Xboxlife forum

hjælp til digital lyd med xbox

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

hjælp til digital lyd med xbox

Indlægaf shadowhunter » 12. feb 2004 14:17

hej jeg har købt et stik med optisk udgang, men har list problemer med at få det til at spille i dolby digital ???

der kommer fint lyd ud af min forstærker, men den viser ikke at det er 5,1 kanals lyd

jeg har været inde i settings på XBOX'en men der kan jeg kun vælge mono, stereo eller dolby surround, ´men ikke dolby digital eller DTS lyd hvad gør jeg forkert, mangler jeg noget :?: :?:
Xbox 360 og PS3
shadowhunter
Niveau 0
 
Indlæg: 15


Indlægaf Salleman » 12. feb 2004 14:23

Man skulle gerne kunne indstille undersøttelsen af Dolby D/DTS i lydmenuen... Den kan jeg i hvertfald. Mit bud på hvad der kan være galt er at det kabel du har købt med optisk udang ikke helt fungerer.. Prøv at bytte det!? Ellers kan det være at din xbox ikke har registreret at der er sat et kabel i med optisk udang.. Prøv at skifte mellem det almindelige kabel og det med optisk udgang... Ellers, som sagt, byt det...
Salleman
Niveau 4
 
Indlæg: 332


menu

Indlægaf shadowhunter » 12. feb 2004 14:41

oki men hvor er den menu hvor jeg kan vælge Dolby Digital eller DTS
Xbox 360 og PS3
shadowhunter
Niveau 0
 
Indlæg: 15


Indlægaf Salleman » 12. feb 2004 15:42

settings --> audio --> Dolby Digital/DTS

Er det et originalt advanced scart cable, eller er det uoriginalt kabel med optisk udgang. Hvis det er det sidste er det måske derfor det ikke virker. Du siger at der kommer fint signal til forstærkeren, det er bare ikke Dolby D... Står der på pakken at det understøtter Dolby D og DTS?? Hvis der ikke står det, så er det jo meget logisk hvorfor det ikke virker..
Salleman
Niveau 4
 
Indlæg: 332


Indlægaf Goose Fraba » 12. feb 2004 17:19

Det kan også skyldes at det/de spil du har prøvet ikke understøtter 5.1 DD lyd. Prøv med Halo hvis du har det.
Goose Fraba
Niveau 4
 
Indlæg: 606


Indlægaf raabhimself » 13. feb 2004 15:52

Måske KUN måske kunne det da godt være xbox versionen der forsagede problemet pågrund af det er en af de ældre versioner af xboxen, men somsagt er det her bare en teori og ikke fakta.
Billede
raabhimself
Niveau 3
 
Indlæg: 244


Indlægaf shadowhunter » 14. feb 2004 15:37

stikket er fra typhoon og de spil jeg har prøvet står der at de understøtter Dolby digital bl.a. GTA og NFSU.

jeg har bestilt det advanced kabel istedet for det ifår jeg på mandag

min Xbox er den udgave der bliver solgt med halo og midtown madness
Xbox 360 og PS3
shadowhunter
Niveau 0
 
Indlæg: 15


Indlægaf kurtdk » 15. feb 2004 08:16

Jeg har nu ikke hørt om nogen xbox model der ikke skulle virke med dd5.1, så jeg tror ikke det er maskinen som er problemet ( med mindre der selvfølgelig er en fejl på din maskine )
kurtdk
Niveau 4
 
Indlæg: 557



Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 20 gæster

cron