South Park Let’s Go Tower Defense Play!

Anmeldt af: Dennis Haagensen - 19. oktober 2009 - kl. 21:56
7 0

En fed lille prop, en knægt der ørler på sin udkårne, en jøde og et omvandrende skydeskive i orange anorak. South Park er under angreb og drengene har sneboldene klar.

TV-kanalen Comedy Central fik for alvor slået sit navn fast i 1997, da en politisk ukorrekt og tilmed dårligt animeret tegnefilm fik premiere. De fire hovedpersoner, Cartman, Stan, Kyle og Kenny, fra byen South Park i Colorado lavede skånselsløst grin med alt og alle. Serien var et kæmpehit og der bliver stadig produceret nye afsnit, her 12 år efter.

Nu er tiden så kommet for at drengene skal holde deres indtog på Xbox 360, nærmere bestemt i denne mundrette titel: ’South Park Let’s Go Tower Defense Play!’. Det ruller jo nærmest af tungen. Spillet er, som titlen muligvis afslører, et såkaldt ’Tower Defense’-spil. Horder af fjender skal nedkæmpes ved hjælp af våbentårne, der har til opgave af hindre fjendens fremmarch. De fire knægte selv hjælper også til med et uendeligt arsenal af snebolde.

Fra starten af spillet kan du kun styre Stan, men efterhånden som du får kæmpet dig igennem de første par baner, får du også adgang til de andre. Når fjenderne falder, enten for tårnenes ubønhørlige angreb eller for dine sjappede projektiler, så starter pengeregnen. Ja, okay, en enkelt mønt er måske ikke regnvejr, men saml alle mønterne på banen op og så har du måske til en lille pyt. Du kan også vælge at bruge mønterne til at bygge flere tårne eller opgradere eksisterende.

Du har muligheden for at skifte gnidningsløst mellem alle de tilgængelige karakterer på banen, hvilket gør det nemmere at finde den optimale angrebsposition eller nå de omkringliggende mønter. Hvis du er så heldig at have 3 ligeså infantile venner som dig selv, så kan I også vælge blot af styre én hver. Endvidere er alle 4 drenge udstyret med hver deres special move, der kan vende kampen til din fordel. Horderne af fjender bliver, efterhånden som spillet skrider frem, større og større, mens nye fjender introduceres. De varierer ligefra hippier, over køer og nisser, til den skræmmende ManBearPig.

Spillet fylder, på trods af den relativt simple grafik og det simple koncept, hele 882 MB på harddisken. Forklaringen på dette er en enorm mængde videosekvenser der kan åbnes op for, efterhånden som milepælene i spillet nås. Dette giver en stor nostalgisk værdi til det, der har været en stor del af manges opvækst.

Og det er netop i nostalgien at spillets force ligger. Humoren er fuldt på højde med det bedste fra serien og grafisk set er det perfekt ned til mindste detalje. Som de fleste Tower Defense spil, så har også denne titel en tendens til at blive en smule ensformigt, men den barnlige humør og referencerne til diverse kropsfunktioner gør det hele lidt mere spiseligt.

South Park Let’s Go Tower Defense Play er ikke et nyskabende spil, ej heller et flot spil. Men det har charme og gedigent gameplay. Find tre venner og gå amok i South Park. Now, screw you guys, I’m going home!
South Park Let’s Go Tower Defense Play!

South Park Let’s Go Tower Defense Play!

UdviklerDoubleSix