Superman Returns

Anmeldt af: Rasmus Abildgaard Slot (Gamemakerman) - 17. december 2006 - kl. 23:02
10 0

Superhelten over dem alle, manden af stål, den fortabte søn fra krypton er tilbage siden sin stortid for et årti tilbage. Superman er tilbage i et nyt, men dårligt next gen forsøg.

Superhelten over dem alle, manden af stål, den fortabte søn fra krypton er tilbage siden sin stortid for et årti tilbage. Det er Superman, der er vendt tilbage i anledning af den nye Superman film, Superman Returns, og det er der selvfølgeligt kommet et spil ud af. Kan det leve op til sine høje forventninger, eller er det bare endnu et middelmådigt licensspil?

Superman tog afsked fra Jorden for at finde ud af, om hans hjemplanet, Krypton, skulle være destrueret. Da han kommer frem, indser han, at det han håbede var der er væk. Hans hjemplanet er borte, og han vender fast besluttet tilbage til sit nye hjem, Jorden. Alt ser fredeligt ud i Metropolis, men kort efter Supermans hjemkomst begynder byen at blive angrebet af onde robotter. Han indser hurtigt, at nogle af hans gamle fjender er på spil igen.

Sådan lyder selve grundhistorien i Supermanspillet. Det lyder som noget, vi kender fra tegneserierne, men desværre har vi at gøre med en af de dårligst fortalte historier nogensinde. Selve historien bliver fortalt igennem nogle CGI sekvenser, som hverken har hoved eller hale med noget af det, der forgår i spillet. Imens du kæmper imod Metallo, som er din første forhindring, så fortæller spillet dig om noget helt andet end at fokusere på, hvorfor Metallo er tilbage.

Der er ingen decideret rød tråd i det, du render rundt og laver, da der bare uden videre kommer monstre i form af robotter, drager eller andet skrammel ind i byen uden nogen reel forklaring om, hvordan de bliver ved at komme, selvom du allerede har destrueret kilden til dem. Der er heller ikke den største variation i det, man laver i spillet, udover at skulle slagte den ene bad guy efter den anden. Spillet bliver meget gammelt, meget hurtigt.

Superman er et ganske okay spil, men det er desværre ekstremt trivielt i længden, da man faktisk ikke laver andet end at flyve rundt og banke onde skurke. Der er en historie i spillet, men den bliver fortalt ekstremt dårligt, og man føler ikke rigtigt, at det man gør har et formål.

Kan man lide Supermans univers, er der en del at hente i spillet her, men har man aldrig gået op i Superman, så kan man godt springe over denne meget standard superheltetitel.
Superman Returns

Superman Returns