Kinect sensoren flytter måske ikke de helt store grænser for spilindustrien i øjeblikket, men det gør den andre steder, f.eks. giver den helt nye muligheder på e-handel- og markedsføringsfronten.
Seneste skud på stammen er online-butikken my-wardrobe.com, der har placeret en Kinect sensor i et butiksvindue og på den måde lader forbipasserende prøve webshoppens tøj.
I USA har bl.a. varehuskæderne Nordstroms og Bloomingdales brugt Kinect til at scanne de handlendes kroppe og på den måde hjælpe dem med at få tøjet i den rigtige størrelse og i England har supermarkedskæden Tesco bygget et 3D-supermarked på nettet, hvor man bevæger sig rundt og vælger ens varer ved hjælp af Kinect, hvorefter Tesco leverer varerne til ens dør. Tanken er at udvide supermarkedet til Smart TV-apparater, efterhånden som disse bliver mere og mere udbredt.
Det er konsulenthuset Avanade, der står bag det interaktive butiksvindue til my-wardrobe.com en virksomhed der arbejder målrettet på at udvikle nye måder at udnytte Kinect-teknologien på.