Xboxlife forum

Orange box snakketråden!

Snak om first-person-shooter spil.

Orange box snakketråden!

Indlægaf Jenslyn87 » 28. sep 2007 00:28

En pendant til de eksisterende "big game"-tråde som fx Bishock-tråden og Halo-tråden. Her ser vi frem til spillet, udveksler ny info, anmeldelser, first impressions osv.!

Det er personligt det spil, jeg ser mest frem til af efterårets og vinterens snarlige udgivelser, og det kommer allerede den 18./19. oktober. Altså godt tre uger væk. I USA får de det allerede at se den 9., så vi kan nok snart begynde at se anmeldelser.

I en tråd på andet gamingsite så jeg PC-versionen anmeldt til rigtig flotte 94/100. Det var hos det, der hedder PC-gamer. Det eneste, der trak imod var vist, at det meste var tidligere udgivet. Det er det altså ikke til Boxen, så for os, der foretrækker konsoller er det nyt.

Hvis nogen skulle være i tvivl, så hopper vi lige over boxens indhold: Orange Box er en opsamling af det tidligere storspil til PC, Half Life 2, samt dets efterfølgende udvidelser, episode 1 og 2, hvoraf 2'eren er helt ny. Det er desuden vigtigt at nævne, at man har formået at give grafikken et skub i den rigtige retning på xboxen. Der vil bl.a. være motion-blur effekt. Derudover er der det yderst ventede Team Fortress 2, der er en multiplayer-shooter, hvor hvert af holdets medlemmer påtager sig forskellige roller. Denne del alene har jeg set anmeldt et enkelt sted til 9/10, og det ser mildt sagt fedt ud. Grafikken er meget simpel og virker cell-shaded, men samtidig utrolig frisk i farverne og imponerende på sin helt egen måde. Jeg tror, det kunne gå hen og blive en rigtig pæn konkurrent til Halo om multiplayer-spillernes gunst.
Til sidst er der en helt ny og original spilform, der hedder Portal. Det er en del puzzle-solving og måske også noget shooter samtidig, er ikke helt sikkert her. Det er i hvert fald om at udnytte portaler til at komme rundt og manipulere med de meget dynamiske miljøer.

Det bliver bare super fedt. Alt det for et enkelts spils pris!

Ses vi? Det tror jeg nok, frisør!
Jenslyn87
Niveau 5
 
Indlæg: 894


Indlægaf Sethos88 » 28. sep 2007 00:30

Spillene er købt og klar til Pre-loading ;)
Sethos88
 
Indlæg: 4775


Indlægaf Jenslyn87 » 28. sep 2007 00:33

Sethos88 skrev:Spillene er købt og klar til Pre-loading ;)


Ahva for en fisk? Jamen så er det jo ikke til boxen! Lynch mob!
Jenslyn87
Niveau 5
 
Indlæg: 894


Indlægaf Jenslyn87 » 28. sep 2007 11:52

Vi har brug for mere hype i denne tråd!

Valve sælger efter sigende deres modificerede HL2 motor til andre spilproducenter. Et kraftigt tegn på, at overførslen har været super denne gang.

Vi håber!
Jenslyn87
Niveau 5
 
Indlæg: 894


Indlægaf Ennkidu » 28. sep 2007 12:46

Jeg vil sige at jeg altid har gamet Half-life på PCen, MEN - det gode ved konsolversionerne er at Valve har opgraderet deres grafik i HL2, og EP1 til samme standarder som der er i EP2, så jeg køber da helt sikkert konsolversionen for bare at spille hl2+ep1 i forbedret grafik :P

køber dog PS3 versionen, men det kan i bund og grund gøre lige meget da de begge skulle være mere og mindre det samme(udover 360 selvf. har achiments)
Ennkidu
Niveau 2
 
Indlæg: 187


Indlægaf Jenslyn87 » 29. sep 2007 02:25

Køb den dog til 360'eren. Udkommer før, valve har haft mindre problemer med udviklingen (har de direkte sagt), og den kører sikkert bedre.

Så har jeg forresten forudbestilt hos coolshop. Til helvede med Halo ;)

Ej, Halo er super, men tror sgu det her bliver en ordentlig konkurrent
Jenslyn87
Niveau 5
 
Indlæg: 894


Indlægaf Saltefanden » 29. sep 2007 02:28

Det er også et EA studio der står for Orange Box til PS3 :)
Saltefanden
Niveau 6
 
Indlæg: 1388


Indlægaf Jenslyn87 » 29. sep 2007 14:06

Saltefanden skrev:Det er også et EA studio der står for Orange Box til PS3 :)


Hvem har sagt andet? :P
Jenslyn87
Niveau 5
 
Indlæg: 894


Indlægaf Ennkidu » 29. sep 2007 16:55

Saltefanden skrev:Det er også et EA studio der står for Orange Box til PS3 :)


True, men valve udgiver ikke noget som ikke er efter deres standarder, det bliver jo udgivet i valves navn selvom det er EA, og Valve skulle efter hvad man hører rundt omkring have et rimeligt grundigt kvalitetschek, se bare på hvor mange gange de startetede forfra med udviklingen af HL2 og TF2 ;D
Ennkidu
Niveau 2
 
Indlæg: 187


Indlægaf Jenslyn87 » 30. sep 2007 19:51

Til de interesserede er orange box jo i konstant 60 fps, hvor spil som fx Halo 3 render med kun 30. Det er sgu noget, der er til at føle på. Der er stor forskel i hvordan spillet mærkes, specielt under panorering og lign...
Jenslyn87
Niveau 5
 
Indlæg: 894


Indlægaf devilboy » 30. sep 2007 19:53

tror spillet bliver crap, bare kig på coveret :D
Billede
devilboy
Niveau 7
 
Indlæg: 4291


Indlægaf Blauwy » 30. sep 2007 19:59

Jeg tror du er en idiot, bare se på din kommentar.




.....Arh! Arh! Det var ikke pænt sagt..
Blauwy
Niveau 7
 
Indlæg: 3402


Indlægaf devilboy » 30. sep 2007 20:00

Blauwy skrev:Jeg tror du er en idiot, bare se på din kommentar.




.....Arh! Arh! Det var ikke pænt sagt..



damn u got me, ville bare provokere :wink:
Billede
devilboy
Niveau 7
 
Indlæg: 4291


Indlægaf Cerialbox » 30. sep 2007 20:01

devilboy skrev:tror spillet bliver crap, bare kig på coveret :D


De har ændret det. Det er awesome nu:

Billede
Jaed.
Cerialbox
Niveau 7
 
Indlæg: 2031


Indlægaf Partyboy » 30. sep 2007 20:03

Cerialbox skrev:
devilboy skrev:tror spillet bliver crap, bare kig på coveret :D


De har ændret det. Det er awesome nu:

Billede


Et lille hvidt papir med rødt kryds?

baaaaah!
Partyboy
Niveau 7
 
Indlæg: 4002

Brugeravatar

Næste

Tilbage til FPS

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster

cron