Xboxlife forum

Xbox på nettet gennem PC

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Xbox på nettet gennem PC

Indlægaf spikedk » 15. nov 2008 22:01

Hejsa!

Jeg er for meget jyde til at smide 700 spir efter det trådløse netkort man kan købe til Xbox'en, og derfor er jeg på jagt efter opskriften der kan få boxen på nettet gennem min PC, der står 30 cm derfra. Hvordan hulen gøres det, jeg kan regne ud at det er ICS, der skal enables, men jeg kan ikke få skidtet til at spille... PCen kører trådløst net hen til routeren, der står 7 meter væk, og derfor skal boxen jo køre gennem det normale ethernet stik i PC'en, men hvordan skal IP adresser osv indstilles, ethernet på PCen får jo ikke nogen adresse, da Xboxen jo ikke er DHCP server, og omvendt får den jo heller ikke nogen adresse af PC'en, da den jo ikke selv har en IP adresse??

Hjæææælp :lol:
spikedk
Niveau 0
 
Indlæg: 33


Indlægaf Dark x Crow » 15. nov 2008 22:13

ved ikke hvordan man gør med trådløs men jeg har 2 NIC(netkort) hvor det ene er internet til PC'en og det andet er et Crossover kabel til xbox'en, så laver du en broforbindelse mellem de to forbindelser på PC'en og så kan du logge på xboxlive...
Billede
Dark x Crow
Niveau 6
 
Indlæg: 1321

Brugeravatar

Indlægaf spikedk » 15. nov 2008 22:23

Hmmm, nu har jeg prøvet at brokoble de 2 netværk, men så har jeg ingen ICS nogen steder....
spikedk
Niveau 0
 
Indlæg: 33


Indlægaf Akandreasen » 15. nov 2008 22:27

vis du har vista er det bare at sætte det kabel du fik med boxen ind i din computer og så gå ind under netværk og delingscenter -> administrer netværksforbindelse og så højreklikke på din trådløse forbindelse og så sætte flueben i begge felter under fanebladet deling :D
Akandreasen
Niveau 6
 
Indlæg: 1836
By: Vanløse


Indlægaf spikedk » 15. nov 2008 22:31

Ahhhh, så virker det bare uden videre, schööööön :)
spikedk
Niveau 0
 
Indlæg: 33


Indlægaf spikedk » 15. nov 2008 22:33

Akandreasen skrev:vis du har vista er det bare at sætte det kabel du fik med boxen ind i din computer og så gå ind under netværk og delingscenter -> administrer netværksforbindelse og så højreklikke på din trådløse forbindelse og så sætte flueben i begge felter under fanebladet deling :D


Det virkede nu ikke her, da det kablede netværk jo ingen IP adresse har. Til gengæld spillede det jo med det samme, da jeg brokoblede de 2 netværk 8)
spikedk
Niveau 0
 
Indlæg: 33


Indlægaf Akandreasen » 15. nov 2008 22:39

Det er det jeg har gjort på min :) det virker fint hos mig, men jeg har har heller ikke forstand på sådan noget :D
Akandreasen
Niveau 6
 
Indlæg: 1836
By: Vanløse


Indlægaf XboxGeek » 16. nov 2008 00:18

Jeg har stikket i min bærbar (den kører trådløst.) :wink:
Nogle gange skal man lige forsøge et par gange, men ellers dur det fint. :D
XboxGeek
 


Re: Xbox på nettet gennem PC

Indlægaf PtOs » 16. nov 2008 11:40

spikedk skrev:Hejsa!

Jeg er for meget jyde til at smide 700 spir efter det trådløse netkort man kan købe til Xbox'en, og derfor er jeg på jagt efter opskriften der kan få boxen på nettet gennem min PC, der står 30 cm derfra. Hvordan hulen gøres det, jeg kan regne ud at det er ICS, der skal enables, men jeg kan ikke få skidtet til at spille... PCen kører trådløst net hen til routeren, der står 7 meter væk, og derfor skal boxen jo køre gennem det normale ethernet stik i PC'en, men hvordan skal IP adresser osv indstilles, ethernet på PCen får jo ikke nogen adresse, da Xboxen jo ikke er DHCP server, og omvendt får den jo heller ikke nogen adresse af PC'en, da den jo ikke selv har en IP adresse??

Hjæææælp :lol:


Wha? koster det 700spir i Jylland???? Vi får det til maks 450-499kr her i CPH..
For a second, im wreckin'
I got you double checkin'
PtOs
Niveau 6
 
Indlæg: 1312


Re: Xbox på nettet gennem PC

Indlægaf JohnH » 16. nov 2008 12:28

PtOs skrev:
spikedk skrev:Hejsa!

Jeg er for meget jyde til at smide 700 spir efter det trådløse netkort man kan købe til Xbox'en, og derfor er jeg på jagt efter opskriften der kan få boxen på nettet gennem min PC, der står 30 cm derfra. Hvordan hulen gøres det, jeg kan regne ud at det er ICS, der skal enables, men jeg kan ikke få skidtet til at spille... PCen kører trådløst net hen til routeren, der står 7 meter væk, og derfor skal boxen jo køre gennem det normale ethernet stik i PC'en, men hvordan skal IP adresser osv indstilles, ethernet på PCen får jo ikke nogen adresse, da Xboxen jo ikke er DHCP server, og omvendt får den jo heller ikke nogen adresse af PC'en, da den jo ikke selv har en IP adresse??

Hjæææælp :lol:


Wha? koster det 700spir i Jylland???? Vi får det til maks 450-499kr her i CPH..


Fona tager kun 399,- for det.
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge


Indlægaf PtOs » 16. nov 2008 13:13

det det jeg mener.. så 700kr i jylland lyder da som om i bliver tørret godt og grundigt! :)
For a second, im wreckin'
I got you double checkin'
PtOs
Niveau 6
 
Indlæg: 1312


Indlægaf Playkid » 16. nov 2008 14:33

De har en anden valutakurs i Jylland.
Playkid
 



Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 19 gæster

cron