Opret en bruger Opret en bruger | Glemt kodeord Brugernavn: Adgangskode:  
 
 
 

Fable 2

20. oktober 2008 15:01 | Kommentarer (109) | Morten Skou

Tiden til, at den længe ventede efterfølger til Lionhead’s utroligt populære eventyrspil udkommer, er ved at rende ud. Kan du træffe de rigtige valg? Er du god eller ond? Forbered dig på dit livs eventyr, når vi begiver os ud i Fable 2 universet.

Historien i Fable 2 starter cirka 500 år efter, at forgængeren sluttede, og man befinder sig igen i en verden, som bliver kaldt Albion. Som lille barn løber man rundt med sin søster i hjembyen, og da en gadesælger har en super interessant spilledåse, som koster fem guldstykker, beslutter de to børn sig for at forsøge at tjene guld nok til at kunne købe den. Dette lykkedes, og den magiske dåse bliver åbnet – dog uden at have nogen umiddelbar effekt. De to børn går i seng, men bliver vækket, da Lord Lucien har sendt en vagt af sted for at hente børnene til hans slot, Fairfax slottet. Umiddelbart lader det til, at børnenes ønske til spilledåsen er gået i opfyldelse, men det går ikke helt som forventet, og spillets utroligt fængende plot bliver nu for alvor skudt i gang.

Spillet består af en masse missioner, som man skal gennemføre. Til at starte med er spillet nærmest ensrettet, det ændrer sig dog hurtigt, og man får mulighed for selv at vælge imellem de forskellige missioner. Det er muligt at gennemføre hovedhistorien i spillet uden at gennemføre alle missionerne, men selv efter at man er igennem selve historien, gemmer der sig virkelig mange timers underholdning, da der stadigvæk er mange missioner og ikke mindst en masse virkelig overraskende ændringer, som bidrager med større forståelse til hovedhistorien. Det er naturligvis også muligt bare at vandre rundt som man har lyst, der er mange skatte at finde, og Albion gemmer på mange hemmeligheder.



Med sig igennem spillet har man sin tro følgesvend, en hund, som foruden at holde dig med selskab også virker både som en slags tidlig advarsel for, om der er fjender i området og til at finde gemte skatte for dig. Ved at finde bøger rundt omkring i spillet, kan man lære sin hund nye tricks, som eksempelvis at hente en bold man kaster og gøre den bedre til at finde gemte skatte. Har man ikke nok selskab i sin hund, er der også mulighed for at finde sig en kone (eller mand) og endda have sex, så man kan få børn – hvis man da vælger ikke at bruge kondom. Bliver man gift, har konen nogle forventninger, som helst skal indfries. Dette gøres primært ved at sørge for, at hun har penge nok til husholdningen, og ellers skal man bare huske at kigge forbi en gang imellem. Hører man til dem, der synes, at det kunne være sjovt at have en kone i flere byer, så er der også rig mulighed for det. Flere koner i samme hus kan dog ikke anbefales, da de ikke helt enes så godt som man kunne håbe.

Det unikke ved Fablespillene er, at alle de valg man træffer i løbet af spillet har en konsekvens på længere sigt. Vælger man at udføre onde gerninger, vil dine omgivelser stille og roligt begynde at betragte dig som en ond fyr, vælger man derimod at være flink, vil man blive betragtet som en helt. Valget er helt op til dig, men der er intet krav om, at man skal være gennemført ond eller god hele vejen, man kan også være en mellemting – selvfølgelig med de konsekvenser, det nu end måtte medføre. Også ting man måske ikke træffer helt bevidste valg om kan have konsekvenser. Spiser man de forkerte ting, når man har brug for ekstra energi, så kan man risikere at blive tyk og dermed mindre attraktiv overfor det modsatte køn.
Fable 2 byder på omgivelser og miljøer, som man vidst ikke kan kalde for andet end helt fantastiske. Verdenen, som man bevæger sig rundt i, er opdelt i forskellige områder, som alle har deres personlige præg. De rige byer har pæne huse og forfinede indbyggere, de knapt så rige byer har faldefærdige skure, og indbyggerne ligner heller ikke guds bedste børn. Navigationen igennem spillet foregår til dels via et gult spor af ”brødkrummer”, som hele tiden viser vejen hen til næste punkt på missionen og dels via en menu, som gør, at man kan blive sendt derhen hvor man skal uden at vade rundt alt for længe selv.



Et af de gennemgående elementer i Fable 2 er guld. Guld kan bruges til at opgradere sine våben, købe nyt tøj, gaver, mad og sågar bygninger. Når man køber sidstnævnte, og hvis det er en beboelsesejendom, får man mulighed for at fremleje den. Dette betyder, at man hvert femte minut får noget guld for huslejen – jo flere bygninger man ejer, jo større bliver beløbet. Man kan også få guld på andre forskellige måder, blandt andet ved at tage arbejde indenfor forskellige områder som eksempelvis smed, skovhugger og bartender. Arbejdet er et slags forsimplet minispil, som meget hurtigt bliver super trivielt, og pengene man får for det er ikke voldsomt mange. Skal man bruge flere penge, og det skal man helt sikkert, så er Fable 2 Pub Games en god mulighed. Dette er et spil, der allerede nu kan findes på Xbox Live Arcade, og pengene, som man vinder derinde, kan direkte overføres til din karakter i Fable 2.

En anden ting, som man ikke slipper uden om, er at kæmpe imod diverse fjender. Der er alt lige fra banditter og spøgelser til store trolde. Kampene foregår på meget simpel vis ved, at man har sit sværd, en armbrøst (eller andet skydevåben) og sine magiske kræfter. De tre funktioner er fordelt på tre forskellige knapper på kontrolleren, så de er lige til at gå til. Når man har nedkæmpet fjender, kommer der små lysende elementer, som er expirence points. Disse point kan man bruge til at opgradere sine evner indenfor tre forskellige kategorier: styrke (strength), dygtighed (skill) og vilje (will). Hver type point har sin egen farve, og så er der en generel farve, som kan bruges i sammensætning med en af de andre farver, når man skal opgradere sine færdigheder.

Spillet giver fra starten af mulighed for, at man kan spille op til to personer i lokalt co-op. Desværre er der ikke specielt mange muligheder for gæstespillere, idet det er den primære spiller, der styrer alt lige fra at åbne døre til at starte de forskellige missioner. Vil man tjene penge ved at udføre et af de forskellige jobs, er det også kun den primære spiller, der kan arbejde – gæstespilleren må altså bare sidde og vente på, at den primære har tjent penge nok. Dertil kommer det, at kameraet er låst fast, når man spiller lokalt co-op, hvilket betyder, at man ofte kan havne i situationer, hvor man ikke kan se, hvad det er man egentlig laver. Penge og expirence point som bliver tjent kan dog overføres til gæstekontoen, således at de kan indgå i dennes eget spil senere hen.

Lionhead, som er studiet, der har udviklet Fable 2, har lovet, at der vil komme en opdatering af spillet, således at man vil kunne spille online co-op. Denne opgradering er i skrivende stund ikke blevet frigivet, og dermed er der ikke taget højde for denne kommende spilmode i denne anmeldelse. Dog er der nogle enkelte online funktioner indbygget, så man kan rent faktisk se en såkaldt ”ORB”, hvis man er på samme sted i verdenen, som en spiller på sin venneliste, og man kan sende gaver til vedkommende og ligeledes se personens statistik – eksempelvis hvor mange han har været i seng med eller hvor lang tid der er blevet brugt på spillet.



Ser man bort fra, at der fra starten af ikke er inkluderet muligheden for online co-op, så indeholder spillet meget få fejl, og dem, der alligevel har sneget sig ind, er mere eller mindre ubetydelige. En fejl er, at man engang imellem oplever, at selv om et objekt er markeret som om at man kan aktivere det ved at trykke på ”A”, så er det som om, at spillet ikke rigtigt opfatter det. Men det største kritikpunkt er egentlig den ventetid der er, imens den loader de forskellige miljøer.

Hvad enten man vælger at gennemføre spillet som god eller ond, er den gennemgående historie helt fantastisk. Historien bringer en igennem hele følelsesspektret, lige fra glæde til sorg og fra gråd til latter. Lige når man tror, at man har fattet hele sammenhængen, kommer der et twist, der blot bidrager til, at man bliver endnu mere fænget af spillet.

Peter Molyneux, som står bag spillet, har udtalt, at de med Fable 2 har forsøgt at ramme både hardcore såvel som casual gamere – og det må man sige, at de har opnået til fulde. Det som er præsteret med Fable 2 gør, at man uden at ryste på hænderne godt kan kategorisere det som et af de absolut bedste spil, der er set på Xbox-platformen indtil videre, og så behøver man ikke engang at være fan af genren for at kunne nyde den super flotte historie.

Nå ja og her på falderebet vil jeg da ligesom Peter Molyneux anbefale jer at købe Fairfax slottet, det ville være ærgerligt at gå glip af det.


  Screenshots
Fable 2;Fable 2;Fable 2;Fable 2;
Fable 2;Fable 2;Fable 2;Fable 2;
Fable 2;Fable 2;Fable 2;Fable 2;
Fable 2;Fable 2;Fable 2;Fable 2;
Flere screenshots (28)


  Kommentarer
spif2001
#1 - Skrevet: 20. oktober 2008 15:03
Av for den nogle karakterer der bliver brugt i disse dage. Fedt at det er blevet så godt! Very Happy

MopStyle
#2 - Skrevet: 20. oktober 2008 15:06
NICE! Very Happy

Burninhell
#3 - Skrevet: 20. oktober 2008 15:10
10/10! Very Happy

MiLuA
#4 - Skrevet: 20. oktober 2008 15:17
Nice nok! Men hvad med kampsystemet - fungerer det godt?

Spankey103
#5 - Skrevet: 20. oktober 2008 15:17
Sådan ! Very Happy 10/10 for vildt ! Nu vil jeg skynde mig at læse den igennem Very Happy

razorbacks
#6 - Skrevet: 20. oktober 2008 15:19
Sweeeeeeeeeeet Very Happy

JoeyLJ
#7 - Skrevet: 20. oktober 2008 15:20
Først Saints Row 2, nu Fable 2,alle de 2'ere der kommer nu om dage er jo syge må jeg sige, så må vi håbe Far Cry 2 også er sygt. Very Happy

LowLif3
#8 - Skrevet: 20. oktober 2008 15:22
herre flækker frådern!!! Smile

Morten Skou
#9 - Skrevet: 20. oktober 2008 15:23
Husk at se vores eksklusive gameplay videoer, i kan finde dem på www.xboxlife.dk/fable2

MiLuA
#10 - Skrevet: 20. oktober 2008 15:25
Forresten god anmeldelse Morten! Du kommer meget mere i dybden end GR's skribent og det er positivt.

Spankey103
#11 - Skrevet: 20. oktober 2008 15:28
Så fik jeg den læst igennem Very Happy Hold kæft hvor jeg altså bare glæder mig ! Er så bitter over jeg først kan få det når jeg får min løn Sad

Annxii
#12 - Skrevet: 20. oktober 2008 15:29
sweet! jeg synes også det er rigtig nice at man her på xboxlife bruger hele skalaen og ikke altid hænger sig i små detaljer for at undgå at give 10/10 Very Happy

hvis ikke det var fordi jeg har Saints Row 2 til at underholde mig så kunne jeg slet ikke vente til på fredag Very Happy


Morten Skou
#13 - Skrevet: 20. oktober 2008 15:30
Jeg prøvede virkelig ikke at fortælle for meget om historien, da hele spillet jo er baseret på overraskelserne deri.

Kampsystemet fungerer faktisk ganske udemærket (prøv at se de videoer jeg har optaget), når man har opgraderet sine evner nok, får man også bedre kamp-muligheder.

For lige at gentage mig selv, så er jeg normalt slet ikke til spil i denne genre - men alligevel er jeg totalt bidt af det, jeg har spillet imellem 25 og 30 timer i weekenden.


Tobes
#14 - Skrevet: 20. oktober 2008 15:31
Hvilket andet spil kan man sammenligne dette spil med?

Er etteren et must for at kunne spille Fable 2?


BadaBing DK
#15 - Skrevet: 20. oktober 2008 15:33
Stur-stur fæm-tal.

Gaaab. Det er sgu et sidespor med alle de 10 taller.


Morten Skou
#16 - Skrevet: 20. oktober 2008 15:34
#14: Jeg har ikke gennemført etteren, så man kan helt sikkert godt spillet det uden at have prøvet den. I løbet af spillet, bliver der draget nogle paralleler til Fable 1 - men ikke noget som gør at man mister noget af historien.



Tobes
#17 - Skrevet: 20. oktober 2008 15:34
Hvilket andet spil kan man sammenligne dette spil med?

Er etteren et must for at kunne spille Fable 2?


Tobes
#18 - Skrevet: 20. oktober 2008 15:35
Undskylder for dobbeltpost.

# 16 - Okay. Hvilket spil kan man sammenligne Fable med?


yAs3r
#19 - Skrevet: 20. oktober 2008 15:39
nice at fable 2 fik 10/10

LowLif3
#20 - Skrevet: 20. oktober 2008 15:44
herre flækker frådern!!! Smile

Vinterbird
#21 - Skrevet: 20. oktober 2008 15:44
#18

Spil hvor man løber rundt og slår ting ihjel med sværd og magi. Det har elementer fra Zelda spillene med sværd kamp og udforskningen. Men det har også helt unikke ting som den sociale interaktion med personerne i universet og selvfølgelig hvordan alle ens valg kan påvirke universet.


Gamemakerman
#22 - Skrevet: 20. oktober 2008 15:44
#18

Du kan til dels sammenligne det med Overlord, men Fable er dog en unik oplevelse, til dels på grund af hvordan spillet er opbygget med frihed i tankerne.

Men det er imponerende hvordan 10 skalaen sprænges i år, kan kun glæde mig til fredag.


Lamsis
#23 - Skrevet: 20. oktober 2008 15:58
Uhm, lyder til at være lige så fedt, som jeg havde håbet Wink
En flot og sammenhængende anmeldelse.


sCWasP
#24 - Skrevet: 20. oktober 2008 16:12
For satan hvor jeg da glæder mig til det spil, jeg kunne rigtig godt lide 1'eren som de fleste jo betragtede som en skuffelse, så 2''eren her som jo umiddelbart ligger på +90% average i reviews må jo bare for vildt Very Happy

Illhunt
#25 - Skrevet: 20. oktober 2008 16:12
Var i tvivl om hvorvidt jeg skulle forudbestille - det er jeg ikke længere.
God anmeldelse - informativ og godt skrevet Smile


Ahmed
#26 - Skrevet: 20. oktober 2008 16:15
OWNED Very Happy! Nice anmeldelse. Godt skrevet Skou Smile

CakeMan DK
#27 - Skrevet: 20. oktober 2008 16:16
Må jeg spørge af ren og skær nysgerrighed, om du var on eller god? Very Happy

hazzwar
#28 - Skrevet: 20. oktober 2008 16:20
Så er det godt jeg har forudbestilt det Smile

God anmeldelse, men der er dog et par af spillets elementer I har glemt at skrive om.


Morten Skou
#29 - Skrevet: 20. oktober 2008 16:23
#27: Jeg var god det meste af tiden.

#28: Det er svært at dække alt i spillet, og samtidigt holde længden på anmeldelsen på en længde hvor man rent faktisk gider at læse den Smile


Nilsson.
#30 - Skrevet: 20. oktober 2008 16:27
super anmeldelse og lige det jeg håbede at høre! det spil bliver købt på fredag!

Rechain
#31 - Skrevet: 20. oktober 2008 16:30
Glæder mig Smile det ska bare ejes...fik aldrig spillet det første Fable, men gør nu ik noget...alt det som manglede (?) i det første er åbenbart kommet i 2'eren Wink hehe...

/Rechain


Narfan
#32 - Skrevet: 20. oktober 2008 16:33
must have game

Tuface_Heimdall_Angel
#33 - Skrevet: 20. oktober 2008 16:38
lyder meget spænde at kaste sig i krig med meget snart.
skal da spille det for at se alle de dejlig detalier i spillet er så underholdne.

meget beskrivene anmeldese skou og altid possitivt at med høje karatere hvis produkterne holder.


hinke dk
#34 - Skrevet: 20. oktober 2008 16:51
er der mulighed for at spille coop på én box? ellers så forstår jeg ikke det du skrev med låste kameravinkler.. men ellers lyder spillet jo alt for fedt Smile

Vinterbird
#35 - Skrevet: 20. oktober 2008 17:01
#34

Der er lokal og online co-op.


ALIE
#36 - Skrevet: 20. oktober 2008 17:02
Tak Peter Molyneux de lyder bare godt. god anmeldelse

Macgyver
#37 - Skrevet: 20. oktober 2008 17:42
Ej går da snart falit med alle de top spil der kommer nu, super anmeldelse Hr. Skou Very Happy

Uzhgi
#38 - Skrevet: 20. oktober 2008 17:48
fuck GTA4. Fable 2 skal være Game of the Year Very Happy

ALIE
#39 - Skrevet: 20. oktober 2008 17:55
MP update kommer samme dag som spillet http://news.teamxbox.com/xbox/17897/Fable-II-Online-CoOp-Patch-Available-Tomorrow/

VilhelmNielsen
#40 - Skrevet: 20. oktober 2008 18:12
Det lyder da fedt, det må man da se næmere på.

Beatwolf
#41 - Skrevet: 20. oktober 2008 18:54
hmm lyder jo ok... men lidt for børneagtigt på en måde. Hvad skal man bruge alt det med koner, og huse til i den lange ende. Det lyder lidt som noget barbie dukke halløj der jo er så populært disse dage.

Beatwolf
#42 - Skrevet: 20. oktober 2008 18:56
hmm og helt ærlig -et spil der har en prutte funktion? hvad skal det gøre godt for

Beatwolf
#43 - Skrevet: 20. oktober 2008 19:02
hmm og helt ærlig -et spil der har en prutte funktion? hvad skal det gøre godt for

Beatwolf
#44 - Skrevet: 20. oktober 2008 19:02
hmm og helt ærlig -et spil der har en prutte funktion? hvad skal det gøre godt for

Vinterbird
#45 - Skrevet: 20. oktober 2008 19:10
#41

Det skal vel bruges til at skabe en illusion af interaktion og liv i spillets univers? Det er vel ikke mere åndssvagt end GTA der lader dig få bedre forhold med dine venner, eller andre spil med lignende elementer.

Det er spillets premis (det var også i det første spil), og det er skam ikke en mode bølge når det har været i et spil fra sidste generation. Det er den naturlige evolution i spil, og du vil se mere og mere til det i fremtiden.

Prutte funktionen kan diskuteres, men det er britisk humor.


defcon6
#46 - Skrevet: 20. oktober 2008 19:12
#38 Fuck Gta 4, Fable 2. Duke nukem 3d skal være game of the year igen....

Beatwolf
#47 - Skrevet: 20. oktober 2008 19:14
hmm og helt ærlig -et spil der har en prutte funktion? hvad skal det gøre godt for

Beatwolf
#48 - Skrevet: 20. oktober 2008 19:16
sorry for dobbelt post min browser fuckede. Ja jeg kan godt se at det er humor osv. Men ok alt det interaktivitet er jo ok, jeg er bare bange for at sidde med den der fornemmelse af at det ligesom ikke rigtig fører nogle steder -at man ikke får noget ud af det som sådan. Men at det bare er der for sin egen skyld. Ellers lyder det jo som et genialt spil, eurogamer.net har også givet det 10/10 hvilket ikke siger så lidt.

Beatwolf
#49 - Skrevet: 20. oktober 2008 19:19
sorry for dobbelt post min browser fuckede. Ja jeg kan godt se at det er humor osv. Men ok alt det interaktivitet er jo ok, jeg er bare bange for at sidde med den der fornemmelse af at det ligesom ikke rigtig fører nogle steder -at man ikke får noget ud af det som sådan. Men at det bare er der for sin egen skyld. Ellers lyder det jo som et genialt spil, eurogamer.net har også givet det 10/10 hvilket ikke siger så lidt.

Vinterbird
#50 - Skrevet: 20. oktober 2008 19:20
#48

Det er der fordi det er Lionheads mening, det er meningen at man skal få en følelsesmæssig forbindelse til sin familie, hund og omgivelser. Følelser i spil er den næste store udfordring for alle spiludviklere, og de prøver alle sammen at tackle det på hver deres egen måde.


Dres
#51 - Skrevet: 20. oktober 2008 19:21
Jeg kan på ingen måde udtale mig om dette spil er berettiget til et 10 tal, da jeg ikke har prøvet det. Men er det bare mig eller er der ved at gå lidt inflation i de karaktere? I de sidste 5 anmeldelser er der blevet givet; 8. 9. 9,2. 10 og 10.

Beatwolf
#52 - Skrevet: 20. oktober 2008 19:23
Ja jeg mener spilanmeldere burde benytte sig af 5 skalaen. Præcis som filmanmeldere, det er de færreste anmeldere der formår at bruge hele skalaen rigtigt. Ikke dermed sagt at dette spil ikke er berettiget til et 10 tal (hvilket så ville have være et 5 tal).

Haugboelle
#53 - Skrevet: 20. oktober 2008 19:36
Meningen var at jeg ville vente til senere på året, evt juleferien, men nu blir jeg nødt til at ha det spil, det lyder bare for godt og er lige den type spil jeg elsker. Så Fable 2 og Gears 2 bliver min underholdning de næste måneder Smile (Gears nok en del længere) Så må Fallout 3, Deadspace osv vente til julen!

Haugboelle
#54 - Skrevet: 20. oktober 2008 19:36
Ps god anmeldelse Smile

Morten Skou
#55 - Skrevet: 20. oktober 2008 19:37
Beatwolf: Lad være med at trykke på F5 så fucker din browser ikke op (og lad være med at bruge "BACK"-knappen efter at du har sendt en kommentar) Smile

Avatar3101
#56 - Skrevet: 20. oktober 2008 20:11
du var dog irriterende Morten! Nu kan jeg slet ikke vente til fredag Razz

PS: Fed anmeldelse, godt skrevet uden at røbe for meget. Kan især lide din slutning Very Happy


yAs3r
#57 - Skrevet: 20. oktober 2008 20:27
GODT morten nuu kan jeg heller ikke vente mann niceanmeldelse Very Happy

Vinterbird
#58 - Skrevet: 20. oktober 2008 20:28
#51

Det er skribentens egen holdning om hvorvidt et spil fortjener den karakter det gør. De sidste fem spil er ikke blevet anmeldt af den samme perosn, og derfor er det umuligt at sige der er gået inflation i noget som helst, andre medlemmer på redaktionen ville måske ikke have givet de samme karaktere hvis de havde anmeldt de samme titler.

Det er stadig subjektive meninger, selvom det er anmeldelser der publiceres på siden, og som er sidens mening, så er det stadig subektive meninger og det kommer vi aldrig nogensinde uden om.

Anmelderen føler at den givne karakter er berettigede og derfor er karakteren givet som den er. Og det er vel ikke vores skyld at der kommer udemærkede spil på gaden lige for tiden?


lummerkrog
#59 - Skrevet: 20. oktober 2008 21:03
Damn det ser ud til at blive godt Very Happy men wtf er fairfax slottet? har googlet lidt rundt så jeg behøver ikke google is your friend linket Razz (måske en gang så Very Happy) nogen der ved det???

Vinterbird
#60 - Skrevet: 20. oktober 2008 21:15
#59

Et slot i spillet måske?


lummerkrog
#61 - Skrevet: 20. oktober 2008 21:18
godt bud Very Happy men mere sådan en hvorfor skal man købe det?? det er ren nysgerrighed Very Happy

Vinterbird
#62 - Skrevet: 20. oktober 2008 21:30
#61

Fordi det er spillets dyreste bygning.


lummerkrog
#63 - Skrevet: 20. oktober 2008 21:39
super så må man jo gøre det Very Happy

spif2001
#64 - Skrevet: 20. oktober 2008 21:53
Prutte i et spil? Det er da genialt! Very Happy

Hvis man synes det er plat, så lad være med at prutte da.

Jeg kan huske første gang jeg alvor bed mærke i den slags ligegyldige, men sjove ting i spil. Det var i det første Warcraft spil. Det at figurerne sagde noget, når man trykkede på dem, og at de blev mere og mere sure, hvis man trykkede på dem mange gange, var ubeskriveligt morsomt set med datidens øjne. Egentlig en lidt ligegyldig detalje i et spil, men det var en af årsagerne til at jeg straks købte Warcraft II, da det udkom.

Elsker stadig witchdoktoren i II'eren udtalelse, når han blev godt sur: "Grrrr... When I'm done here, I'm comming back for YOU!"



Morten Skou
#65 - Skrevet: 20. oktober 2008 21:53
Slottet gemmer på noget ret interessant, lad os sige det sådan Very Happy

Thomas.Madsen
#66 - Skrevet: 20. oktober 2008 21:58
Er jeg den eneste der synes det er røvhulsagtigt at give to spil 10/10 i denne måned? Smile Jeg er faktisk lidt fattig. Sad (Det' jysk humor)
Det skal helt sikkert spilles. Slår det mon Fallout 3 i "RPG RAWNESS GAME OF THE YEAR?" (læs: de eneste spil jeg gider spille i længere tid).


morten p
#67 - Skrevet: 20. oktober 2008 22:07
#64 Haha, spif Very Happy. Virker det i 3'eren?
Btw. Fed anmeldelse, har forudbestilt spillet, og forhåbenligt ryger det ind af postkassen på fredag Very Happy


spif2001
#68 - Skrevet: 20. oktober 2008 22:13
#67 Det ved jeg faktisk ikke. Jeg har aldrig fået spillet III'eren. Overgangen til 3D faldt ikke i god jord hos mig og min daværende aldrende PC. Wink

Stronghold
#69 - Skrevet: 20. oktober 2008 22:53
Lyder vildt, men har desværre ikke tid til at spille sådan nogle spil..

Jibla
#70 - Skrevet: 20. oktober 2008 23:04
#67

Yeah. Mange af dem siger noget sjovt i WC3. Fx siger heroen Dreadlord hvis man klikker mange gange på ham..... (med en dæmon stemme)

*telefon ringer*
Dreadlord: Yes?
Dreadlord: No, this is the Dreadlord, not the Druglord.


lyelye
#71 - Skrevet: 21. oktober 2008 00:07
Er enig i # 51´s vurdering.
karakteren 10 bør reserveres til helt unikke spilperler som der typisk kun dukker et par stykker op af hver år på tværs af platforme. Ved med garanti, at Saints row ikke er en sådan og tvivler på, at Fable er. Problemet er følgende: Når perlen dukker op hvilken karakter skal man så give: Et udvandet 10?
Man skal naturligvis respektere at I er flere anmeldere med forskellige vurderinger men man formode at jeres karakter skala på et eller andet niveau er afstemt mellem jer indbyrdes.


Koolkaw
#72 - Skrevet: 21. oktober 2008 00:28
Hey mig og min ven har savnet et spil ligende Baldurs Gate til xbox'en i lang tid.. Nu er det her med lokal Coop.. Men spørgsmålet er om vi skal splejse om et spil, og spille på samme xbox, eller spille hvert for sig? også ses med orb'en halløj..

Koolkaw
#73 - Skrevet: 21. oktober 2008 00:29
Er det lige så fedt at spille lokalt coop som at spille alene?

Tupiaz
#74 - Skrevet: 21. oktober 2008 00:47
Faktisk en af de anmeldelser jeg overhovedet ikke ahr kigget på tallet, jeg kan via kommentare så læse den har fået 10.
Anmeldelsen er dog så godt skrevet og såpræcis om hvad der er godt, hvad der foregår, at man ikke bliver i tvivl om spillet er noget for en eller ej. Det vigtigste i en anmeldelse er ikke karrakteren men det der står, kan det bruges til noget? Helt sikkert. Kan GR's bruges til noget? Se det er langt mere tvivlsom, så er jeg sådan set ligeglad med om spille ikke er unikt nok til 10 og måske skulle have haft 9. elve ordene er langt mere brugbare end karakteren, derfor er denne mere brugbar end GR's. Normalt er jeg dog rimelig skeptisk over for fan/officelle sites gerne vil opreklamere spillene


Teluc
#75 - Skrevet: 21. oktober 2008 00:59
#38 One game to rule them all - Metal Gear Solid 4. Urealistisk gennemtænkt, super emotionelt og helt igennem en episk oplevelse.

71# Er godt nok ikke enig med dig. Hvis man som anmelder føler et 10-tal er på sin plads, så er den vel ikke så meget længere, for man skal da overhovet ikke begynde at overveje om man har givet for mange 10-taller i den seneste tid. Kan godt se at 10'eren kan bliver udvandet, men efteråret er altid en tid hvor der kommer gode titler og heraf er det vel helt naturligt at de gode karakterer også falder.


Ser meget frem til Fable 2 og tror virkelig det bliver en oplevelse Smile God anmeldelse Skou


Gaxxy
#76 - Skrevet: 21. oktober 2008 02:30
Uhh.. Glæder sig jo til i morgen.. Ahh.. Bliver fedt Very Happy

Gaxxy
#77 - Skrevet: 21. oktober 2008 03:36
Uhh.. Glæder sig jo til i morgen.. Ahh.. Bliver fedt Very Happy

eilsoe
#78 - Skrevet: 21. oktober 2008 07:43
Hey Morten, når du siger at du er 25-30 timer inde i spillet, dækker det så over diverse side-missioner etc, eller er det ren "story-mode"...? Jeg elskede 1'eren, men jeg tog primært de historiedrevne missioner, og spillet var slut inden jeg nåede at fatte hvad der foregik.

Jeg brænder for at prøve 2'eren her, men jeg vil bare ikke sidde og være skuffet igen efter 5 timer (eller noget i den stil).


Vinterbird
#79 - Skrevet: 21. oktober 2008 08:30
#74

Xboxlife er ikke en officiel side, og vi er ikke en "fan" side, vi er bare en Xbox fokuseret siden der anmelder spil. At Morten føler Fable skal have den karakter det skal have er sådan som det er, og der vil altid være folk der er uenige med vores karaktergivninger.



Til alle der bitcher:

Læs anmeldelsen og lad være med at se på karakteren? Det er ikke tallet, men teksten det handler om. For hvis tallet var vigtigst, så var der ingen grund til at vi bruger tid på at skrive vores tekster.


charlie bumbum
#80 - Skrevet: 21. oktober 2008 11:21
Spinger over, næste store titel udover gow og fallout 3 må være valves, left for dead!!

Jacob Poulsen
#81 - Skrevet: 21. oktober 2008 12:16
Tja, synes godt nok at anmeldelser her på xboxlife nogen gange er lige lovlig positive. Alle andre anmelderser nævner f.eks. kortet i spillet som en stor dog irreterende fejl.
Men jeg har jo ikke spillet spillet, så hvad ved jeg.


Zt3pH
#82 - Skrevet: 21. oktober 2008 12:23
Skal en anmeldelse være negativ for at god? Altså for mig lyder det nærmest som om at det er blevet et kriterie, at en anmeldelse skal indeholde en lang række kritik punkter, af negativ karakter, for ellers er den bare ikke objektiv nok.

Synes ikke man har nogen som helst ret til at kritisere en ameldelse for dens holdning til det den anmelder. Kan måske kritisere for ikke at være grundig nok og fyldestgørende osv. Men ikke fordi man synes der for mange "positive" eller "negative" ting i en anmeldelse.
Det må ligge implicit i ordet anmeldelse at det altid vil være en subjektiv vudering.

Jeg synes det er en kanon god anmeldelse Smile


Vinterbird
#83 - Skrevet: 21. oktober 2008 12:37
#81

Igen. Personlige meninger. Jeg hører ingen bitche over at Eurogamer (som er uendeligt mere kritiske end os) gav det 10?


Toca racer
#84 - Skrevet: 21. oktober 2008 19:00
anden 10 tal.

Perfekt tror jeg nappe det er..


EarthlyChimera
#85 - Skrevet: 21. oktober 2008 19:50
Kan ikke vente Very Happy

Dres
#86 - Skrevet: 21. oktober 2008 20:19
#79

Lad nu være med at køre den over på at vi bare sidder og bitcher.
Jeg prøver bare at få en debat kørende omkring de "gode" karaktere.
Og selvfølgelig kan der gå inflation i karakterene selvom det ikke er de samme der anmelder spillene.


Dres
#87 - Skrevet: 21. oktober 2008 20:27
#83

Nu sidder vi jo heller ikke på Eurogamers hjemmeside, og jeg tror heller ikke mange herinde følger med i hvad de uddeler af karaktere.

Og igen, det er jo ikke et problem at netop denne anmeldelse uddeler et 10 tal, men mere at de seneste par karaktergivninger har været ekstremt høje.


Enyeez
#88 - Skrevet: 22. oktober 2008 09:18
Jeg ser mest på tallet for at få en ide om hvad i synes om spilne i forhold til hinanden, at et spil som saints row 2 får 10, og ugen efter fable 2, og nok igen, ugen efter fallout 3 er det svært for mig som læser at få ordenligt input om hvor jeg skal smide mine penge for at få det bedste spil.

jeg ville synes at når man smider en 10'er efter et spil, skal man lige spørge sig selv, er dette spil bedre end det bedste spil jeg har spillet i år (gta4?) hvis nej, bør det nok få en 9'er istedet.

too human fik 7 eller noget, og jeg sidder og kigger på de spil der udkom på samme tid og tænker, 7 er jo ingen negativ karakter, selvom de fleste kun ser efter 9+.

i behøver ikke at smide 10ere ud bare for at vise at spillet er godt, jeg ville have det bedre med at se flere lave tal, så man kan forholde dem til hinanden, og derfor virker gennemsnits scalaen bedre end den personlige da man ikke kan forholde sig til hvordan de er i forhold til hinanden med en personlig karakter.


Enyeez
#89 - Skrevet: 22. oktober 2008 09:19
og på skou's blog har han skrevet at spillet er måske en smule kort, men alligevel får spillet holdbarhed 10.



PETER HELGE
#90 - Skrevet: 22. oktober 2008 10:32
Så er det nu maskinen brænder sammen(!?)

never-mind-halo3
#91 - Skrevet: 22. oktober 2008 10:55
er jeg den eneste der synes lidt for mange spil får karrakteren 10?

Stoffer
#92 - Skrevet: 22. oktober 2008 11:12
Hvordan er frameraten i spillet ?

Morten Skou
#93 - Skrevet: 22. oktober 2008 12:13
#89: Tror at du skal læse min blog igen så... jeg har absolut ikke skrevet at det er kort? Med mindre at 25+ timer er kort?

Enyeez
#94 - Skrevet: 22. oktober 2008 13:25
nej, jeg skrev alt det, og det var det eneste du havde svar til :p

Enyeez
#95 - Skrevet: 22. oktober 2008 14:20
nej, jeg skrev alt det, og det var det eneste du havde svar til :p

Vinterbird
#96 - Skrevet: 22. oktober 2008 15:44
#87

Man skal vel give en høj karakter hvis spillet fortjener det? Eller skal vi til at give alle spil 5.5 i fem uger efter vi har givet et spil over 8.5 ? Så alle kan se der ikke er gået inflation i noget?

Kan ikke helt se dit problem, hvis det er et godt spil skal det vel have den karakter det fortjener? Eller skal vi give FarCry 2, Fallout 3 og Gears 2 lige under 6.0, så vi ikke blive beskyldt for inflation?


LeganLint
#97 - Skrevet: 22. oktober 2008 18:07
Fable 2 fortjener virkelig det ti tal Razz Jeg har ventet på det siden 1'eren!

pgrundl
#98 - Skrevet: 22. oktober 2008 22:32
Hvordan kan Fable 2 være tilbage i stor stil? 2'eren har mig bekendt ikke været udsendt før. Ja, bagateller, jeg ved det godt, men jeg kunne ikke lade være.

PappaSpanx
#99 - Skrevet: 23. oktober 2008 04:28
nizzle

manga lover
#100 - Skrevet: 23. oktober 2008 20:43
uhh håber sku der er nogle tilbage når jeg kommer ned i byen imorgen har glædet mig som et lille barn til det her Wink

Rask
#101 - Skrevet: 26. oktober 2008 07:14
#87&88

Må give Vinterbird ret, hvis spillet virkelig er så fantastisk som Fallout 3 og Gears of War 2 er så må du spørge dig selv, "Er jeg mest til Shooter eller RPG ?" spillet skal have den karakter spillet nu fortjener. Vi er inde i en periode hvor der kommer mange spil, og især gode spil så der kommer en nogle få 10/10


mr.gerard
#102 - Skrevet: 26. oktober 2008 12:16
Jeg overvejer meget stærkt at købe det, og nu det har været ude i et par dage ville jeg lige høre hvad i alle sammen siger til det, er det så godt som der bliver skrevet til i denne anmeldelse???

morten p
#103 - Skrevet: 26. oktober 2008 14:43
#102 jeg synes det er fedt, men ret kort. Har allerede gennemført det, men der er stadig meget at lave! Very Happy

bullerdaddy
#104 - Skrevet: 3. november 2008 21:35
Shoppie, Shoppie, shoppie!

morriss
#105 - Skrevet: 14. november 2008 09:16
Game of the Year, imo.

jack 367p
#106 - Skrevet: 21. november 2008 17:16
Det er bare fedt, ville ønske at det var lidt længer

Doom DK
#107 - Skrevet: 4. december 2008 12:22
#105 arg lad os nu lige vente og se.. det er jo ikk sikkert at alle dem som køber det bliver ved med at spille det...
men nice anmeldelse skal nok blive godt!!!


pac1994
#108 - Skrevet: 22. januar 2009 21:19
udmærket spil købte det men gik kold efter en uge tager det snart op igenSmile

suneproductions
#109 - Skrevet: 24. januar 2009 19:48
Rigtig god anmeldelse Very Happy




 
  Spilinformation
 
Titel
Fable 2
 
Udvikler
Lionhead Studios
 
Udgiver
Microsoft
 
Udgivelsesdato
24-10-2008
 
Platform
Xbox360
 
Antal spillere
2
 
PEGI
 
Spillets Website:
Tryk her
 
Gameplay:10
Grafik:9.5
Lyd:9.5
Holdbarhed:10

Overall:
10/10

Bruger-rating:
8.6/10


  Fokus produkt

Turtle Beach
Ear Force X31


  Senest opdaterede blogs
» Krisgebis's blog
» THE TARD HUNTER's blog
» spif2001's blog
» Butcher's blog
» Reinhold's blog
» poulx's blog
» ramlas's blog
 
» Gå til Blogs
 
Xbox 360 Gamerpoi
nts


Bliv fan af Xboxlife på Facebook
Xboxlife Racing League
Xbox Support