Xboxlife forum

Arbejde?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Arbejde?

Indlægaf HopeyS » 1. jun 2004 00:50

Hvordan får man job ved Xbox?
Evt, som gametester eller hvad ved jeg?

Og hvordan kan man få sine spil ideer solgt til dem der laver spillene?
Hvis man altså har dem?

Hvilke job er der reelt set og få egentlig?

Bare noget der virkelig undre mig :shock: 8) :)

KH HopeyS
HopeyS
Niveau 2
 
Indlæg: 164


Indlægaf d0minat0r DK » 1. jun 2004 09:37

Vis det er din plan at sælge spil idéer, får du svært ved det når du er alene... Meget svært..

Vis du vil arbejde for Xbox skal du flytte til USA da Microsofts Xbox Afdeling ligger i usa!
d0minat0r DK
Niveau 4
 
Indlæg: 313


Indlægaf Specialty » 1. jun 2004 09:57

Alternativt skal du gå ind i spilbranchen i Danmark, der skal du enten blive spilprogrammør eller 3d grafikker.

Specialty.
Specialty
Niveau 6
 
Indlæg: 1524


Indlægaf Slane » 1. jun 2004 10:44

Specialty skrev:...eller 3d grafikker.

Specialty.


Og det er faktisk den retning jeg går... Jeg er igang med HTX, så den gymnasielle uddandelese er på plads (just in chase...). Der ud over har jeg anskaffet mig 3Ds MAX 6, og er igang med at lære det.

Hvem ved, måske er det spil jeg har været med til at producere, som I kommer til at spille om 10 år... ;)
Senest rettet af Slane 1. jun 2004 21:07, rettet i alt 1 gang.
Im <(IN)> Trance !
Slane
Niveau 6
 
Indlæg: 1633

Brugeravatar

Indlægaf Buktu » 1. jun 2004 10:59

Jeg regner så sandelig også med en Uddannelse som Datamatiker.. Hvilket Spec har hjulpet mig med at finde ud af... :)
Skal da kode spil... ;)
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you!" - Jeremy Clarkson
Buktu
Skribent
 
Indlæg: 5642


Indlægaf Specialty » 1. jun 2004 11:05

*host* Datamatiker så kommer du ikke ind for spilbranchen...!!!!... never ever vælg den udd.

Hvis du vil programmere spil er det eneste vej matematik på A niveau, min. HTX og ellers så videre på DTU (Universitetet) som Datalog.

Og hvis du har modet på det skal du fortsætte ekstra 3 år og få en Dr. grad.

Du skal altid sørge for at have matematik på A niveau, da spil producenterne ellers ikke gider snakke med dig.

Alt under datalogi studiet kommer ikke på tale.. Ikke engang den nye udd. som de har lavet specielt til spilprogrammører, denne har branchen ingen respekt for.

Så hvis det er spil du vil kode er det 9 år studie som min. fra HTX til du er færdig.

Specialty.
Specialty
Niveau 6
 
Indlæg: 1524


Indlægaf Buktu » 1. jun 2004 13:34

Nåh ok... :)
Men har også tænkt mig at undersøge nærmere.. Det med Matematik på A Niveau havde jeg forstået... :)
Bare mig der havde taget fejl så... :) Men hvad skal nok snakke med min skolevejleder engang næste år...
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you!" - Jeremy Clarkson
Buktu
Skribent
 
Indlæg: 5642


Indlægaf d0minat0r DK » 1. jun 2004 14:42

Tja!.... For at blive Programør kræve det ikke bare at du kan programmere et ordentligt spil! Men de fleste kræve også at du kan:
2D Animation
3D Animation/ De væres programer (Photshop, 3DMax, Maya osv.)
Programering (Kendskab vis det er 3d Animator du vil være)

Har du været anssat som 3D artist/ Programør et andet sted skal du oplyse om det, da det giver dig en meget bedre chance.
d0minat0r DK
Niveau 4
 
Indlæg: 313


Indlægaf Specialty » 1. jun 2004 14:49

d0minat0r: De fleste store steder deler de dette op da de har andre til at lave den slags arbejde... De ser hellere at man er et mindre matematik geni til at sidde og udregne algorytmer til hvad AI'en skal gøre i forskellige situationer... Som man så til sidst programmere ind i spillet.

Og selfølgelig er erhverserfaring altid noget som luner.

Specialty.
Specialty
Niveau 6
 
Indlæg: 1524


Indlægaf Saxe » 1. jun 2004 16:15

Nå, der røg den karriere idé. Hader matematik...
Officiel Halo 2 Ambassadør.. :)
Jeg tager afstand fra alle indlæg skrevet af mig
Saxe
Skribent
 
Indlæg: 598


Indlægaf Specialty » 1. jun 2004 17:13

Saxe: Mange kan ikke lide matematik fordi at det mange gange ikke helt er logisk og mange gange ved man ikke hvor man skal starte for at løse et problem. For i virkeligheden er matematik, rent problemløsnings øvelse. Det man har i f.eks folkeskolen er ikke matematik men derimod regning / slavearbejde... lav 800 ligninger og i har fri...

Matematik er derimod ganske underholdene. Du bliver stillet for et problem som ved første øjekast er noget problematisk, men med en del overblik og ved at være smart kan man løse problemet. Lidt ligesom at blive stillet over for en gåde som man kan sidde og vende og dreje til en løsning findes, men som med gåder findes der matematik som normalt logiske mennesker aldrig finder løsningen på.. Det er dem som spilindustrien vil have fingre i pga. at forbrugerne af spil spørger om bedre og bedre AI's i spil. Før var folk bare tilfredse med et godt gameplay og noget pænt grafik.. Men nu bliver spillet hakket ned hvis AI'en ikke reagere som en rigtig soldat ville have gjort i virkeligheden.

Nææ det er faktisk ganske underholdene at regne på hvor står højdeforskellen er imellem de 2 ender på Storebæltsbroen ved at bruge jordenskrumning, eller i fysikkens verden.. Hvor lang tid går der fra jeg kaster mig ud fra rundetårn til jeg rammer jorden, og med hvilken fart?, hvor højt skal et evt. net være placeret for at jeg ikke rammer jorden, når man ved at nettet udstrækker sig X antal CM ved et given press.. =)

Nææ bare se at komme tilbage til jeres matematik.. Det er ikke så kedeligt som det lyder.

Specialty.
Specialty
Niveau 6
 
Indlæg: 1524


Indlægaf Peet » 1. jun 2004 17:18

nice post spec =)
Xbox... i stykker... UUAH!
Peet
Skribent
 
Indlæg: 1136

Brugeravatar

Indlægaf Thomas » 1. jun 2004 20:33

Jo, men jeg kan stadig ikke lide matematik.
Thomas
Niveau 4
 
Indlæg: 576


Indlægaf Frodo » 1. jun 2004 20:33

Har været i Pratik Hos Microsoft ^^ den danske afdeling godt nok, men alligevel MS! De havde dog kun 2 XBOX'e, men tilgændgæld var der systemlink ^^ det var dejeligt at spille HALO mod dem, dog var der ingen HALO 2 demo :(
Hvis XBOX er en PC, så er en PC sq da også en XBOX!
Frodo
Niveau 1
 
Indlæg: 59


Indlægaf Buktu » 1. jun 2004 20:38

Heh Specialty.. Tak. Det hjalp virkelig.. :) Den matematik har også bekymret mig, men er ret sikker på at jeg godt kan finde det underholdende, hvis jeg bare tager mig sammen... :)
Men fed læsning..
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you!" - Jeremy Clarkson
Buktu
Skribent
 
Indlæg: 5642


Næste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 82 gæster

cron