Xboxlife forum

Xbox one x slukke hjælp

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Xbox one x slukke hjælp

Indlægaf hackNICE1112@ » 13. sep 2019 17:37

Jeg har et problem efter jeg har købet borderlands 3 så nå jeg spiller det og kommer til et sted i spiller går min Xbox ud og det har det gjordt 3 gang nu og så nå jeg stat den op igen skrive den at den er bliver for varm men nå jeg så mærker på den er den ikke varme og den få masse af luft håber i kan hjælp mig beklage stave fejl er ordblind:-)

Må være en fejl i spille for har spille gears 5 i to timer der gå den ikke ud?
hackNICE1112@
Niveau 5
 
Indlæg: 1258


Re: Xbox one x slukke hjælp

Indlægaf Morten Skou » 14. sep 2019 08:28

Det lyder godt nok underligt - gad vide om Borderlands 3 virkelig presser maskinen så meget, eller om din maskine er defekt?

Er der andre der har haft lignende oplevelse?
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Xbox one x slukke hjælp

Indlægaf Erroneus » 14. sep 2019 09:53

Der er meldinger om det ikke kører optimalt på konsollerne og det anbefales man vælger performance mode i spillets indstillinger, hvis man har muligheden. Det lugter lidt af der skal et par patches til det kører fornuftigt på konsollerne, muligvis derfor det var sparsomt med anmelder-kopier på konsollerne :)
Billede
Erroneus
Niveau 6
 
Indlæg: 1683
By: Nyborg

+1

Re: Xbox one x slukke hjælp

Indlægaf hackNICE1112@ » 14. sep 2019 11:57

Det virker nu efter jeg har valgt performance mode i spillet syntes bare det er for dårligt så nåde
hackNICE1112@
Niveau 5
 
Indlæg: 1258

+1

Re: Xbox one x slukke hjælp

Indlægaf baunevej » 14. sep 2019 22:00

Min har efterhånden gjort det 10 gange i borderlands 3. Skiftede så til performance mode og der gik 5 minutter så gjorde den det igen. Det er ikke maskinen, den er ikke engang varm. Tester videre imorgen. Ellers et fedt spil men den fejl må de gerne rette hurtigt. Sidder fast ved en boss da den lukker ned når den har 1/3 liv tilbage og jeg må starte forfra. Det svinger dog meget, har spillet flere timer i strej uden problemer, for så og opleve den gør det 4 gange inden for en time :(
baunevej
Niveau 2
 
Indlæg: 100

+1

Re: Xbox one x slukke hjælp

Indlægaf baunevej » 15. sep 2019 14:09

Har spillet en del timer nu uden problemer på perfomance mode, så det hjælper helt klart og skifte derover. Mega mega fedt spil, dog lidt ærgerligt man ikke kan køre 4K men mon ikke de får det rettet hurtigt :)
baunevej
Niveau 2
 
Indlæg: 100

+3

Re: Xbox one x slukke hjælp

Indlægaf JazzAss » 25. sep 2019 11:42

Jeg er lidt nysgerrig på det her, så springer lige ind: Hvor ny er Xboxen? Og kan man høre blæserne inden den går ned? Jeg har tidligere (på en 'gammel' One X) haft problemer med at komme forbi en sekvens i Tomb Raider, hvor den hele tiden gik ned. Jeg kom først videre, da jeg spillede det på en nyere X, som i øvrigt heller ikke larmede så meget.

Min konklusion var, at den gamle version var for dårlig til at fjerne varme fra cpu'en (selv om den ikke føltes kritisk varm udefra, men jo godt kan have været det inden i). Jeg har nu skiftet kølepastaen, men kan desværre ikke teste scenen i Tomb Raider (gider ikke spille mig derhen igen).
JazzAss
Niveau 6
 
Indlæg: 1594
By: København


Re: Xbox one x slukke hjælp

Indlægaf baunevej » 26. sep 2019 15:52

Min er fra Ca da de udkom, men har ikke set det før borderlands. Den er ikke varm udenpå og den er normalt nærmest lydløs med lidt lyd på tvet. Så umiddelbart vil jeg ikke tro det er varme de gør det, medmindre der er dårlig pasta mellem køler og CPU.
baunevej
Niveau 2
 
Indlæg: 100


Re: Xbox one x slukke hjælp

Indlægaf baunevej » 26. sep 2019 15:54

Spiller stadig borderlands nogle timer dagligt, og oplever kun frys nu hvis jeg joiner andre, men det er langtfra hvergang :).
baunevej
Niveau 2
 
Indlæg: 100


Re: Xbox one x slukke hjælp

Indlægaf JazzAss » 30. sep 2019 09:17

Min larmede som sagt meget i 'tunge' spil, stort set alle når det var 4K. Kølepastaen mellem køler og CPU var helt ad helvede til, og det har hjulpet ganske meget at skifte den (og at sætte en SSD i).
JazzAss
Niveau 6
 
Indlæg: 1594
By: København


Re: Xbox one x slukke hjælp

Indlægaf baunevej » 30. sep 2019 16:13

Kunne da være man skulle skrue maskineriet fra hinanden, og skifte det kølepasta. Mon ikke der findes en fin guide på YouTube
baunevej
Niveau 2
 
Indlæg: 100


Re: Xbox one x slukke hjælp

Indlægaf JazzAss » 1. okt 2019 09:24

Der findes masser. Bare sørg for at have tilpas små torx-skruetrækkere (husker det som at 6-8 stykker er bedst). Og hvis du også sætter en SSD i når du alligevel er der, så husk ikke at være i preview-programmet, da det gør det unødigt svært.
JazzAss
Niveau 6
 
Indlæg: 1594
By: København

+1

Re: Xbox one x slukke hjælp

Indlægaf Lodberg » 5. okt 2019 05:29

Min gjorde det samme. Jeg skilte den ad og gav ny kølepasta. Nu er den næsten helt lydløs.
Lodberg
Niveau 2
 
Indlæg: 197



Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 21 gæster

cron