Football Manager 2006

Anmeldt af: Anders Pedersen (Anastacio) - 4. maj 2006 - kl. 20:00
7 0

SEGA er endelig klar med det årlige Football Manager spil, og denne gang kan Xbox360 ejere også nyde herligheden. Det er det bedste manager-spil på markedet.

Har du altid drømt om at være træner for Real Madrid, Arsenal eller AC Milan, eller er du mere til Brøndby IF eller FCK fra vores eget land. Så har du nu chancen for at arbejde sammen med de største stjerner og mest ukendte talenter i Football Manager 06, der endelig er landet på Xbox360.

Her lakker Football Manager 2006 også bagud. Det er ikke noget, der direkte ødelægger spillet, men stemningen kunne have været forøget gevaldigt med lækkert licens musik, medrivende publikum og lidt voiceacting hist og her. Desværre er der hverken stemmeskuespil eller musik, og publikumslydene er tæt på at være ikke-eksisterende. Heldigvis kan man sætte sin egen musik på med sin MP3 afspiller.

Holdbarheden er drilsk. Det hele afhænger af, om du er fodboldfanatiker, og om du har tålmodigheden til at læse tekst efter tekst på dit fjernsyn. Har du absolut ingen viden om sporten, lægger du spillet på hylden med det samme, for det er et meget detaljeret spil, der lægger vægt på små detaljer som træningen, spillerkommandoer og andet kun veteraner vil kunne følge med i. Er du derimod vild med fodbold, får du enormt mange muligheder i denne titel. Du vil slet ikke kunne slippe spillet igen, og pludselig har du brugt mange timer og spillet sæson på sæson og fornyet dit hold med nye spillere, læger, trænere og meget mere. Spændingen og de små detaljer er der, og det er det, der vil holde dig i gang i flere måneder.

Der er ingen tvivl, Sports Interactives titel er et mesterværk og det bedste inden for sin genre. Du får uendelige muligheder, og du rives med i diverse statistikker i både ligaen, cuppen, Champions League og VM. Det er et teksttungt spil, der kæler for detaljerne. Det lyder underligt, men at købe spillere, kommenterer trænere, lave taktikker og forlænge kontrakter er noget af det sjoveste for en fodboldfan udover selve kampene. Football Manager 2006 er bestemt et af de stærkeste titler til platformen lige nu, men kun hvis du er fodboldfanatiker og har interesse i alle trænerens gerninger. Så skal det også lige siges, at spillet kræver en harddisk for at kunne spilles.
Football Manager 2006

Football Manager 2006

UdviklerSports Interactive