Hitman: Blood Money

Anmeldt af: Morten Skou - 21. juni 2006 - kl. 14:39
11 0

Danske IO Interactive er igen ude med en efterfølger til deres populære snigmorderserie, Hitman.

De andre agenter fra Agent 47’s bureau ICA bliver likvideret en efter en inklusiv Agent 47’s skaber og meget tyder på, at et større bureau er ved at bevæge sig ind på ICA’s område. Da Agent 47 pludseligt mister kontakten med ICA, får han mistanke om, at han kan være den næste på konkurrentens udryddelsesliste og tager derfor til USA, hvor han forbereder sig på at dræbe.

Spillet består af i alt 14 forskellige baner, som hver især kan gennemføres på 4 forskellige sværhedsgrader. Til at starte med kan den normale sværhedsgrad godt virke meget svær, og man fristes derfor til at forsøge sig med det nemmeste niveau i stedet for. Dette ødelægger heldigvis ikke spilleoplevelsen, tværtimod bliver man bare bedre rustet til at begive sig ind i kampene med de højere sværhedsgrader, når man først har gennemført spillet.

Igennem hele spillet vil man have en række standardvåben til rådighed. Man kan vælge at tage et eller flere af disse våben med sig ud på missionen og kan sågar bruge de penge, som man modtager efter en endt mission, til at opgradere våbene, så de bliver mere effektive, mere lydløse eller lettere. Men ikke nok med det, under missionerne kan man nemlig samle modstandernes våben op og enten bære rundt på dem eller opmagasinere dem i nogle kasser, som gør, at du også får våbene med til Agent 47’s hideout efter missionen er gennemført. Opmagasineringen kan være nødvendig, da det ikke er alle våben, som er små nok til, at man kan have dem gemt i sine lommer, som ellers tyder på at være ufatteligt store.

I Xbox 360 udgaven mangler der desværre scoreboards, som ellers er at finde i PC udgaven. Det er brandærgeligt og uforståeligt, at folk, der spiller spillet på en Xbox 360, ikke kan konkurrere om de bedste online rankings – det ville ellers uden tvivl være en ting, der kunne give spillet endnu længere levetid.

Lad der være ingen tvivl, Hitman Blood Money er absolut den bedste udgivelse i Hitman serien indtil videre. Selv om man måske ikke syntes specielt godt om de forrige udgaver, så vil man med stor sandsynlighed kunne lide Hitman Blood Money.

Til trods for nogle småfejl hist og her, så virker spillet rigtigt godt og gennemtænkt. Ikke mindst er det rigtigt fedt, at IO Interactive har formået at lave et spil, hvor der er så ekstremt mange forskellige muligheder for at gennemføre de forskellige missioner. Faktisk har man lyst til at gennemføre spillet om og om igen, bare for lige at få udført drabene mere og mere lydløst.Alt i alt et genialt spil, som uden tvivl er alle pengene værd.
Hitman: Blood Money

Hitman: Blood Money

UdviklerIO Interactives