Xboxlife forum

pCARS 2

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

Re: pCARS 2

Indlægaf Chokofanten » 1. okt 2017 16:25

Jeg har spillet det lidt nu.
Jeg ville køre et løb her i formiddag.
Jeg valgte Spa.
Da jeg kører ud begynder mit rat at ryste på bestemte steder på banen. Jeg kunne næsten ikke styre bilen ud af lige vej. Om det er del af spillet ved jeg ikke.
Jeg prøvede så, at køre en time trial med den samme bil og bane. Der var der ingenting. Der fungerede det som det skulle.
Jeg skulle også ind og ændre mit HUD. Første gang virkede det fint.
Så var der en ting, jeg lige ville ændre igen. Så kunne jeg ikke flytte eller i det hele taget markere den rude jeg vil ændre. Mærkeligt.
Inde i time trial kan jeg ikke ændre mellem bil eller klasse. Den står kun på klassen.

Kim.
Chokofanten
Niveau 4
 
Indlæg: 414
By: Randers


Re: pCARS 2

Indlægaf Morten Skou » 1. okt 2017 17:25

Hm.... jeg fatter ikke lige hvad der sker her... er det mon en straf fra et tidligere løb som bliver lagt til min tid fra starten af det her løb? Det virker lidt underligt at jeg får 40+ sekunder .. hvilket gør det umuligt at vinde løbet.

Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: pCARS 2

Indlægaf dalingo » 1. okt 2017 19:57

BoblereN skrev:Om ikke andet fik jeg da kørt et onlineløb der virkede uden problemer... Det var morsomt, og så fik jeg prøvet at køre tæt mod AI's, fedt løb... tæt på stor succes men en fejl kommer sjældent alene på sidste omgang :P



Hvordan får du brake temp I HUD'en? Altså ved siden af tire temp
dalingo
Niveau 4
 
Indlæg: 411


Re: pCARS 2

Indlægaf Morten Skou » 1. okt 2017 21:57

Public online er da helt håbløst i spillet? Det er endnu ikke lykkedes mig overhovedet at få lov til at køre med i et løb. Har nu brugt ca. 45 minutter på at gå ind i lobbyer, vente, spectate, osv - uden at reelt få lov til at deltage i et løb.

Hvad siger i andre til den del?
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750

+1

Re: pCARS 2

Indlægaf BulletEyeDk » 1. okt 2017 22:26

Morten Skou skrev:Public online er da helt håbløst i spillet? Det er endnu ikke lykkedes mig overhovedet at få lov til at køre med i et løb. Har nu brugt ca. 45 minutter på at gå ind i lobbyer, vente, spectate, osv - uden at reelt få lov til at deltage i et løb.

Hvad siger i andre til den del?


Da vi kørte en af de første aftener virkede det fint, her hostede BoblereN et public løb, hvor vi i alt vidst var 9 kørere...

Nu er det et stykke tid siden jeg har været online med pCARS2, så der kan være sket et skred med belastningen af deres servere ?
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: pCARS 2

Indlægaf Morten Skou » 1. okt 2017 22:33

Det har også virket fint med de løb som jeg selv har lavet, men når man bare vælger et random public løb, så fungerer det ikke rigtigt synes jeg (det er dog lykkedes at komme med i et løb nu). Men når man så endelig er inde i et løb, så kører det ok, lidt lag - men det er jo nok afhængigt af hvem der er med i lobbyen :D

Tror ikke at det er belastning af servere... det er vel en af spillerne som hoster og ikke centrale servere?
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750

+1

Re: pCARS 2

Indlægaf BulletEyeDk » 2. okt 2017 06:57

Jeg mener at have læst et sted, at der ville være dedikerede servere i pCARS2, men om det igen kun er for PC folket, ved jeg faktisk ikke...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: pCARS 2

Indlægaf Morten Skou » 2. okt 2017 18:46

Så vidt jeg kan se, så er det kun til PC :)
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: pCARS 2

Indlægaf Morten Skou » 2. okt 2017 19:26

ARgh... ville lige køre lidt her til aften i karrieren, og så er mit savegame sgu pist væk...

Edit: kan se, at der er en del andre der også skriver om problemet :-(

A possible fix for career progress loss on Xbox One:

If you encounter the problem where exiting a career session makes the game freeze then crash to the Xbox dashboard, DO NOT start the game again instantly. The freeze almost certainly corrupted the save file and if you start the game again, it will overwrite your old save with the new one which doesn't include your career progress. It will also automatically overwrite the save file in the cloud, so your progress is lost forever.

What I did last time is before starting the game again, I went to Manage Game and deleted the local save file.

- Press the Menu (Start) button on the game tile
- Choose "Manage Game"
- Go to "Save File"
- Select and choose "Delete from this Xbox" (and NOT "Delete everywhere")

After this, start the game. Since it has no save file on the console, it will pull the save file from Xbox Live, which, hopefully still has your old career.

The last time I encountered this freeze bug I did this method and it seemed to work, my career remained intact. However, it's not 100% that I'm right. Maybe I was just lucky that the freeze didn't delete my progress. So this is still a huge, game breaking bug.

Also, this doesn't help those who simply start the game and their career is gone, although they encountered no problems or freezes before whatsoever.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750

+2

Re: pCARS 2

Indlægaf normann » 2. okt 2017 20:39

Det minder på mange basale områder om pcars 1 trods det at alle de fejl skulle være rettet
normann
Niveau 4
 
Indlæg: 633

+2

Re: pCARS 2

Indlægaf Morten Skou » 2. okt 2017 21:12

Det er lidt synd .... for jeg synes egentlig at spillet er ret underholdende når man først er kommet ordentligt i gang.

Vi må håbe at der kommer en patch.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: pCARS 2

Indlægaf normann » 3. okt 2017 10:49

Der skal nok komme en eller flere ,selve køre oplevelsen er ok
normann
Niveau 4
 
Indlæg: 633


Re: pCARS 2

Indlægaf BoblereN » 3. okt 2017 10:57

Der kom en del til pcars, så jeg tvivler slet ikke på at de åbenlyse fejl bliver ryddet af bordet. Jeg er sikker på det kommer sig af at det er et eksternt firma der har testet konsol versionen.
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Re: pCARS 2

Indlægaf Morten Skou » 18. nov 2017 20:19

Project Cars 2 er godt nok blevet flot på Xbox One X, og jeg synes også at styringen er blevet markant bedre end i starten - mon det er kommet i en opdatering?

Jeg er lige gået i gang med at prøve at få den her achievement: :D
Billede
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750

+3

Re: pCARS 2

Indlægaf Benja190782 » 18. nov 2017 20:47

Synes det er lidt ærgerligt at man ikke kan skrue på FFB'en på hver enkelt bil ligesom tidligere.
Man sidder hele tiden og skruer på volumen, alt efter hvilken bil man kører i og generelt har jeg store problemer med "knottet" følelse i mit TX rat i pCARS 2.

Har i andre TX kører samme problem? Altså den "knottethed" når man drejer.

Lige nu kører jeg med følgende FFB setting: RAW - Gain 50, Vol. 50, Tone 50, FX 50 og før hed den 100, 33, 46, 20.
Project CARS 2 tiltaler mig rigtig meget især i 4K@60fps, men Assetto Corsa har altså bedre FFB imho.

Der er en grund til at man meget nemmere kan drifte i AC frem for PC2. Det er slet ikke så svært i virkeligheden, men i PC2 ender næsten alle overstyringer med et "snap" og hårdt autoværn, som var det i Forza Motorsport (no offence)
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn

+1

ForegåendeNæste

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster