The Elder Scrolls IV: Shivering Isles

Anmeldt af: Mikkel Vinther (vinterbird) - 9. april 2007 - kl. 10:09
Del denne artikel:
25 0

Den første store udvidelsespakke til Oblivion er her langt om længe, og vi har taget et kig på den.

Den første store udvidelsespakke til Oblivion er her langt om længe, og vi har taget et kig på den.

Gameplay
Shivering Isles starter med, at vanviddets prins Sheogorath gerne vil snakke med dig; han har nemlig nogle problemer, da hans verden er ved at blive invaderet af Orden, så alting bliver kedeligt og gråt, og det vil Sheogorath rigtig gerne forhindre, da han ikke har nogen planer om at dø. Så nu søger han en helt, som kan stoppe den kommende orden og dermed fjernelsen af galskab, og den helt er dig.

Gameplayet i Shivering Isles er nøjagtig magen til det, der var at finde i Oblivion, man løber stadig rundt og dræber monstre til højre og venstre, alt imens man klarer en masse opgaver fra Shivering Isles indbyggere.





Hvad der dog gør Shivering Isles til en unik oplevelse er, hvor utroligt bizart det er. Fra det første sekund man træder ind i denne anderledes verden, oplever man, hvordan ens opfattelse af Oblivion skal til at ændres fuldkommen. De forskellige missioner, man bliver sendt ud på i spillet, er meget mere varierede, end hvad de var i Oblivion, og de har også fået en meget bedre struktur i opbygningen, man sidder ikke så meget fast i spillet mere, og man oplever en generel bedre progression igennem spillet.

Shivering Isles er inddelt i to områder: Der er Mentia, som er lyst og flot, og så er der Dementia, som er gråt og dødt. Begge steder er en del af Shivering Isles, og hvert miljø byder på nogle helt unikke oplevelser. Men på trods af, at der er en lys og en mørk verden, så er det hele stadigvæk utroligt skørt og anderledes, end hvad man forventer sig af Oblivion.

Men på trods af de skøre indfald er missionstrukturen meget lig den, man så i Oblivion, og det samme gør sig også gældende for, hvordan designet i de forskellige huler er opbygget. Designet er meget lig det, der findes i Oblivion, og det føles som om der ikke er brugt meget energi på designet af nye og kreative huler i spillet.

Shivering Isles er til prisen et meget interessant bekendtskab. Historien er spændende, og de nye oplevelser i Shivering Isles gør, at hvis man har brug for mere Oblivion, bør man kigge godt og grundigt på Shivering Isles.





Grafisk
Grafisk er Shivering Isles knap så imponerende som Oblivion var, da det kom ud i sin tid, men det er ikke de grafiske effekter, der gør Shivering Isles til en pæn oplevelse, det er til gengæld det arkitektoniske og det generelle udtryk, der kommer frem i Shivering Isles grafiske side.

For miljøerne i Shivering Isles er utroligt imponerende, de leverer en stor kontrast til, hvad man har været vant til at se i Oblivions verden, og at se ting som kæmpe store svampetræer eller den lyserøde himmel, som er fantastisk flot, giver et dejligt afbræk fra de lidt trivielle områder fra Oblivion.

De nye fjender i Oblivion er også meget anderledes end hvad man er vant til og se, og det gør, at det hele føles meget friskt igen, og når man ser fjender som levende træer eller frømennesker, så føles det virkelig som om, man løber rundt i galskabens verden.

Dog er det kun de udendørsmiljøer i Shivering Isles, der formår at imponere, for indendørsområderne formår ikke at imponere med samme friskhed som udendørsområderne leverer, hvilket er en smule skuffende, da det er det samme trivielle hule- og slotdesign, og det er skuffende, at der ikke er blevet plads til mere kreativitet indendørs.

Lyd
Lydmæssigt er Shivering Isles en blandet pose. Stemmeskuespillet i spillet er utroligt imponerende, og man bliver hurtigt hevet ind i den gale verden, for stemmeskuespillet er sublimt. Personerne leverer en helt fantastisk oplevelse, så man føler sig som en del af spillet.





Stemmeskuespillet er dog også det eneste nye i spillet, for musikken i spillet er nøjagtig den samme, som også var at finde i Oblivion, hvilket er en stor skuffelse, da der sagtens kunne have været noget nyt musik, mens man udforsker Shivering Isles. Musikken er dog stadig rigtig god, men hvis man har udforsket Oblivions verden, vil man savne noget nyt musik.

Lydeffekterne i Shivering Isles er som i Oblivion rigtig gode, og lyden af sværd, der svinger og magi, der flyver gennem luften, er meget overbevisende. De naturlige lydeffekter fra naturen er også ganske overbevisende lavet.

Holdbarhed
At komme igennem hovedhistorien i Shivering Isles tager omkring 6-8 timer, og når man er færdig med den, er der stadig en masse forskellige sidemissioner at gå i gang med, dog er de fleste af sidemissionerne knap så interessante eller varierede, som man kunne ønske sig, hvilket gør, at man ikke har den største lyst til at gå videre med de mange sidemissioner, når hovedhistorien er færdig.





Overall
Som en udvidelsespakke til 2400 Microsoft Point er Shivering Isles et fantastisk køb. Historien er interessant, og det er et friskt pust i Oblivion-oplevelsen. Dog er eventyret ikke helt perfekt, men for dem, der søger flere udfordringer i Oblivion, er Shivering Isles så afgjort det hele værd.
Fakta
The Elder Scrolls IV: Shivering Isles

The Elder Scrolls IV: Shivering Isles

PlatformXbox 360
UdviklerBethesda
UdgiverBethesda
Spillere1
UdgivelsesdatoUde nu
Officiel websiteKlik her
PEGI: PEGI 16
Følg Xboxlife her
Xbox Support
Gameplay:8.0
Grafik:8.0
Online:-
Holdbarhed:7.5
Overall 7.8
Log ind og stem
0
Der er endnu ingen der har stemt på denne hvis du kunne lide denne anmeldelse..
Køb spillet - og støt Xboxlife
Del denne artikel:
Kommentarer
Du skal være logget ind for at kunne læse og skrive kommentarer.