samme prisleje som en konsol.

Specialty.
Specialty
Niveau 6
 
Indlæg: 1524


Indlægaf SlugZ » 19. feb 2004 23:46

Du er den første fredelige konsoltilhænger jeg har mødt! Du har hermed fortjent en plads i min blå bog! :)

Ja, den med PS2 vs. Xbox er en klassiker... men jeg håber snart at de flest vil indse, hvor tidsspildende det egentligt er. Jeg dysser heller ikke ned på min nabo fordi han bruger noget andet hårshampoo end jeg.

Nu skal I også huske på at det langtfra er alle komponenter der skal udskiftes, når man opgraderer PC og jeg kan også sgtens forstå de mennesker der ikke gider at døje med at lede og søge efter de helt korrekte komponenter til den billigste pris. Det er nemlig meget nemmere bare at købe sin konsol og slutte den til. Færdig arbejde.

Men på den anden side er der jo nogle, heribalndt mig selv, som synes det er sjovt, interessant og spændende at samle sin PC og få en god ydeevne.

Jeg husker også tit tilbage til dengang, hvor Zelda og Final Fantasy blev spillet uafbrudt på mine gamle konsoller. Det var en lykkelig tid og dengang var jeg totalt forgabt i den verden, så jeg ved godt, hvordan mange af jer har det.
SlugZ
Niveau 0
 
Indlæg: 38


Indlægaf Specialty » 20. feb 2004 00:00

Enig, hvis man kan lide at gå op i at få samlet det rigtige osv. så er der rig mulighed for at stimulere sine lyster der. Jeg er dog programmør og har samlet et utal af maskiner igennem min tid, har næppe lyst til at samle flere medmindre jeg bliver tvunget :wink: ... Nææ en computer også en masse k0de, det er skam underholdende.
Specialty
Niveau 6
 
Indlæg: 1524


Indlægaf Basse DK » 20. feb 2004 00:16

For lige at sætte et par ting på pads.

Jeg ejer flere pc`ere samt min xbox. Spiller enda også på pc`erne men kender mange efterhånden med xbox-live, så det er en del sjovere end at spille på pc`en.

Der er ikke noget som den klassiske konsol ( " min er bedre end din " ) diskussion der kan bringe folks pis i kog. Jeg er da klar over at jeg smurte tykt på i debatten ( overdrivelse fremmer forståelsen ) men jeg føler at Slugz kørte mere på personen ( Tømrer Brian?? ) end på emnet og det tirrer mig lidt.

Meget af det Slugz siger kan jeg tilslutte mig men helt enige bliver vi nok aldrig. Well, Slugz. Din maskine er ok og det er min også.

Et spørgsmål om smag, som det er blevet nævnt før.

Basse.
Basse DK
Niveau 4
 
Indlæg: 538


Indlægaf Anastacio » 20. feb 2004 07:26

Jeg er skam også en der holder med alle konsoller.
Og desuden skrev du "PC er bedre end Xbox" i det andet topic SlugZ, derfor begynder vi at forsvare xboxen fordi vi kan lide den og bedre kan lide at spille på den end på PCen, men ja, det er smag og behag.
Anastacio
Niveau 8
 
Indlæg: 6795


Indlægaf Rechain » 20. feb 2004 10:03

Jeg er sku ligeglad med hva der er bedst! :shock:
Tænkt at der er nogen der gider diskuttere det hele tiden...

Den snak stopper aldrig... :wink: (Den vil køre de næste år...eller ja INDTIL DER IKKE FINDES PC/KONSOLLER MERE!)

Hehe...jeg er sku glad så længe spillene er gode... :roll:
SÅ ER DET SAGT! 8)
Billede
Rechain
Niveau 9
 
Indlæg: 12816
By: Kastrup


Indlægaf SlugZ » 20. feb 2004 11:11

game killer skrev:Jeg er skam også en der holder med alle konsoller.
Og desuden skrev du "PC er bedre end Xbox" i det andet topic SlugZ, derfor begynder vi at forsvare xboxen fordi vi kan lide den og bedre kan lide at spille på den end på PCen, men ja, det er smag og behag.

PC er bedre end Xbox...

Det skrev jeg, ja. Men det er jo ikke en smagssag? Det er fakta!
Enhver idiot ved at PC'en er bedre en konsollerne, men det gør ikke PC'en til et bedre valg fremfor konsollerne.

Alle valg er ligegode, om det er så er en PS2 eller en GBA man ejer, så er valget fint, hvis bare man har det godt med det.

Men en ting du bør lære er at Xbox'en altså ikke er det "bedste" i den forstand. Jo, den er den bedste for dig, ligesom PC'en er den bedste for mig. Men PC'en overgår stadig alle konsoller på alle områder... det er en sandhed kan ingen flygte fra.

Jeg har aldrig ment det som et udtryk for at PC'en er det stærkeste led i fødekæden og den vil vinde over konsollerne... den snak afviger jeg fra.

Det var, som sagt, Basse der kom og sagde: "PC'er sux" - og der begyndte han så med de fanatiske smådiskriminerende udtalelser, fordi vi synes at Buktu's argumentereing for at Xbox'en var bedst.. ja, den var ret dårlig.
SlugZ
Niveau 0
 
Indlæg: 38


Indlægaf Playkid » 20. feb 2004 11:14

Jeg har det på samme måde, jeg gider ikke engang argumentere med dem på skolen som påstår Game Cube er for børn fordi den har håndtag og der er mario på den, PS2 er en dårlig konsol fordi den har en lille processor, og jeg jeg har en 2323123 mhz PC, eller Xbox er skod fordi det er en PC uden word:/

Jeg er temlig træt af folk går og flamer de forskellige platforme, jeg ejer selv hver enkelt, men PC'en bruger jeg kun til at skrive opgaver, downloade trailere, spille på XBC og handle på. Den er et super redskab at have i hånden, men der er grænser for hvad 1 ghz bærbar kan klare, og jeg har hverken tid, penge eller lyst til at skulle ud og invistere i en ny computer der kan trække Half Life 2 eller Doom 3 når jeg bare kan nøjes med en lidt grafisk dårligere udgave på Xbox.
Jeg har respekt for folk som samler deres computere og bruger tid på at få dem til at køre optimalt, men jeg gider ikke høre dumme bemærkninger om at alt andet sutter fordi man har en computer der kan slå alt teknisk...

Det er jo op til hver enkelt om hvad man vil bruge sine penge på, hvis man vil skabe sig en super computer og bruge den til at spille på er det jo fint.

Andre har måske hellere lyst til at købe en konsol fordi det er enklere og kører som det skal, altså, bare proppe disken i og spille. Ikke noget med at installere, sætte indstillingerne efter hvad ens computer kan køre, finde de drivere ens computer skal bruge, evt. at spillet kræver den nyeste version af et eller andet, eller at man nu har husket at købe batterier til sin trådløse mus ;)

Jeg ved i hvertfald godt hvad jeg foretræker, hvilket er vigtigt for mig og ingen andre. Selvom PC'en er teknisk overlegen foretrækker jeg noget nemmere og noget som kører i hvertfald lige så godt.
Playkid
 


Indlægaf SlugZ » 20. feb 2004 11:53

Lige en lille indvending:

Jeg er temlig træt af folk går og flamer de forskellige platforme, jeg ejer selv hver enkelt, men PC'en bruger jeg kun til at skrive opgaver, downloade trailere, spille på XBC og handle på. Den er et super redskab at have i hånden, men der er grænser for hvad 1 ghz bærbar kan klare, og jeg har hverken tid, penge eller lyst til at skulle ud og invistere i en ny computer der kan trække Half Life 2 eller Doom 3 når jeg bare kan nøjes med en lidt grafisk dårligere udgave på Xbox.
Jeg har respekt for folk som samler deres computere og bruger tid på at få dem til at køre optimalt, men jeg gider ikke høre dumme bemærkninger om at alt andet sutter fordi man har en computer der kan slå alt teknisk...

Man kan da også bare sætte grafikken ned på sin PC? Så er det også en dårligere grafisk version og der er ingen grund til at købe noget nyt.
SlugZ
Niveau 0
 
Indlæg: 38


Indlægaf Playkid » 20. feb 2004 12:05

Det kan du selvfølgelig have ret i, men hvad er så grundet til at have en PC, hvis man ikke vil opgradere den for at få den bedst mulige og flydende grafik.

Jeg mener, er det ikke derfor man opgradere sin pc? :)
Playkid
 


Næste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster

cron