Bionicle Heroes

Anmeldt af: Rasmus Abildgaard Slot (Gamemakerman) - 1. januar 2007 - kl. 06:54
11 0

Lego har efterhånden lagt navn til nogle gode og dårlige spil. Bionicle Heroes er det nyeste Lego spil og det formår ikke at blive det bedste Lego spil i meget lang tid, faktisk lige det omvendte.

Traveller’s Tales gav os tidligere på året det udmærkede Lego Star Wars 2, nu er de så parat med et nyt Lego spil, ikke på Star Wars licensen, men derimod et nyt spil baseret på Bionicle serien. Bionicle Heroes hedder spillet, men er det bare endnu et spil, der er lavet for at tjene penge på sit navn?

Bionicleserien har været en af Legos meget store serier, men som spil er der ingen, der har fundet den rette opskrift endnu. Det skal være sagt med det samme, at Traveller’s Tales heller ikke har ramt den opskrift endnu. Spillet starter ud med, at du ser en beholder flyde ind på en strand, din helt stiger så ud af den beholder, og så er spillet faktisk startet. Til at starte med render man rundt i et lille rum med et par døre til de verdener, man nu skal ind i - meget i samme stil som Lego Star Wars.

Når man så er inde i den første verden, vil man uden tvivl sidde og bande over styringen i stedet for at faktisk nyde sit nye spil. I stedet for, at man skal bruge RT til at skyde med som i så mange andre spil, så skal man i stedet skyde på A knappen. Okay vil man nok tænke, men så løber man ind i det næste og endnu større problem, som vil for mange ødelægge deres oplevelse total.

Bionicle Heroes er et spil, som der bare har alt for mange problemer og et gameplay, der bare ikke hænger sammen. Spillet har samtidig en meget dårlig teknisk side, hvilket forhindrer en i at kunne nyde det spil, som det ellers kunne være blevet til. Når dagen når til ende, så er Bionicle Heroes uden tvivl et af de spil, man skal undgå for enhver pris, medmindre man går meget op i Bionicle universet.

Bionicle Heroes

Bionicle Heroes

UdviklerTravellers Tales