Xboxlife forum

Newbie spørgsmål

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Newbie spørgsmål

Indlægaf strunk » 12. feb 2004 14:17

Hej,

Har lige fået anskaffet mig een XBox.
Hvilke fordele giver det at sætte en af disse chips, der bliver
omtalt herinde i dette forum, i sin XBox ?.

/Strunk
strunk
Niveau 0
 
Indlæg: 3


Indlægaf Salleman » 12. feb 2004 14:32

Tjoo, der er mange fordele ved at have chip i sin xbox.

For det første er det muligt at køre spil/programmer der ikke er signeret af microsoft.
D.v.s at du kan køre 3. parts programmer som xbox mediaplayer, evolution X, boxplorer e.t.c
Derudover kan du spille importerede spil (ntsc), og alle koder dvd film (kræver et dvd program som DVD-X).
Men det som jeg synes er det smarteste er muligheden for at køre spil fra HD'en.
Kort sagt, for du chip i din xbox fungerer den ligesom en PC. Hvis man vil kan man rent faktisk installere linux på den, sætte mus og tastetur til, og så har man en computer der kan gå på internettet og det hele.

Der er selvfølgelig også nogle minusser. Har du chip i din box og logger du på LIVE detecter M$ din chip, og så bliver du banned fra xbox LIVE. FOR LIFE. Dvs at du skal ud og købe en ny xbox for at komme på LIVE igen.
Dette problem kan selvfølgelig løses ved at man istallerer en DUAL bios. dvs. en chip der både har den originale bios liggende, og så en uoriginal der gør det muligt at køre 3. parts prog. Man kan skifte mellem disse to på en kontakt eller lign.

Håber det var svar nok..
Salleman
Niveau 4
 
Indlæg: 332


Indlægaf strunk » 12. feb 2004 14:38

Takker for hjælpen.

Er der nogen speciel chip du kan anbefale ?.
Hvad koster sådan een fyr ?.

/Strunk
strunk
Niveau 0
 
Indlæg: 3


Indlægaf Buktu » 12. feb 2004 15:26

Der er en der hedder noget med Alladin.. Er den god? Så den et sted til 500 kr. og det var så inklusiv installering. Der sagde de også den havde on- off knap så den kunne bruges på Live... Men det er sq lidt risci....:S Hvis man nu lige en enkelt gang glemmer at sætte den på off... :S
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you!" - Jeremy Clarkson
Buktu
Skribent
 
Indlæg: 5642


Indlægaf Salleman » 12. feb 2004 15:47

Jeg har selv Dual Bios.. jeg har fået den lavet hos en gut på christianshavn der kalder sig Xmod.. Han laver nogle fine chips, og jeg tror at han tager 800kr for en med elektronisk kontakt. Det med at man kan komme til at logge på LIVE med chippen tændt er selvfølgelig en risici... Men man skal virkelig dumme sig hvis man kommer til det. Er chippen tændt, så starter den jo ikke op idet originale dashboard, men i EvoX eller lign. Derudover kan man når der er loading x'et se om chippen er sat til eller ej. Og som den sidste foranstaltning kan man jo sætte password på sin account, så ens kammerater ikke logger på med chippen tændt..
Simple as that...
Salleman
Niveau 4
 
Indlæg: 332



Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster

cron