Xboxlife forum

Skal man have et visa kort for at få Live?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Indlægaf _case_ » 2. jun 2004 14:14

Buktu skrev:_case_ Man kan få Visa Electron som 14 årig, hvis dine forældre skriver under på en eller anden form for erklæring.. Prøv at gå ned i Nordea og spørg om det...

Du kunne faktisk, så vidt jeg ved, få Dankort nu hvis bare dine forældre skriver under... :)


jeg har sparnord som bank og der kan jeg ikke få visa electron før jeg er 15 uanset om min far eller mor skriver under
_case_
Niveau 0
 
Indlæg: 25


Indlægaf Buktu » 2. jun 2004 14:29

Jo.. Har du spurgt dem? Har du spurgt en der virkelig ved noget om det? Prøv at spørge direkte ind til det.. Så burde de gerne sende dig videre til en der ved noget om det, hvis de ikke selv gør...
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you!" - Jeremy Clarkson
Buktu
Skribent
 
Indlæg: 5642


Indlægaf t_damn » 5. jun 2004 17:59

I Nordea kan kortet fåes ned til 13 år, såfremt dine forældre skriver under på det. Fra femten og op efter er det nok med din underskrift.

Electron kan også fåes i nogle andre banker, men ellers er Maestro-kortet, som de andre bruger, vist lige så godt (det har jeg altså ikke undersøgt, men princippet er det samme som med Electron).

At Electron kortet ikke fungerer for nogen skyldes typisk to ting:

a) Der er ikke penge nok på kontoen.

b) Kortet er ikke blevet aktiveret af kunden, hvilket faktisk er et hyppigt problem.


De af jer, som har Dankort, skal huske at notere jeres nuværende kortnummer (16-cifre) ned, da bankerne ellers så småt begynder at udskifte kortene med de nye chipkort. De sidste fire cifte skal som bekendt bruges, når man konfigurerer sin Live-konto.
t_damn
Niveau 0
 
Indlæg: 21


Indlægaf DNS_DK » 5. jun 2004 19:52

hmm min far betaler altid sådan noget så det hele står på hans VISA kort....

han har godt nok fået nyt kort og jeg har ikke fået ændret det, men vil gøre det nu her når jeg kan huske det :P
DNS_DK
Niveau 7
 
Indlæg: 3993


Indlægaf Buktu » 5. jun 2004 21:31

Yes, fik "bestilt" er Visa Electron i Trosdag, som jeg modtager om en uges tid... ^^
Nu kan jeg endleig købe over internettet uden mine forældres indblanden... :)
Nogen der kender et stort udenlandsk site, som sælger psil, der tager Visa Electron? For jeg gætter da på at det er internationalt? Eller?

Men Maestro har jeg endnu ikke oplevet et sted hvor det kunne bruges.. I hvert fald ikk eover internettet.., Tror Electronm er mere udbredt.
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you!" - Jeremy Clarkson
Buktu
Skribent
 
Indlæg: 5642


Indlægaf DNS_DK » 5. jun 2004 21:45

hmm så vidt jeg ved kan du kun bruge det i butikker og betale for LIVE...

har selv haft det kort i lang tid og jeg har ikke brugt det på at købe spil online (min far betaler altid :P )
DNS_DK
Niveau 7
 
Indlæg: 3993


Indlægaf Buktu » 5. jun 2004 21:50

Næh, man kan også over internettet, ved man kan i Realgames.dk fx... :)

Men har aldrig set et større udenlandsk handelssite hvor man kunne bruge det... Men man kan over Live så burder det vel være Internationalt... :)
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you!" - Jeremy Clarkson
Buktu
Skribent
 
Indlæg: 5642


Indlægaf t_damn » 6. jun 2004 18:28

Kortet er meget udbredt i udlandet - i den sammenhæng er Danmark faktisk et uland.

Ved at Amazon.co.uk tager det, og jeg er ret overbevist om, at mange af de danske og udlandske internet-forretninger også tager det.

softxchange.dk og gamebits.dk tager også electron. Se evt. "Forhandlere" her på siden - der er vist en oversigt over, hvilke kort de forskellige butikker tager.
t_damn
Niveau 0
 
Indlæg: 21


Foregående

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 27 gæster

cron