Xboxlife forum

Mini løbsserie - Mix Class

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

Re: Mini løbsserie - Mix Class

Indlægaf Smolle » 6. sep 2017 21:27

Jeg beklager, at jeg endnu engang disconnectede :/ Hvis ikke jeg finder en solid løsning inden sidste løb i serien, så ved jeg ikke om jeg stiller op. Det er virkelig frustrerende, at vide at man, næsten med 100% sikkerhed, bliver smidt ud inden løbet slutter. Også irriterende for jer andre, går jeg ud fra.

Det var ellers spændende indtil jeg røg af. Havde mange gode dueller mod både Chokofanten og Shumway. Beklager til jer to, hvis min sløve Mitsubishi lå i vejen for jer i svingene :P
Smolle
Niveau 3
 
Indlæg: 296

+1

Re: Mini løbsserie - Mix Class

Indlægaf GTninja » 6. sep 2017 21:56

Tak for ras gutter.. Sorry for race 1, lap 1 tror vist jeg missede nedbremsningen en smule, ved ikke hvem det gik mest ud over, anyway beklager!
Tror måske jeg nupper clio'en næste gang;)
GTninja
Niveau 0
 
Indlæg: 32
By: Vrinners

+1

Re: Mini løbsserie - Mix Class

Indlægaf BulletEyeDk » 6. sep 2017 22:27

GTninja skrev:Tak for ras gutter.. Sorry for race 1, lap 1 tror vist jeg missede nedbremsningen en smule, ved ikke hvem det gik mest ud over, anyway beklager!
Tror måske jeg nupper clio'en næste gang;)


Jeg tror ShumwayDK sender dig en ekstra regning for udbedring af et chassis i pitten :mrgreen: :mrgreen:
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Mini løbsserie - Mix Class

Indlægaf BoblereN » 7. sep 2017 06:56

Tak for en hyggelig aften og noget godt ræs! Det er længe siden!

GTninja skrev:Tak for ras gutter.. Sorry for race 1, lap 1 tror vist jeg missede nedbremsningen en smule, ved ikke hvem det gik mest ud over, anyway beklager!
Tror måske jeg nupper clio'en næste gang;)


Som Bullet skrev, var det vidst Shumway/Lars det gik udover. Jeg så begge hændelser, da jeg startede fra pole og min umiddelbare indtryk var, at du ikke rigtig har kørt pcars sammen med os tidligere :)

Vi "plejer" at opføre os med respekt for hinanden på banen, dermed ikke sagt at vi ikke kører tæt eller presser hinanden eller kommer til at bytte lak i ny og næ... Ned mod første sving ligger Lars og jeg i to clioer siden om side, Lars på indersiden og jeg forsøger egentlig ikke at presse ham længere ud, bare sørge for han ikke kan komme ud og få en god indgang ind i sving 1... Det jeg så kan se er din BMW der kommer bragende afsted fra gridden og ikke tager hensyn til at vores Renaulter ikke har samme fart og derfor skubber Lars afsted.. Hvis du kommer op mod en bil du ikke kan køre udenom, må du på bremsen eller slække på gassen.. Umiddelbart som jeg ser det, lykkes det Lars at komme helskindet fra den hændelse, men igen ned af bakken mod den hurtige chikane påkøres han igen bagfra, som han bestemt ikke er tilfreds med da hele hans løb bliver spoleret, og det forstår jeg godt :)

Ovenstående er ikke for at pege fingre, men blot for at få essensen af vores lille fællesskab frem i lyset, så vi alle kan hygge os og køre noget clean race.

Så mit råd til dig er, hvis du ikke har trænet, så sørg for at bremse i allerhelvedes god tid inden svinget for ikke at pløje andre af.. Hvis du har trænet og kender dit bremsepunkt, er det alligevel anderledes når du pludselig konkurrer mod andre, ligger du bag en bil er din bremselængde længere og du kan også her med fordel bremse tidligere end du normalt ville.. Men i kraft af at du ikke har kørt så meget med os, så kender du heller ikke hvor balancen ligger...

Nogle af hovederne fra i går har kørt med i pcars regi siden det udkom for nogle år siden og vi kender efterhånden og hinandens evner ret godt.. Derfor ved jeg også når jeg kæmper mod Lars, kender han banen og bilen så godt at jeg slet ikke er i tvivl om hvornår han bremser, så vi kan nemt køre virkelig virkelig tæt uden at køre hinanden af.. I går tror jeg vi fik kørt side om side igennem 2-3 sving.. og det er jo præcis det vi er ude efter, noget tæt respektfuldt ræs :)

Eller mod Kim som lukkede døren fuldstændig af for mig så jeg kom til at puffe lidt til ham og han ikke kom ind i sving 1... Så må man være en gentleman og lade ham komme tilbage og få sin position.. Det skal gå retfærdigt til.
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+3

Re: Mini løbsserie - Mix Class

Indlægaf normann » 7. sep 2017 08:05

Det lyder som om i har haft et hyggeligt ræs det var vist godt jeg ikke var med så var der nok blevet dobbelt så mange buler hr he
normann
Niveau 4
 
Indlæg: 633

+1

Re: Mini løbsserie - Mix Class

Indlægaf BoblereN » 7. sep 2017 08:43

normann skrev:Det lyder som om i har haft et hyggeligt ræs det var vist godt jeg ikke var med så var der nok blevet dobbelt så mange buler hr he


Det var skide sjovt, løb 2 var under bedre forhold for mit setup.. Ingen overophedede dæk og det lykkes mod slutningen af køre en 1.10.2xx tid :)
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Re: Mini løbsserie - Mix Class

Indlægaf normann » 7. sep 2017 12:39

Ja det tænkte jeg nok jeg ville ønske jeg havde bedre tid
normann
Niveau 4
 
Indlæg: 633

+1

Re: Mini løbsserie - Mix Class

Indlægaf ShumwayDK » 7. sep 2017 14:49

Ja, tak for (overvejende) godt ræs :D

Ikke for at skulle vade mere rundt i det, så var det nøjagtigt min oplevelse som Brian beskriver det. Fair nok at man kan misse bremsepunkt/låse hjulene under nedbremsning så det går galt, men kombineret med starten, hvor jeg bliver skubbet afsted af BMW'en, som om jeg slet ikke er der, så blev det sgu en smule for meget for mig.

Men beklagelsen er accepteret, det er fortid, vi skal videre.. :D
Jeg kan da så glæde mig over jeg fik kørt hurtigste tid i feltet i løb 1. :)

Løb 2 var også noget kaotisk for mig. Men det bød også på drabelige dueller med især Smolle og Choko.
Smolle fordi jeg overhalede ham i svingene, men Mitsubishi'en er noget hurtigere end Clio'en lige ud, så han passerede mig bare igen på langsiden. :D
Duellen med Choko stod på over mange omgange, og var megatæt. Jeg følte jeg var hurtigere, men han er sgu god til at dække svingene af! :D På andensidste omgang lavede han dog en kørefejl, som betød jeg kom forbi og endte 3'er.

Undervejs måtte jeg i pit 2 gange!
Første gang på 7. omgang, efter at have kæmpet med Brian, havde jeg overkørt mine dæk, og kiksede nedbremsningen ned af bakken, så jeg kurede ind i banden for enden. Udover en skadet bil, så fik jeg sgu også en cut-track for det. :lol:
Og så lige endnu en straf på vej tilbage i pit. Nå men pyt, der var jo et obligatorisk pitstop.

Få omgange efter var den dog gal igen. Jeg havde indhentet Bullet, og i sidste chikane havde jeg virkeligt lagt den rigtigt op, så jeg ville have mere fart på end Bullet på vej ud, så jeg nemt ville kunne komme forbi ned af start/mål.
Desværre så hel-kiksede Bullet udgangen af chikanen, ramte dæk barrieren og stod på tværs lige foran mig så jeg ikke kunne undgå at vædre ham. Mega grineren.
Det var også underholdende at se ham forsøge at køre i pit, hvor han, på min skærm, først ramte pitmuren i højre side, gik på tværs og endte i en garage. =D>

Hvis mit replay virker, vil jeg lægge lidt highlights op i løbet af weekenden.
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+2

Re: Mini løbsserie - Mix Class

Indlægaf GTninja » 7. sep 2017 15:18

Fair nok gutter "næse" accepteret!

Jeg har ALDRIG kørt sim racing mod andre end AI før jeg opdagede jer.. Skal lige lære at ta det med ro især fra start. Tror jeg "jumpede" på curb'en i højre side ned af bakken og missede bremsen totalt.

Anyway glæder mig til næste runde!
GTninja
Niveau 0
 
Indlæg: 32
By: Vrinners

+4

Re: Mini løbsserie - Mix Class

Indlægaf BoblereN » 7. sep 2017 15:37

GTninja skrev:Fair nok gutter "næse" accepteret!

Jeg har ALDRIG kørt sim racing mod andre end AI før jeg opdagede jer.. Skal lige lære at ta det med ro især fra start. Tror jeg "jumpede" på curb'en i højre side ned af bakken og missede bremsen totalt.

Anyway glæder mig til næste runde!


Skide godt, det er også kun øvelse der gør mester :) Førhen plejede vi også at køre lidt fælles træning inden, hvor der bliver delt ud af tips og tricks... Det kan varmt anbefales, også blot for at køre mod andre end AI's..
Op på hesten igen, og jeg håber da du er med i 2'eren også :)
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+1

Re: Mini løbsserie - Mix Class

Indlægaf GTninja » 7. sep 2017 15:41

Klart!
GTninja
Niveau 0
 
Indlæg: 32
By: Vrinners


Re: Mini løbsserie - Mix Class

Indlægaf ShumwayDK » 7. sep 2017 15:50

Helt ok GT! Godt at høre. Så skal du jo også lige lære det. Det er nemlig meget anderledes end mod AI.
Var faktisk lidt bekymret for at skræmme dig væk, men det er heldigvis ikke tilfældet. :)
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+1

Re: Mini løbsserie - Mix Class

Indlægaf GTninja » 7. sep 2017 16:02

Nej der skal mere til.. Jeg har kørt Road Racing IRL i 8 sæsoner, samt flere DM afdelinger 80-125ccm i mine helt unge dage. Har fået anlagt klage og blevet svinet til flere gange end jeg kan tælle;-)

Lækkert lille fællesskab i har her det vil jeg self gerne respektere..!
GTninja
Niveau 0
 
Indlæg: 32
By: Vrinners

+3

Re: Mini løbsserie - Mix Class

Indlægaf BulletEyeDk » 7. sep 2017 16:20

@ShumwayDK - fedt med et muligt replay, vil meget gerne se de der 30-45 hektiske sekunder af løb #2... og du har helt ret mht. min pit-entry, den var ikke køn, tror mit ene fordæk var væk, det føltes i hvert fald sådan, haha :mrgreen:

Som vanligt fuld skrue på underholdningen... håber vi måske kan få et par stykker mere med til sæson finalen, inden det går løs i pCARS2

Jeg regner med at få opdateret stilling osv. en gang i aften (formentlig først lidt sent)
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+1

Re: Mini løbsserie - Mix Class

Indlægaf GTninja » 7. sep 2017 16:44

Lige et spørgsmål helt off topic.!

Skal nogle af jer deltage eller kender nogle som skal deltage ved dette arrangement?

http://gtr24h.org/
GTninja
Niveau 0
 
Indlæg: 32
By: Vrinners

+2

ForegåendeNæste

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster

cron