Xboxlife forum

Microsoft banner folk fra Xbox Live

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Indlægaf Hertzblut » 18. maj 2007 12:48

Giant Hamster skrev:
HertzBlut nu er denne tråd jo heller ikke kun om, om modding er godt eller skidt - for det burde der ikke være nogle der er i tvivl om. Men tråden er mere om (som jeg har forstået det) hvordan microsoft er villige til at lave nogle uskyldige ryge med i første omgang - hvilket er uacceptabelt


Nu er der jo hverken be- eller afkræftet at uskyldige er røget med. Selvom billedet kan fortolkes sådan. Man kan ikke se hele teksten.
Det er jo altid sjovere at råbe op om dårlige ting og skrækscenarier end det er at fortælle de gode ting. Bare se Ekstrabladet og TV2 nyhederne...

Og jeg kan ikke se at jeg kan skrive andet en /ignore til en post som den micmac lavede....
Hertzblut
Niveau 7
 
Indlæg: 3881


Indlægaf Tbigum » 18. maj 2007 12:49

CaioN skrev:Det kan jo ske at person A som er blevet bannet har købt en brugt xbox som - uden hans viden - har været moddet / flashet før han købte den, og derved bliver uskyldigt bannet... I dette tilfældet er det jo ikke microsofts skyld..


Det er jo en sag mellem køber og sælger, så har sælger jo solgt noget som var ulovligt. Det er bare sur røv at blive fanget på den måde.
Evt. favestejl skyldes alkohol
Tbigum
Niveau 7
 
Indlæg: 3410
By: Esbjerg N


Indlægaf Giant Hamster » 18. maj 2007 12:49

Excellon jeg har ikke sat mig ind i patenten på motion sensing, men umiddelbart så ja. Men så kunne man vel også sige at Microsoft hat stjålet hele Konsol idéen - og sådan kan vi blive ved. LIVE er originalt ja - men det er vel også det eneste?

Det er ikke fordi jeg vil have det til at lyde som om, Microsoft er de eneste der "stjæler" - langt fra. Det er bare dem der tjener bedst penge på det.
Giant Hamster
Niveau 1
 
Indlæg: 57


Indlægaf Furious JT » 18. maj 2007 12:51

Giant Hamster skrev:Excellon jeg har ikke sat mig ind i patenten på motion sensing, men umiddelbart så ja. Men så kunne man vel også sige at Microsoft hat stjålet hele Konsol idéen - og sådan kan vi blive ved. LIVE er originalt ja - men det er vel også det eneste?

Det er ikke fordi jeg vil have det til at lyde som om, Microsoft er de eneste der "stjæler" - langt fra. Det er bare dem der tjener bedst penge på det.


så har sony sq da også stjålet konsolideen fra nintendo og sega
Furious JT
Niveau 7
 
Indlæg: 2866


Indlægaf Tbigum » 18. maj 2007 12:52

Jeg mener da bestemt at MS har bevist, at man ikke behøver opfinde hjulet en gang til, for at vi kan have det sjovt.

Konsol-markedet er et mainstream-marked, så der bliver ikke satset så meget på nye dyre opfindelser, man giver bare det forbrugerne vil have.
Evt. favestejl skyldes alkohol
Tbigum
Niveau 7
 
Indlæg: 3410
By: Esbjerg N


Indlægaf Hertzblut » 18. maj 2007 12:53

Giant Hamster skrev:
Det er ikke fordi jeg vil have det til at lyde som om, Microsoft er de eneste der "stjæler" - langt fra. Det er bare dem der tjener bedst penge på det.


Nååååeh så det bunder i misundelse!!! :) Just kidding :lol:

Det har aldrig været en hemmelighed at Bill har næse for forretning.
Det kunne man jo se lige fra de sad og kodede i deres lille hotelværelse.
Og ja for at blive (en af verdens) verdens rigeste, kan det ikke undgåes at træde på et par fødder. Og helt sikkert i forretningsverden/konkurrenterne bunder meget af deres vrede, frustration og angreb på MS, i misundelse.
Hertzblut
Niveau 7
 
Indlæg: 3881


Indlægaf Giant Hamster » 18. maj 2007 12:57

Men dette forklare kun Xbox ikke Windows Og deres nye MP3 afspiller.

Bil Gates var ansat for Mac, kan an besluttet at køre solo med sine venner, og kode Windows. Så mon ikke Mac har inspireret ham lidt.
__________________________________________
Men skal på arbejde nu :(
Giant Hamster
Niveau 1
 
Indlæg: 57


Indlægaf Krisgebis » 18. maj 2007 14:24

Xbox'en medførte:
1. Online konsol gaming (som en standardiseret løsning).
2. Harddisk (som Sony først kritiserer, som værende overflødig i en konsol, men senere kopierer).
3. Custom soundtracks

Kan du nævne mig flere større skridt fremad ved PS2 eller GC?

Bill var ansat ved Mac? Hvor får du dine oplysninger fra, en skør skør verden? Jeg ved ikke om du kender Dos eller OS/2. Styresystemer som M$ arbejdede på før windows.

Alle større firmaer "låner" ideer ved hinanden, men synes langt fra M$ er de værste til det.
Krisgebis
Niveau 7
 
Indlæg: 2034


Indlægaf Haugboelle » 18. maj 2007 14:38

På styresystems markedet er Microsoft ret skod pt, vista er noget lort, men tidligere styresystemer har da været gode. Dog syntes jeg at xboxens live funktion er fantastisk. Selvfølgelig er der forskellige ting der kunne være anderledes, men sådan vil det jo altid være.

Ang. Moddede boxes, så tror jeg nogle glemmer at de fleste spil konsol producenter rent faktisk tjener pengene på spillene og ikke boxene, og folk der modder deres box og dermed spiller uægte spil, ja dem taber de faktisk penge på. Og den teori med at man aldrig ville ha købe spillet holder sku ikke. Så kan man jo i teorien gå ud og stjæle 5 biler, bare for at ha et udvalg, og når man så blir nappet, så er ens undskyldning at man aldrig ville ha købt dem. Det holder sku ikke...

EDIT: det med at live ikke fungerer året rundt, at der er nogle enkelte dage hvor det ikke virker, det kan man da ikke blive sur over. Sådan er det med alt. Alle kommer da ud for at deres el ikke virker en dag, eller vandet er slukket pga rep, internet nede pga udbyderen, posten ikke kommer pga sne, osv osv...
Haugboelle
Niveau 8
 
Indlæg: 6756


Indlægaf Danny Beyer » 18. maj 2007 14:42

MiniatureZeus skrev:Men den eneste grund til, at jeg har originale spil OG backup spil, idet når jeg downloader alle de spil som jeg OVERVEJER at købe og så tjekker jeg dem ud og ser om jeg er tilfreds med dem. Hvis jeg er det, så køber jeg spillet brugt igennem en fysisk butik eller eBay.co.uk/.de f.eks.


Det er den største løgnhistorie jeg nogensinde har hørt.. Magen til stodder der prøver at retfærdiggøre hans ulovligheder, skal man sgu lede længe efter.

Jeg håber SKOU eller en anden MODERATOR kigger denne tråd igennem, og banner jer alle fra Xboxlife.dk (Permanent), for åbenlys brug og støtte af modificeret xboxe og piratkopiering.
Billede
Danny Beyer
Niveau 7
 
Indlæg: 2920


Indlægaf Haugboelle » 18. maj 2007 14:42

Krisgebis skrev:Xbox'en medførte:
1. Online konsol gaming (som en standardiseret løsning).
2. Harddisk (som Sony først kritiserer, som værende overflødig i en konsol, men senere kopierer).
3. Custom soundtracks

Kan du nævne mig flere større skridt fremad ved PS2 eller GC?

Bill var ansat ved Mac? Hvor får du dine oplysninger fra, en skør skør verden? Jeg ved ikke om du kender Dos eller OS/2. Styresystemer som M$ arbejdede på før windows.

Alle større firmaer "låner" ideer ved hinanden, men synes langt fra M$ er de værste til det.


Ja men nu tyv stjal Bill jo faktisk alt fra apple dengang, eller kopierede om man vil. Mus, grafisk interface, hele ideen bag...
Haugboelle
Niveau 8
 
Indlæg: 6756


Indlægaf Graugaard » 18. maj 2007 14:47

Jeg forstår ikke hvorfor folk modder deres xbox... hvis man har et problem med priserne på spil, så må man jo bare lade være med at købe dem når de er helt nye eller finde dem brugt... det er netop fordi folk piratkoierer spil at priser er høje for os andre der gerne vil have et originalt produkt, for de er jo nød til at få de penge ind som de mister på kopierne.

Og jeg syntes det er fair nok at de banner dem der modder maskinerne, de beskytter deres indtjening.
Billede
Billede
Billede
Graugaard
Skribent
 
Indlæg: 396


Indlægaf SonicSpinner » 18. maj 2007 15:42

Danny Beyer skrev:
MiniatureZeus skrev:Men den eneste grund til, at jeg har originale spil OG backup spil, idet når jeg downloader alle de spil som jeg OVERVEJER at købe og så tjekker jeg dem ud og ser om jeg er tilfreds med dem. Hvis jeg er det, så køber jeg spillet brugt igennem en fysisk butik eller eBay.co.uk/.de f.eks.


Det er den største løgnhistorie jeg nogensinde har hørt.. Magen til stodder der prøver at retfærdiggøre hans ulovligheder, skal man sgu lede længe efter.

Jeg håber SKOU eller en anden MODERATOR kigger denne tråd igennem, og banner jer alle fra Xboxlife.dk (Permanent), for åbenlys brug og støtte af modificeret xboxe og piratkopiering.


slap lige af cracker. jeg kender flere der gøre det samme måde. for hvem fanden gider og gi 499 kr for fuzion frenzy 2?? helt ærlig mand.

og Desuden kan moderatoren ikke gøre noget, sidst jeg huskede der havde DK ytringsfrihed, det var ihvertfald det Jyllandsposten sagde osse :)

skål
SonicSpinner
 
Indlæg: 99


Indlægaf Kiwi » 18. maj 2007 16:19

Haugboelle mht. til de første forsøg på at lave et GUI, er dette et meget interessant link: http://en.wikipedia.org/wiki/Graphical_user_interface .

Som man kan se udfra ovenstående er det faktisk hverken Apple eller MS der var de første til at lave et GUI. Tværtimod byggede de videre på andres ideer, og hvad er der egentlig galt med det?

Og ja... Folk som modder deres maskine for at spille ulovlige kopier burde bannes fra Live, længere er den ikke. Selvom man måske kan bilde sig selv ind at det er i orden (spil er så dyre, jeg tjekker jo bare om spillet er noget for mig, de har jo allerede så mange penge osv osv), så er slutresultatet at man tager røven på både udviklerne, MS og de "lovlydige" kunder. Hvis man har valgt at gøre det, skal man sandelig ikke komme og pive når man bliver straffet for det....
Kiwi
Niveau 4
 
Indlæg: 509


Indlægaf palnatoke » 18. maj 2007 17:26

SonicSpinner skrev:
Danny Beyer skrev:
MiniatureZeus skrev:Men den eneste grund til, at jeg har originale spil OG backup spil, idet når jeg downloader alle de spil som jeg OVERVEJER at købe og så tjekker jeg dem ud og ser om jeg er tilfreds med dem. Hvis jeg er det, så køber jeg spillet brugt igennem en fysisk butik eller eBay.co.uk/.de f.eks.


Det er den største løgnhistorie jeg nogensinde har hørt.. Magen til stodder der prøver at retfærdiggøre hans ulovligheder, skal man sgu lede længe efter.

Jeg håber SKOU eller en anden MODERATOR kigger denne tråd igennem, og banner jer alle fra Xboxlife.dk (Permanent), for åbenlys brug og støtte af modificeret xboxe og piratkopiering.


slap lige af cracker. jeg kender flere der gøre det samme måde. for hvem fanden gider og gi 499 kr for fuzion frenzy 2?? helt ærlig mand.

og Desuden kan moderatoren ikke gøre noget, sidst jeg huskede der havde DK ytringsfrihed, det var ihvertfald det Jyllandsposten sagde osse :)

skål


Det var en lidt anden sag med Jyllandsposten, der var ikke nogen "Skrevne" regler som sagde at de ikke maatte tegne Muhammed, Maaske staar det i Koranen, men hvis de ikke tror paa Koranen saa taeller det jo ikke..

Her inde er det saa lidt anderledes.

Da du oprettede din bruger accepterede du ogsaa reglerne for siden..

Og deri indegaar altsaa

Piratkopiering mv.
Det er ikke tilladt at snakke om piratsoftware på siden. Piratsoftware er ifølge dansk lovgivning forbudt, og vi vil naturligvis udlevere personlige oplysninger til politiet, såfremt de beder om det.

Snak om P2P programmer som eksempelvis eDonkey, Kazaa, Imesh, eMule og andre er ikke tilladt.

Ligeledes er det ikke tilladt at snakke om modchips eller programmer som kræver modchips for at blive afviklet. Ifølge Microsoft er en Xbox med en modchip i deres øjne ikke længere en Xbox, og dette eksempel vil vi ligeledes følge her på siden.


Og eftersom du direkte har sagt at du gaar ind for mods, og der er en anden en der har sagt at han har kopierede spil, saa er det faktisk grundlag nok til at traaden bliver laast...
palnatoke
Niveau 6
 
Indlæg: 1756
By: Odder


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 32 gæster

cron