På besøg hos THQ: Frontlines - Fuel of War

Skrevet af: Morten Skou - 1. januar 1970 - kl. 01:00
Del denne artikel:
0 0
I sidste uge var vi på besøg hos THQ Nordic for blandt andet at kigge lidt på deres kommende First Person Shooter, Frontlines: Fuel of War og motocrossspillet MX vs. ATV Untamed. Dette er første del af en todelt artikelserie om vores hands-on oplevelser med disse to spil.

Historien i Frontlines: Fuel of War, finder sted et stykke ud i fremtiden, nærmere betegnet år 2024. Verdens ressourcer er på et lavpunkt med alle de katastrofale følger, som det nu engang har, og en global krig om de sidste oliereserver er brudt ud. USA og Europa er allierede imod Red Star Alliance, som naturligvis består af Rusland og Kina. Du kan nu som spiller spille som både den vestlige alliance og som Red Star Alliancen.





Frontlines: Fuel of War er et ikke-linært First Person Shooter spil, dette giver spilleren mulighed for at løse de forskellige missioner på mere eller mindre den måde, man har lyst til. Det ikke-linære lader dog til at være begrænset af, hvilken vej man vælger at bevæge sig hen imod de mål, som er blevet opsat. Eftersom hands-on testen varede cirka 20 minutter, var der kun mulighed for at prøve kræfter med en meget lille del af spillet, men vi håber på at kunne bringe et fyldigt preview af spillet, inden det udkommer.

Våbene i Frontlines består af det nyeste high-tech udstyr. Flere af våbene har mange detaljer, som man kender fra rigtig krig, men som endnu ikke umiddelbart er set i computerspil. Eksempelvis er det muligt med en raketkaster at få raketten omdirigeret, så fjenden tror, at den er blevet affyret fra et andet sted end det reelt er tilfældet. Det er muligt at bære op til otte forskellige våben samtidigt – en ting der også er ganske lækkert.

En af de nye ting, som Frontlines bidrager med til den efterhånden noget udslidte FPS-genre, er såkaldte Drones, en række forskellige minirobotter, der giver spillet et taktisk tvist, da man kan køre eller flyve rundt med disse og ødelægge tanks eller skyde fjender på positioner, som man ellers ikke ville kunne nå. Der er flere forskellige slags drones, lige fra små fjernstyrede ’rullemarier’ til helikoptere. Heldigvis har udvikleren, Kaos Studios, også tænkt på, at disse drones ikke skal være alt for dominante, så derfor er personen som styrer dronen meget sårbar, da man ikke kan styre både dronen og personen samtidigt. Dette åbner op for, at multiplayerkampe kun kan opnå fordele ved drones, hvis holdet samtidigt forstår at spille sammen og beskytte ham, der styrer dronen rundt.





Netop multiplayerdelen af Frontlines kunne godt være et seriøst bud på, hvad mange gamere kommer til at bruge deres forår på. Kaos Studios har taget mange elementer fra blandt andet Battlefield 2 og har derudover selv krydret spillet med, hvad de nu synes var nødvendigt. Det bliver muligt at spille op til 32 online på Xbox 360 platformen og helt op til 64 samtidige spillere, hvis man sætter spillet i sin PC.

En demo af Frontlines: Fuel og War vil dukke op på markedspladsen den 12. December 2007. Desværre er der udelukkende tale om en singleplayer demo, og vi må derfor vente helt frem til den 14. Februar 2008, hvor spillet havner i butikkerne, før det bliver muligt at prøve kræfter med multiplayerdelen af spillet.
Log ind og stem
0
Der er endnu ingen der har stemt på denne hvis du kunne lide denne artikel..
Del denne artikel:
Kommentarer
Du skal være logget ind for at kunne læse og skrive kommentarer.