Derudover så inkluderer aftalen også, at Lionel Messi igen kommer til at pryde forsiden af FIFA 14 coveret og at han ligeledes vil komme til at spille en central rolle under markedsføringen af spillet herunder i forbindelse med annonceringen såvel som sociale medieaktiviteter for FIFA 14. En anden del af aftalen går ud på at F.C. Barcelona skal være vært for en eksklusiv FIFA 14-turnering, hvor de vil kåre klubbens bedste FIFA-spiller og en masse andre aktiviteter som foregår i forbindelse med de kampe som Barcelona spiller. Til gengæld får fodboldklubben, ifølge EA, mulighed for at få et indblik og data om hvordan klubbens fans engagerer sig i klubben via de forskellige FIFA-spil.
F.C. Barcelona er dog ikke den eneste klub som EA Sports har en sådan aftale med. Lignende samarbejde findes nemlig allerede med Tottenham Hotspur, Manchester City, Borussia Dortmund, Paris Saint-Germain, AC Milan og en lang række andre store og prestigefyldte fodboldklubber fra hele verden.
I forbindelse med annonceringen, udtalte Laurant Colette, der er marketingschef hos F.C. Barcelona følgende:
Vi er meget glade for at få mulighed for at samarbejde med EA SPORTS, der er et af verdens førende sports- og underholdningsbrands, og for på den måde at kunne styrke forholdet mellem vore fans rundt om i verden. Vi opfordrer alle til at prøve spillet og til at opleve følelsen af virkelig at komme under huden på vores spillere, samtidig med at man forsøger at genskabe deres præstationer på banen og jeg er sikker på, at det vil blive en fantastisk underholdende oplevelse for alle.
Også Electronic Arts er glade for aftalen og Matt Bilbey, Senior-VP for EA Sports har udtalt følgende:
Det at blive officielle spilpartnere for en fodboldklub i verdensklasse som Barcelona er en fantastisk mulighed for både EA Sports og vore fans. Vi vil skabe en dybere forbindelse til klubbens passionerede, globale fangruppe og benytte vore spil som en platform for arbejdet med at engagere fodboldelskere over hele kloden de kommende år.