Xboxlife forum

Sluk din xbox360

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

River du stikket ud til din xbox 360 når du er færdig med at bruge den den

Ja
42
26%
Nej
114
70%
Nej men efter og har læst det her, gør jeg
8
5%
 
Afgivne stemmer : 164

Indlægaf Sethos88 » 3. sep 2007 21:12

Wescada skrev:
Sethos88 skrev:Kors hvor er du dog barnlig at høre på, hvad med at sige til når du har et seriøst problem at brokke dog over, end andres forbrugs vaner?

Kommer det fra dig, som blander sig i det? Hehehehehe.

Smutter nu, inden man bliver bannet for at konfrontere dovne folk.


"Blander mig"? Det er et åbent forum lille pus.
Sethos88
 
Indlæg: 4775


Indlægaf Wescada » 3. sep 2007 21:13

Sethos88 skrev:
Wescada skrev:
Sethos88 skrev:Kors hvor er du dog barnlig at høre på, hvad med at sige til når du har et seriøst problem at brokke dog over, end andres forbrugs vaner?

Kommer det fra dig, som blander sig i det? Hehehehehe.

Smutter nu, inden man bliver bannet for at konfrontere dovne folk.


"Blander mig"? Det er et åbent forum lille pus.

Så lad mig dog sige min mening om hans dovenhed skatterbasse :)
Wescada
 


Indlægaf tola5 » 3. sep 2007 21:14

kan vi ikke blive enige om så langt at når man ikke sluker så bruger man strøm unåvendit som er med til at skade meljøet men det er op til folk slev... pasonlig har jeg det som med spot synd det lyder som en god ide men man kommer ikke lige til det :oops:
tola5
Niveau 5
 
Indlæg: 880


Indlægaf TagEnKiks » 3. sep 2007 21:17

Wescada skrev:
Sethos88 skrev:
Wescada skrev:
Sethos88 skrev:Kors hvor er du dog barnlig at høre på, hvad med at sige til når du har et seriøst problem at brokke dog over, end andres forbrugs vaner?

Kommer det fra dig, som blander sig i det? Hehehehehe.

Smutter nu, inden man bliver bannet for at konfrontere dovne folk.


"Blander mig"? Det er et åbent forum lille pus.

Så lad mig dog sige min mening om hans dovenhed skatterbasse :)


Men hvorfor er det så du skal spille sej? Har kun sagt min mening! Dig der kommer og spiller dagens helt...
TagEnKiks
Niveau 8
 
Indlæg: 7159


Indlægaf Wescada » 3. sep 2007 21:20

TagEnKiks skrev:
Wescada skrev:
Sethos88 skrev:
Wescada skrev:
Sethos88 skrev:Kors hvor er du dog barnlig at høre på, hvad med at sige til når du har et seriøst problem at brokke dog over, end andres forbrugs vaner?

Kommer det fra dig, som blander sig i det? Hehehehehe.

Smutter nu, inden man bliver bannet for at konfrontere dovne folk.


"Blander mig"? Det er et åbent forum lille pus.

Så lad mig dog sige min mening om hans dovenhed skatterbasse :)


Men hvorfor er det så du skal spille sej? Har kun sagt min mening! Dig der kommer og spiller dagens helt...

Okay, jeg tager den på mine skuldre. Det var ikke så meget for at virke sej. Synes bare det virkede underligt. Men nu fremstår jeg vel som en idiot, så kan vel ligeså godt give dig ret ;)
Wescada
 


Indlægaf TagEnKiks » 3. sep 2007 21:25

Jeg er doven og forkælet. Men det er altså stadig min holdning, at jeg er ligeglad!

Men det en latterlig artikel! På ingen måde kan en slukket xbox 360 bruge for 2000,- strøm.
TagEnKiks
Niveau 8
 
Indlæg: 7159


Indlægaf Gamemakerman » 3. sep 2007 21:25

Faktisk så havde Elsparefonden lavet en MEGET stor fejl i deres beregning fra dengang (ja, det er en gammel nyhed), da de ikke havde undersøgt at Xbox 360 faktisk kunne sættes i dvale (slukke), så resultatet er MEGEt anderledes.
Tidligere Skribent | Xboxlife.dk
Gamemakerman
Niveau 8
 
Indlæg: 8790


Indlægaf Sethos88 » 3. sep 2007 21:27

Læste engang en strøm udregning fra et Dansk el-firma omkring XBox 360 for snart et halvt år siden, ved ikke om det var det samme. Der gav de nøjagtig samme 'resultat' men de havde også lavet udregningerne efter hvad konsollen bruge ved PEAK, altså hvis den stod på max strømforbrug hele vejen igennem, det holder sku ikke.
Sethos88
 
Indlæg: 4775


Indlægaf Gamemakerman » 3. sep 2007 21:29

Sethos88 skrev:Læste engang en strøm udregning fra et Dansk el-firma omkring XBox 360 for snart et halvt år siden, ved ikke om det var det samme. Der gav de nøjagtig samme 'resultat' men de havde også lavet udregningerne efter hvad konsollen bruge ved PEAK, altså hvis den stod på max strømforbrug hele vejen igennem, det holder sku ikke.


Elsparefonden er på banen igen ja:

Fejl i beregninger
Derfor fremgik det heller ikke af Elsparefondens pressemedddelelse, at XBox 360 som den eneste af de testede konsoller har en automatisk standby-funktion.

Det betød, at XBox 360 fejlagtigt stod opgivet til at koste mere end 2.000 kroner årligt i strøm, hvis konsollen stod konstant tændt uden at blive brugt.

Elsparefonden har rettet fejlen i en ny pressemeddelelse denne formiddag.

Her skriver fonden, at den årlige el-udgift til Microsoft XBox på grund af standby-funktionen er lavere end beregnet, men præcist hvor meget bliver ikke angivet.

Ifølge Kristian Sveigaard kan brugeren i øvrigt selv indstille sine standby-præferencer på konsollen.

Han lægger desuden vægt på, at der med tiden vil komme flere strømbesparende komponenter i XBox 360 som en naturlig del af udviklingsprocessen.

- Det bliver der kontinuerligt videreudviklet på. Vi har ikke aktier i et energiselskab, så vi har ikke en eller anden målsætning om, at den skal bruge mest muligt strøm, siger Kristian Sveigaard.


http://www.computerworld.dk/art/37104?a=related&i=38782
Tidligere Skribent | Xboxlife.dk
Gamemakerman
Niveau 8
 
Indlæg: 8790


Indlægaf TagEnKiks » 3. sep 2007 21:42

http://finans.tv2.dk/nyheder/article.ph ... 94&forside

Nu er tv2 hoppet med på den! Nu er det bare ps3, der står for skud !
TagEnKiks
Niveau 8
 
Indlæg: 7159


Indlægaf Spankey103 » 3. sep 2007 21:43

TagEnKiks skrev:http://finans.tv2.dk/nyheder/article.php?id=8140894&forside

Nu er tv2 hoppet med på den! Nu er det bare ps3, der står for skud !


Haha, bare det er PS3'en de sviner, så er jeg ligeglad :P

Sorry for "Fanboy-me" hehe :P
Spankey103
Niveau 7
 
Indlæg: 2915
By: Grenaa


Indlægaf Gamemakerman » 3. sep 2007 21:45

TagEnKiks skrev:http://finans.tv2.dk/nyheder/article.php?id=8140894&forside

Nu er tv2 hoppet med på den! Nu er det bare ps3, der står for skud !


Problemet med en PlayStation 3 er, at det kræver fem klik på controlleren at lukke maskinen, hvorimod det kun kræver ét tryk på en knap, hvis man bevæger sig hen til konsollen.

Elsparefonden er utilfreds med, at maskinerne ikke automatisk går i standby, hvis de ikke bliver brugt et stykke tid. Desuden kan man ikke anvende PlayStation 3 med en elspareskinne.


Amen ElAmatører.dk!
Tidligere Skribent | Xboxlife.dk
Gamemakerman
Niveau 8
 
Indlæg: 8790


Indlægaf Amdi » 3. sep 2007 21:47

Tror du skulle have inkluderet i afstemningen hvem der stadig bor hjemme ved de gamle ;)
Amdi
Niveau 4
 
Indlæg: 748


Indlægaf supermathias » 3. sep 2007 21:58

Hvad ville man placere i en elspareskinne? Fjernsynet skal alligevel bruges uden konsollen.
supermathias
Niveau 2
 
Indlæg: 109


Indlægaf JkMa » 3. sep 2007 23:34

Var der ikke noget med at hvis man satte boxen til en el-spareskinne var der større chance for ring of death? Bare noget der er nævnt her i en tråd på et tidspunkt?

Men jeg piller nu altid stikket ud på min box efter endt spil. Måske virker det ikke som det helt store lige nu og her med den smule strømforbrug vi hver i sær bruger på standby-tid, men når alt ligges sammen både her i dk og andre lande er det vores verden i sidste ende som kommer til at betale prisen.
Selvfølgelig spiller industri på verdensplan mm. også ind men alligevel...
Bare vent, det kommer vi til at mærke i vores livstid... tænk lidt over det, også de dovne og forkælede...
JkMa
Niveau 3
 
Indlæg: 269


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 31 gæster

cron