Interview med Peter Molyneux

Skrevet af: Mikkel Vinther (vinterbird) - 16. april 2006 - kl. 14:50
Del denne artikel:
0 0
Legendariske Peter Molyneux har skabt fantastiske spiloplevelser som Black & White, Fable og senest The Movies. Xboxlife.dk var i det kolde England for at få en snak med legenden selv om fremtiden for Lionhead Studios og hans syn på spilindustrien.

Xbl: – Nu hvor Lionhead har udgivet Fable The Lost Chapters, Black & White 2 og The Movies, hvad bliver så det næste store fra Lionhead Studios?

PM – Vi arbejder på et projekt med titlen Dimitri, vi tænker på, hvad der skal ske med Fable-serien, og vi tænker på, hvad der skal ske med The Movies og Black & White 2. Vi tænker også på nye koncepter og nye franchiser, for det er det, jeg nyder mest. Vi tænker i alle forskellige koncepter fra First Person Shooter og RTS-titler. For jeg tror, vi kunne gøre noget interessant med et FPS-spil, for vi har jo set, hvad Fable har gjort for RPG-genren, og jeg tror, at vi kan gøre det samme for FPS-genren. Det er i hvert fald noget, jeg kunne være meget interesseret i.


Peter Molyneux glæder sig til den næste generation

Xbl: – Nu vi snakker nye ting, arbejder I med næste generations hardware såsom Xbox360 og Playstation 3? Og har det givet nye muligheder i form af spildesign?

PM – Lionhead arbejder med næste generations hardware ja, men jeg kan ikke gå yderligere i detaljer om det. Men jo, med den næste generations hardware kan vi gøre en masse nye ting. Den er meget cool, og vi kan lave større miljøer takket være den store hukommelse. Men det er blevet et mareridt at arbejde med næste generations hardware, fordi vi nu skal til at tænke på latterlige ting, som hvordan hår falder på en person, hvis han ryster hovedet, og at vi nu skal til at individuelt modellere græs, blade og andre ting. Men det er meget spændende at arbejde med næste generations hardware og skabe alle disse detaljer i spillene.

Xbl: – Nu med den næste generation af hardware på vej ser vi, at Sony og Microsoft arbejder ud fra ”større og bedre” filosofien, mens Nintendo har valgt at lave noget markant anderledes. Hvordan ser du på denne ”større og bedre” tilgang, er det hvad industrien har brug for, eller skal vi have flere folk som Nintendo?

PM – Nu gætter jeg her, men jeg tror, at alle selvfølgelig vil have spillene til at se bedre ud. Men jeg tror, at folk er ved at blive trætte af at spille de samme spil igen og igen, den samme shooter, bare med bedre grafik eller endnu et standard-RTS. Nintendo har fat i noget af det rigtige med, at de laver noget nyt og unikt, men problemet med det er, at det vil kræve en enorm mængde af dedikation for at kunne udnytte det ordentligt. Microsoft og Sony har derimod givet maskinkraft nok til at kunne gøre lige hvad vi vil, og så må udviklerne selv bestemme, om de vil lave noget nyt eller noget flottere og pænere.


Næste generation vil byde på flere unikke oplevelser fra Lionhead

Xbl: – Her på det sidste har du været set offentligt og har sagt nogle meget rosende ord om Nintendo og deres kommende Revolution, er det noget du i fremtiden kunne overveje at udvikle for?

PM – Jeg tror, at en rigtig revolution i spilverdenen skal være lige så meget som, hvordan du spiller, og hvad du spiller spillene på, og det er det spændende ved Nintnendo. De prøver at sige se her. Her er det, vi designede, og vi har noget nyt. Jeg ved ikke, om Sony og Microsoft vil kopiere det om nogle år. Men for en designer som mig, bliver jeg mere spændt over en ekstra knap på en controller end Level 8 Pixel Shaders, for det gør, at jeg kan give spillere endnu en knap og dermed endnu mere følelse af magt.

Xbl: – I var desværre nødt til at aflyse det meget interessante Xbox-spil, B.C.. Er der en chance for, at det en dag bliver genoplivet?

PM – Uh ha, B.C. Ja, det burde faktisk have været udkommet sådan ca. nu. Men jeg elsker stadigvæk tanken om denne nådesløse verden, hvor man skal kæmpe for at overleve og dræbe T-rex’er, og man ikke har pistoler eller magi men kun de redskaber, man selv skaber. Men jeg føler, at der er mere åbenlyse projekter, som Lionhead skal arbejde med i øjeblikket, og desværre er B.C. ikke et af dem endnu.


Project Dimitri

Xbl: – Hvor ser du spilindustrien om nogle få år?

PM – Jeg tror, at næste generations hardwaren bliver meget succesfyldt, jeg tror, den vil danne en bro mellem online- og offline-spil. Jeg tror mere og mere på, at vi vil tænke på, at spil skal vare længere, og hvad jeg mener med det er, at der kan være en historie, men når den er slut, er der også en verden at udforske bagefter, og man er i stand til at ”modde” den verden med downloadable content, nye våben, nye kontinenter og ligefrem expansion packs, og der vil være flere samarbejdsoplevelser i form af co-op i stedet for krig mod hinanden, og så tror jeg, at spil vil blive ved med at være superspændende at spille.

...

Og med det, så siger vi tak til Peter Molyneux, som for tiden er i fuld gang med det næste store spil til Xbox360 og PC, som vi glæder os til at fortælle jer mere om, når E3 2006 nærmer sig.
Log ind og stem
0
Der er endnu ingen der har stemt på denne hvis du kunne lide denne artikel..
Del denne artikel:
Kommentarer
Du skal være logget ind for at kunne læse og skrive kommentarer.