Kung Fu Chaos

Anmeldt af: - 24. februar 2004 - kl. 23:54
4 0

Du er mester i kung-fu, ninjitsu og enhver kampform nogensinde set på guds gyldne jord. Du kan springe flere hundrede meter uden at blinke; og du er filmstjerne (!)

Er du fan af 70’ernes Kung-Fu film med en hylende Bruce Lee i hovedrollen ? Kan du ikke sidde stille når soundtracket til ”Enter The Dragon” toner ud i højtalerne ? Er du vild med kampspil og dynamiske baggrunde ? Er du ikke bange for at kæmpe mod psykotiske ninjaer – alt i mens en ufo er ved at smadre det hus i kæmper på ? – Så skal du spille Kung Fu Chaos !

KFC er et klassisk kampspil som bl.a. mortal kombat og des lige; eller er det ? ;-)

Du spiller en af 8 kung-fu-actionstjerne-wannabe’s og skal bevise dine evner i optagelserne til århundredets kung fu-film. Under kyndig ledelse af produceren bliver du først oplært i kamptekniker – men hurtigt sendt videre til en live-optagelse af en kampscene. For at bestå og gå videre – skal du imponere produceren med dine færdigheder. Dette gøres ved at dræbe så mange modspillere som muligt. Får du 3 stjerner har du bestået; 4 eller 5 stjerner – og du får en bonus i form af en ekstra bane eller noget andet godt.

Men videre til ”filmen”: Her kæmper du imod ”Den Onde Mørke Ninja-klan” – alt i mens sceneriet hele tiden ændrer sig. Helt som i en ”rigtig” film – kæmper du ikke bare i et enkelt skærmbillede, men rundt på hele settet.

Dette betyder bl.a. at du f.eks. i første scene starter i et hus som pludselig kollapser og kyler dig ud på gaden mens du kæmper – videre hen ad en gangbro – over i en båd – op ad nogle solskærme – stadigt kæmpende højt oppe i luften – for til sidst at møde banens boss. De scener – eller levels – du skal igennem, spænder fra kamp på en tømmerflåde på vej mod et vandfald (med en dinosaur på kollisionskurs) til på toppen af højhuse (med ufoer der angriber byen omkring dig) alt i mens du i bedste matrix-stil – hopper flere hundrede meter mellem højhuse, redder prinsesser, kæmpende i jungler, ved vandfald, alt i mens du i bedste 70’er stil vrider dit ansigt i spydigheder og vold-tæsker dine modstandere til heftig kung-fu musik (vi synger: ”Everybody was kung-fu-fighting”).

Hele spillet er gennemsyret af 70’er stil. Alt hvad der kan plagieres er blevet det. Lige fra Titanic (kæmp på skibet mens det synker) til ”The good, the bad and the ugly princess” ( vi siger ikke hvor DEN titel kommer fra..) til ”A few good stuntmen” (red stuntmændene – men pas på de faldende KØER). Brug baggrunden til din fordel: kast med stole, medspillere, statister, bomber, modspillere – aktiver fælder – gennemtæsk en person med en vandmelon – eller bare hån ham når han ligger ned; ALT er tilladt ;-)

Flot og gennemtænkt er et par af de ord der hurtigt dukker op i hovedet når man spiller dette spil. Grafikken er ikke overvældende – men gennemført til mindste detalje. Alle personer i spillet reagerer på omgivelserne: Hån en modspiller – og din karakter laver det fedeste ansigtstræk mens han laver de tilsvarende bevægelser med armene. Se f.eks. min yndling – den blå ninja – lave en rimelig truende hentydning med hans kniv foran struben – alt i mens hans nikker hovedet hen mod den liggende modspiller ;-)

Jeg er normalt ikke til den her slags spil – men når man konstant bliver jagtet af BAGGRUNDEN i spillet – kan man ikke lade være med at grine lidt af og til. Prøv f.eks. selv at kæmpe imod 5 hidsige ninjaer – og have en dinosaur nappe bidder af den tømmerflåde du står på !! – det giver lige det ekstra kick til spillet  og sørger for at du aldrig keder dig og føler at du spiller tiden.

Læg dertil at xboxen aldrig føles presset. På trods af huse der vælter omkring dig, en dinosaur der tramper mod dig i baggrunden, køer der flyver ud mod dit tv, skibe der synker i bedste ”Titanic”-stil (boven stikkende op ad vandet) til matrix-hop fra bygning til bygning – gør dette spil endnu bedre !

Jeg er fan af gamle kung fu-film. Bruce Lee er den sejeste. Men dette spil slår det hele !! – Spillet starter med ”everybody was kung fu fightiiiiing” i højeste gear blæsende ud af højtaleren. Spillet er fyldt med skrig og skrål i bedste stil – rallen når man ligger ned og de ledeste bemærkninger flyvende om ørene. Og for det ikke er nok – har du en skinger producer der kommenterer alt hvad du laver (kan slåes fra) med den klassiske gebrokne stil som man kun kender alt for godt fra de gamle film. Når man ind i mellem scenerne skal lære nye tricks – er der den klassiske, dybe og rolige mester-stemme der leder dig på vej – ren nydelse for øregangen !

Efterhånden som man kommer igennem banerne i spillet bliver flere og flere ting låst op. Lige fra nye figurer (f.eks. den storbarmede geværskydende neger-dame) til nye baner (klassikeren ”toss the princess”) til nye måder at spille spillet på (lives, kills, mojo, style og wooden man) over til ”miniseries” – små scener med et specifikt tema (f.eks. ”big trouble on little iceberg”). Skulle du føle dig svag – er der en trænings del i spillet – og skulle du føle dig heldig – kan du udfordre en eller flere af dine kammerater til en omgang lamme-tæsk af værste grad. Husk: feje kneb og hån er en selvfølge !! Der er garanteret TIMEVIS af underholdning i denne pakke: og skulle du føle for det – er der hele tiden nyt der kan låses op 

Spillet understøtter ikke LIVE – men dette føles ikke som et savn. KFC er bygget genialt op – så selvom at du ”kun” kan sidde med 3 andre venner foan tv’et derhjemme – er der ikke mange sekunders stilhed. Med hån, hemmelige kamptekniker kan du altid spænde ben for en modstander / medspiller - eller kyle ham over i væggen hvis han bliver FOR kæphøj ;-) INGEN er hellige når det kommer til beskidte tricks..

Konklusion
Kort og godt det bedste spil jeg har set længe. Dette spil formår at plagiere ALT hvad du kan tænke dig – og det gør det godt. Spillet er sjovt og yderst fængende. Let at gå til – men er omvendt også i stand til at give dig kamp til stregen hvis du ønsker det. Og med mange utroligt mange ting at låse op og tjene sig ind til – garanterer dette spil en mange timer i ren xbox rus. Inviter nogle venner over – og du kan gange op i antallet af timer ! – Næsten alt kan spilles enten alle mod alle – eller på hold hvilket gør dette spil til et must for kung fu-fans verden over. Bedre kan det ikke beskrives !
Kung Fu Chaos

Kung Fu Chaos

UdviklerJust Add Monsters