Xboxlife forum

Xbox One X tråden

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: Xbox One X tråden

Indlægaf Morten Skou » 12. jun 2017 15:13

Hvad er dynamisk 4K et udtryk for?
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750

+1

Re: Xbox One X tråden

Indlægaf allanb » 12. jun 2017 15:55

Jeg snuppede det bare fra PlayStation's hjemme side. Tænker de mener 4k i high dynamic range altså HDR :-)
Er også aktiv på PSlife.dk med samme bruger navn.
allanb
Niveau 5
 
Indlæg: 1168
By: Slangerup


Re: Xbox One X tråden

Indlægaf Slimjay DK » 12. jun 2017 16:20

Morten Skou skrev:Hvad er dynamisk 4K et udtryk for?


Dynamic 4K means that when the game CAN hit 4K it will dynamically go to 4K. When not at 4K it is at a lower resolution or checkerboard 4K.
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund

+1

Re: Xbox One X tråden

Indlægaf Slimjay DK » 12. jun 2017 16:25

spif2001 skrev:
allanb skrev:Prisen er 1000 kr. ved siden af, hvis de vil konkurrere med Sony om 4K spil markedet. Men har man ikke set det før?

Der går sikkert kun 3-4 måneder så må de dumpe prisen til for at sælge nogle enheder.

PS4 Pro kan vel ikke afvikle 4K spil?

Den kan vel bare vise 4K film?


jo, den kan godt afvikle Native 4K ..

http://www.ign.com/wikis/playstation-4/ ... ifferences
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One X tråden

Indlægaf Theis Jensen » 13. jun 2017 22:53

Morten Skou skrev:Er der nogen der har hørt noget om, at man kan skifte harddisk i den? Som jeg skrev i den anden tråd, så undrer jeg mig over den der lille dims og jeg kan se på bagsiden af konsollen at der er en skrue samme sted....

Billede

Billede


Jeg har en 500 GB ssd jeg lige nu bruger eksternt, men som kunne være lækkert at smide ind i, så systemet også kører på ssd, så det kunne være lækkert at vide. I det mindste tror jeg de har smidt en hybrid i, ligesom de gjorde med xbox one elite. Der står i hvertfald under specs på xbox.com, at den har 8 GB flash ud over 1tb hdd og 12 GB ram.
Skærm: LG OLED 55" B7
Lyd: Audio Pro T14 & Bower & Wilkins PX
Konsol: Xbox Series X, PS4 Pro, Switch
Theis Jensen
Niveau 4
 
Indlæg: 505
By: Roskilde


Re: Xbox One X tråden

Indlægaf livekiller92 » 14. jun 2017 16:02

Wow ville prøve at forudbestille idag i gamestop...
Det kunne man ikke fordi Microsoft havde lukket for det indtil videre pga de skulle danne sig et overblik
Gaming is only for winners
livekiller92
Niveau 7
 
Indlæg: 2329
By: Havdrup


Re: Xbox One X tråden

Indlægaf PWS » 14. jun 2017 16:51

Det var godt nok hurtigt de mistede overblikket. Jeg var inde i Gamestop i går (Aalborg Storcenter), der var ingen problemer i at forudbestille.
PWS
Niveau 2
 
Indlæg: 107
By: Aalborg


Re: Xbox One X tråden

Indlægaf CaptainKicker » 14. jun 2017 18:55

Mon ikke de laver noget "Byt din Xbox One S og få Xbox One X til en billigere pris"-kampagne? Jeg afventer lige ihvertfald.
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Xbox One X tråden

Indlægaf Mysticurse » 14. jun 2017 19:30

CaptainKicker skrev:Mon ikke de laver noget "Byt din Xbox One S og få Xbox One X til en billigere pris"-kampagne? Jeg afventer lige ihvertfald.


Det tænker jeg der helt sikkert kommer jo ;-)
Overvejer det stærkt selv - hvis de laver sådan en "byt-til-nyt" deal, men har lige et spørgsmål til folket. Kan jeg på Xbox One X spille mine spil som jeg har fra min Xbox One S, tænker både One physisk og download, samt 360 backward spil? For vil ikke af med min næsten nye One S, hvis jeg ikke kan bruge mine spil på One X.
"Am I classified as human?? - Negative, I am a meat-popsicle"
Det spiller jeg for tiden: No Man's Sky, Subnautica, Diablo 3 RoS, Minecraft, Dead Space, Dead Space 2 og Dead Space 3.
Add mig hvis i har lyst til at spille noget af det, men skriv lige en besked, så jeg ved du/i er herfra ;-)
Mysticurse
Niveau 5
 
Indlæg: 1130
By: Sønderborg


Re: Xbox One X tråden

Indlægaf Aaliyahchili » 14. jun 2017 20:29

Hvilket tv vil i anbefale til denne lækre sag....?
Ville ønske Last of us også udkom på Xbox.....

Sov sødt Aaliyah og Chili
Aaliyahchili
Niveau 5
 
Indlæg: 1080
By: Cleveland ;)


Re: Xbox One X tråden

Indlægaf Niculla2 » 14. jun 2017 20:34

Mysticurse skrev:
CaptainKicker skrev:Mon ikke de laver noget "Byt din Xbox One S og få Xbox One X til en billigere pris"-kampagne? Jeg afventer lige ihvertfald.


Det tænker jeg der helt sikkert kommer jo ;-)
Overvejer det stærkt selv - hvis de laver sådan en "byt-til-nyt" deal, men har lige et spørgsmål til folket. Kan jeg på Xbox One X spille mine spil som jeg har fra min Xbox One S, tænker både One physisk og download, samt 360 backward spil? For vil ikke af med min næsten nye One S, hvis jeg ikke kan bruge mine spil på One X.


Ja. Alt er kompatibelt fra dag 1. Det er super.
Niculla2
Niveau 3
 
Indlæg: 215
By: Valby


Re: Xbox One X tråden

Indlægaf Bavi » 14. jun 2017 20:41

Aaliyahchili skrev:Hvilket tv vil i anbefale til denne lækre sag....?



Tror ikke rigtigt der er nogle HDMI 2.1 TV derude endnu? Jeg ville nok vente til omkring launch med nyt TV, så der kan nå at udkomme nogle enheder som drager fyldt nytte af boxens freesync. Altså TV med HDMI 2.1.
Bavi
Niveau 4
 
Indlæg: 696
By: Aalborg


Re: Xbox One X tråden

Indlægaf Mysticurse » 14. jun 2017 20:51

Niculla2 skrev:Ja. Alt er kompatibelt fra dag 1. Det er super.


Jamen det er jo bare super fedt. Så må der - som jeg regner med, gerne komme et ordenligt "byt-til-nyt" tilbud når det nærmer sig launch date.

Tak for svaret ;-)
"Am I classified as human?? - Negative, I am a meat-popsicle"
Det spiller jeg for tiden: No Man's Sky, Subnautica, Diablo 3 RoS, Minecraft, Dead Space, Dead Space 2 og Dead Space 3.
Add mig hvis i har lyst til at spille noget af det, men skriv lige en besked, så jeg ved du/i er herfra ;-)
Mysticurse
Niveau 5
 
Indlæg: 1130
By: Sønderborg


Re: Xbox One X tråden

Indlægaf iPwnd94 » 14. jun 2017 21:04

Tror mange misforstår lidt hvad denne x1x er. Dette er ikke en "ny" konsol, derimod meget stærkere og opdateret Xbox One. Der vil IKKE komme esklusive spil kun til x1x, alle spil i fremtiden kan spilles bare alle maskiner OG xbox one, xbox one s og xbox one x. 4k og 60fps, er op til udviklerne.. maskinen gør ikke dine gamle spil bedre (måske med noget supersampled, who knows), kun hvis udviklerne laver en patch.. eller understøtter 4k fra dag 1, dette vil kunne ses på kasetten hvor der vil stå "xbox one x enhanced".
Billede
iPwnd94
Niveau 4
 
Indlæg: 638

Brugeravatar
+2

Re: Xbox One X tråden

Indlægaf JesperN2820 » 14. jun 2017 21:56

iPwnd94 skrev:maskinen gør ikke* dine gamle spil bedre (måske med noget supersampled, who knows), kun hvis udviklerne laver en patch..


*nødvendigvis

Ifølge MS teamet vil loadtider forbedres på de fleste titler, og så vil spil der benytter dynamisk opløsning (dvs reducerer opløsning ved flaskehalse i GPUen), ikke har loft over FPS (frames per second) eller indimellem ikke kan holde sit FPS target alle få bedre resultater. Det sidste så vi allerede i Digital Foundrys analyse af Xbox One S, der viste forbedret performance.

Vh jesper
JesperN2820
Niveau 1
 
Indlæg: 67


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 22 gæster

cron