Xboxlife forum

Arbejde?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

re:arbejde

Indlægaf HopeyS » 2. jun 2004 11:35

Ok jeg er med stomas. Matematik :roll: :?
Stod af i 2 klasse *G* Hvilket så er noget nær hundrede år siden.
Det har virkelig aldrig været interessant på nogen måde.

Sæt mig heller til og forklare hvorfor jorden er skabt. Eller snak om kulturlag. Den åndelige verden. Religionsfrihed osv. Det kan jeg finde ud, matematik... eh Nahhhh

Har præsteret og få 0 til en matematik eksamen jeg faktisk mødte op til, og gennemførte opgaven. Nok ikke lige efter deres standart. Men jeg gjorde da mit bedste.
Brugte og lidt tid til at rette deres spørgsmål. Havde nemlig også i flere år studeret biologi på højt niveu. Kan godt lade sig gøre uden matematik.
Og til en eksamen, kan man ikke stille spørgsmålet:
Udregn kropstemperatursvingningerne på en koldblodet fugl der bor i norden, altså oppe omkring Alaska.
Der er sgu ikke nogen koldblodet dyr der oppe. Ikke så langt oppe som spørgsmålet gik ud på. De ville sgu dø øjeblikligt.
Men altså fik 0. *G*
Hvilket så må siges at være en helt speciel præstation *G*

Det med spilideerne. Tænkte nærmere på, at det vel fungerede ligesom ved film. Man laver en drejebog/manuskript, eller sådan noget. Hvis man har nogen gode ideer. Så kigger de dem igennem.

Men det vil altså sige, at disse spilteams, laver alt der har med spillene og gøre.
Det har jeg lidt svært ved og tro kan holde i længden. De må da løbe tør for ideer på et tidspunkt.

Tænk at Dk også på detteområde faktisk ikke har et marked. Men må hente deres resourcer udefra.

Hmmmm

Eftertænksomme hilsner fra HopeyS
HopeyS
Niveau 2
 
Indlæg: 164


Indlægaf Hubbi » 2. jun 2004 11:58

Der er måske en lettere vej til,at komme ind som spil programmør.

Hvis man har evnerne til at lave en MOD som udspringer fra et andet spil,så kan man måske vække spil udviklernes interesse.

Folkene bag den meget populære MOD "Desert Combat" til Battlefield 1942 - er kommet ind i folden hos EA/Dice hvor de vist hjælper med,at udvikle de nye Battlefield spil som kommer næste år :)
Hubbi
Niveau 2
 
Indlæg: 145

Brugeravatar

Indlægaf Specialty » 2. jun 2004 11:59

Ja, det er også gået godt for de 2 bag Half-life MOD'et Counter-Strike...

Men der vil jo altid være nogle som er heldige =)

Specialty.
Specialty
Niveau 6
 
Indlæg: 1524


Indlægaf Hubbi » 2. jun 2004 12:11

Counter-strike,den havde jeg helt glemt :lol:

Ja,den må vel siges at være den mest kendte til dato.
Hubbi
Niveau 2
 
Indlæg: 145

Brugeravatar

Indlægaf Beatwolf » 5. jun 2004 13:01

der vil jo altid være forskellige jobs at tage sig af i et spil udvikler team, der er tit også nogle der f.ks bare tegner characters, bygninger osv. derudover er der manuskriptforfattere, testere, diverse managere/ledere,programører, lyd folk osv osv...
man behøves sgu ikke være c+ eller matematik geni for at komme ind i spil branchen, men svært er det nok under alle omstændigheder :(
på et eller andet tidspunkt har de fleste gamere vel drømt om at sidde og lave computer/konsol spil, denne drøm bliver bare ikke realiseret for de fleste :/
Beatwolf
Niveau 6
 
Indlæg: 1354
By: Vanløse


Indlægaf HopeyS » 7. jun 2004 01:32

Manuskriptforfatter ville lige være sagen. Mangler på ingen måde ideerne, og har da fået skrevet en hel del historier i mit liv. Så kein Prolbem jo. Mangler bare JOBBET.

Hmmm så er det vel faktisk reelt bare og spørge dem?
Kunne også være de ville købe en idé til spil?

KH HopeyS
HopeyS
Niveau 2
 
Indlæg: 164


Indlægaf Beatwolf » 7. jun 2004 12:54

der er masser af folk, der har skrevet gode historier, men de færreste bliver omsat til spil. Jeg tror du får svært ved at komme ind i spilbranchen på den måde du har for, det handler om at være heldig have kontakter og kende de rigtige menneker.
Beatwolf
Niveau 6
 
Indlæg: 1354
By: Vanløse


Foregående

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 33 gæster

cron