Xboxlife forum

PC vs konsol debat

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

PC vs konsol debat

Indlægaf Svovler » 23. maj 2017 18:36

En ting som jeg finder sjovt og underholdende, så er det at se de uendelige mange videoer om dette emne, og ikke mindst de kanaler, som kun er i live for at hakke på andre, hvilket er trist og sørgeligt, men så igen, folk har sgu ondt i røven over at nogen tør åbne kæften og sige sin mening med tilhørene fjæs, hvilket disse "i rette sættelses" kanaler ikke tør.

Men det er nu ikke det, mit oplag her skal handle så meget om, kan jo ikke undgå at strejfe det lidt, ved dog ikke hvordan endnu, men det kommer jeg nok til.

Men det er jo altid sjovt at se kanaler som fx "Rags", hvordan han skal havde sig, ved hans viden og alt det som er åbentlyst, og at han giver bruge tiden på det. Det kræver jo ingen Holger for at finde ud af, at en PC jo til enhver tid kan smadre en konsol med hensyn til grafik, men så igen, er det jo relativt.

For hele den debat om pc er bedre end en konsol, er jo det samme som debatten om en Ferrari er bedre en Volvo PV 544, for det hele handler jo om, hvad man har brug for og hvad man er i stand til at udnytte.

Der skal da ikke herske nogen tvivl om, at en Ferrari til flere millioner har mere luxsus og flere detaljer lagt i den og så er 40% af navnet det band bilen har. Men tager man der imod, Volvo'en, så mangler den nok alt det Ferrarien har, men så er Volvo'en bare så meget slidstærk og mere anvendelig, en søndag morgen til bageren. Og sådanne videoer ser man sjovt ikke, jeg har ikke set nogen endnu, hvor man fx har en Ferrari vs Lamborghini, eller videoer hvor folk laver videoer om, hvorfor deres Fiat Punto er bedre en Ferrari eller Lambo, så ville de hyper biler jo tabe, for hvor i dette samfund, ville man nogen sinde kunne bruge sådanne biler, til andet en blær eller show? :-D

Måske lidt lovlig meget kant, men sådan igen, så skader det jo intet at lige kridte banden lidt op, og lige se tingene på en anden måde eller vinkel.

Tager man fx en PC, handler det om, hvilke behov man har eller ønsker, alt efter hvilken pengepung man har og hvor meget man ønsker at bruge på det, lidt lige som med biler, men køber jo det man har råd til og har brug for.

En Gamer PC til 20.000 Kr, har jo latterligt meget power og med stor sandsynlighed også mere power end hvad overhovedet for brug for, med mindre man er laver animationer eller anden grafisk arbejde, eller hvor meget man går op i grafik, men det kræver jo også at de spil man spiller er gearet til det, hvilket der er mange spil som ikke altid er helt optimeret, uanset platform, og hvad skal man så med alt det power?

Tager man en konsol, er jo som udgangspunkt, jo kun gearet til at spille de spil på der er, men med tiden er konsollerne gået hen og blevet multimedie bokse, som skal kunne det samme som en medium gamer pc, hvilket jeg synes Xbox One lider under i forhold til PS4, har i hvert fald se grafikken på GTA 5 være bedre på Ps4, som ikke helt er samme multimedie boks som Xbox One er, og måske derfor.

Men problemet er jo, når konsoller bliver computere, da man jo skal installere spillene, og de fylder jo mellem 30 til 60 Gb, og der er løbene updates, alt efter spil og udgiver, og med alle de apps og ting den kan, så er det jo 80% en computer. Kan man så stadig betragte en fx Xbox One for en konsol? Jeg er lidt i tvivl.

For min del, går jeg ikke så meget op i grafikken, da den jo skal være fin og passe tiden, i hvert fald når man snakker AAA titler, hvor der er fuld pris på, så burde man forvente at der er lidt kød på grafikken, men det vigtigste for mig, er at spillet fungere og frame rate'en er jævn, så den ikke dropper eller andre hop i spændingen og skaber lag. Og hvis den bare er jævn og smooth, så er kan jeg godt leve med lidt lavere grafik, hvilket ville være en kanon fedt hvis man selv kunne justere, nu hvor konsollerne skal kunne så meget, så ville det jo næsten være et krav til næste generation af spil.

På PC har jeg det samme med grafikken, bare den er rigemelig og passer det det spil man spiller og fps'en er smooth. Jeg har mine PC'er 5 til 7 år, hvor jeg kun skifter grafikkort ud een gang, og så efter 5 til 7 år, skifter jeg PC. Jeg har ikke behov for mere. Jeg kan godt leve med at der mangler et par skygger her og der i fx BF4 eller at der er skuet ned for grafikken uden for banen i et racing spil, for alt uden for banen, ser jeg jo alligevel ikke, hvorfor så have den på, det er spild af grafisk power, som lige så godt kunne bruges på det man virkelig ser.

Det samme kunne man jo også køre på konsoller, så kunne gameren jo selv bestemme, hvad han eller hun lægger vægt på med hensyn til grafik og man ville få en mere smooth og behagelig oplevelse langt hen ad vejen :-D

Og 99% af de spil jeg spiller, bruger jeg alligevel joypay, så kan jeg jo så godt game de spil på Xbox'en, når jeg alligevel har den, og ja, jeg kunne da nok få lidt bedre grafik på PC'en, men så igen, har man virkelig behov for det? Jeg har i hvert fald ikke, ikke lige for tiden, der kan jeg godt klare mig med konsol, og det jeg har af power i min PC.


Så kort sagt, så kan det godt være, at du har en latterligt powerfull PC, som man klare en udregning for NASA, men det betyder jo ikke at din PC er bedre end en konsol. Det er jo relativt, for hvad der er bedst for dig, er jo ikke nødvendigvis bedst for mig:-D

Men på en måde er det jo også lidt gamernes egen skyld, at konsollener ikke er så powerfull'e sammenliget med en PC. For gamerne de piver over at konsollen er for stor, hvilket jo er fordi der skal være plads til blæsere, for at køle den power af. En af grundende til at jeg solgte min PS4 og beholdte Xbox One, var fordi PS4 var begyndt at larme for meget, når jeg spillede, og det gad jeg ikke høre på, og derfor valgte jeg Xbone, fordi den er mere stille, når den arbejder selv her et år efter købt, det var PS4'eren ikke, fordi den var så tiny, at den stakkels blæser, skulle arbejde latterligt hårdt.

Ville du proppe din gamerpc ned i en så lille kasse med samme ringe køling? Jeg tror det næppe, det er nok de færreste gamere som har mindre en meditower, på grund af så er der jo ikke plads til køling og airflow.

Måske jeg tager fejl og måske ikke.


Men for at runde min input af, så er det der med PC vs konsol, jo pænt meget relativt, uanset hvordan man vender og drejer det.



Men hvad er din mening om PC vs konsol?
Svovler
Niveau 0
 
Indlæg: 33


Re: PC vs konsol debat

Indlægaf Slimjay DK » 23. maj 2017 23:31

En ting som jeg finder sjovt og underholdende, så er det at se de uendelige mange videoer om dette emne, og ikke mindst de kanaler, som kun er i live for at hakke på andre, hvilket er trist og sørgeligt, men så igen, folk har sgu ondt i røven over at nogen tør åbne kæften og sige sin mening med tilhørene fjæs, hvilket disse "i rette sættelses" kanaler ikke tør.

Men det er nu ikke det, mit oplag her skal handle så meget om, kan jo ikke undgå at strejfe det lidt, ved dog ikke hvordan endnu, men det kommer jeg nok til.

Men det er jo altid sjovt at se kanaler som fx "Rags", hvordan han skal havde sig, ved hans viden og alt det som er åbentlyst, og at han giver bruge tiden på det. Det kræver jo ingen Holger for at finde ud af, at en PC jo til enhver tid kan smadre en konsol med hensyn til grafik, men så igen, er det jo relativt.

For hele den debat om pc er bedre end en konsol, er jo det samme som debatten om en Ferrari er bedre en Volvo PV 544, for det hele handler jo om, hvad man har brug for og hvad man er i stand til at udnytte.

Der skal da ikke herske nogen tvivl om, at en Ferrari til flere millioner har mere luxsus og flere detaljer lagt i den og så er 40% af navnet det band bilen har. Men tager man der imod, Volvo'en, så mangler den nok alt det Ferrarien har, men så er Volvo'en bare så meget slidstærk og mere anvendelig, en søndag morgen til bageren. Og sådanne videoer ser man sjovt ikke, jeg har ikke set nogen endnu, hvor man fx har en Ferrari vs Lamborghini, eller videoer hvor folk laver videoer om, hvorfor deres Fiat Punto er bedre en Ferrari eller Lambo, så ville de hyper biler jo tabe, for hvor i dette samfund, ville man nogen sinde kunne bruge sådanne biler, til andet en blær eller show? :-D

Måske lidt lovlig meget kant, men sådan igen, så skader det jo intet at lige kridte banden lidt op, og lige se tingene på en anden måde eller vinkel.


Sådan er det med mange ting og sådan har det altid været ..

PC Vs. Konsol
Android Vs. iOS
osv.

Tager man fx en PC, handler det om, hvilke behov man har eller ønsker, alt efter hvilken pengepung man har og hvor meget man ønsker at bruge på det, lidt lige som med biler, men køber jo det man har råd til og har brug for.

En Gamer PC til 20.000 Kr, har jo latterligt meget power og med stor sandsynlighed også mere power end hvad overhovedet for brug for, med mindre man er laver animationer eller anden grafisk arbejde, eller hvor meget man går op i grafik, men det kræver jo også at de spil man spiller er gearet til det, hvilket der er mange spil som ikke altid er helt optimeret, uanset platform, og hvad skal man så med alt det power?


Igen, hvis man vil spille i 4K med min 60FPS med fuld skrue på det grafiske, eller vil lege med VR, så skal der bruges power. Hvis man tilfreds med max 1080P med max. 30FPS eller mindre, ja så har man ikke brug for alt den power. Man får hvad man betaler for.

Tager man en konsol, er jo som udgangspunkt, jo kun gearet til at spille de spil på der er, men med tiden er konsollerne gået hen og blevet multimedie bokse, som skal kunne det samme som en medium gamer pc, hvilket jeg synes Xbox One lider under i forhold til PS4, har i hvert fald se grafikken på GTA 5 være bedre på Ps4, som ikke helt er samme multimedie boks som Xbox One er, og måske derfor.


PS4 er faktisk mere en multimedie maskine end Xbox One, hvis man kigger på streaming tjenester. GTA 5 er "bedre/pænere" på PS4 fordi det er en kraftigere maskine, og den kan så køre spillet i en højere opløsning eller med flere effekter, bedre framerate, you name it ...

Men problemet er jo, når konsoller bliver computere, da man jo skal installere spillene, og de fylder jo mellem 30 til 60 Gb, og der er løbene updates, alt efter spil og udgiver, og med alle de apps og ting den kan, så er det jo 80% en computer. Kan man så stadig betragte en fx Xbox One for en konsol? Jeg er lidt i tvivl.


Der er ingen grund til at være i tvivl. Spillene skal installeres fordi der kan læses hurtigere fra en Harddisk end fra drevet. Løbende updates er fejlrettelser, justeringer og desværre i mange tilfælde spil der er udgivet for hurtigt. Man kan vel sige at en konsol er en computer med begrænsninger :)

For min del, går jeg ikke så meget op i grafikken, da den jo skal være fin og passe tiden, i hvert fald når man snakker AAA titler, hvor der er fuld pris på, så burde man forvente at der er lidt kød på grafikken, men det vigtigste for mig, er at spillet fungere og frame rate'en er jævn, så den ikke dropper eller andre hop i spændingen og skaber lag. Og hvis den bare er jævn og smooth, så er kan jeg godt leve med lidt lavere grafik, hvilket ville være en kanon fedt hvis man selv kunne justere, nu hvor konsollerne skal kunne så meget, så ville det jo næsten være et krav til næste generation af spil.


Hvis maskinen er kraftig nok, behøver man ikke at gå på kompromis. Justering i spillene bliver mere og mere normalt på PS4 Pro, hvor man i en del titler f.eks. kan vælge det grafiske fremfor framerate, en høj opløsning med 30FPS eller en 1080P opløsning med 60FPS .. Jeg tror den samme løsning vil være en mulighed på Scorpio.

På PC har jeg det samme med grafikken, bare den er rigemelig og passer det det spil man spiller og fps'en er smooth. Jeg har mine PC'er 5 til 7 år, hvor jeg kun skifter grafikkort ud een gang, og så efter 5 til 7 år, skifter jeg PC. Jeg har ikke behov for mere. Jeg kan godt leve med at der mangler et par skygger her og der i fx BF4 eller at der er skuet ned for grafikken uden for banen i et racing spil, for alt uden for banen, ser jeg jo alligevel ikke, hvorfor så have den på, det er spild af grafisk power, som lige så godt kunne bruges på det man virkelig ser.


Det er der andre der ikke er enige i :) og igen har man mere power behøver man ikke at gå på kompromis med noget af det.

Det samme kunne man jo også køre på konsoller, så kunne gameren jo selv bestemme, hvad han eller hun lægger vægt på med hensyn til grafik og man ville få en mere smooth og behagelig oplevelse langt hen ad vejen


Som allerede nævnt er det en mulighed på flere titler når de afvikles på en PS4 Pro.

Og 99% af de spil jeg spiller, bruger jeg alligevel joypay, så kan jeg jo så godt game de spil på Xbox'en, når jeg alligevel har den, og ja, jeg kunne da nok få lidt bedre grafik på PC'en, men så igen, har man virkelig behov for det? Jeg har i hvert fald ikke, ikke lige for tiden, der kan jeg godt klare mig med konsol, og det jeg har af power i min PC.


Man kan også bruge sin Xbox controller på PC og har man PC'en til det, så er det jo ikke kun lidt bedre grafisk. Om man så vil betale det ekstra for at få den fulde oplevelse er en helt anden sag.

Så kort sagt, så kan det godt være, at du har en latterligt powerfull PC, som man klare en udregning for NASA, men det betyder jo ikke at din PC er bedre end en konsol. Det er jo relativt, for hvad der er bedst for dig, er jo ikke nødvendigvis bedst for mig:-D


Det handler vel om hvad man kan nøjes med eller vil betale for, for der er ingen tvivl om at hvis man vil have "the full monty" så er PC'en bedst, men den koster så også det mere ... Jeg kan da også nøjes med en Xbox One, men jeg vil da uden tvivl skifte den ud med Scorpio når den kommer.

Men på en måde er det jo også lidt gamernes egen skyld, at konsollener ikke er så powerfull'e sammenliget med en PC. For gamerne de piver over at konsollen er for stor, hvilket jo er fordi der skal være plads til blæsere, for at køle den power af. En af grundende til at jeg solgte min PS4 og beholdte Xbox One, var fordi PS4 var begyndt at larme for meget, når jeg spillede, og det gad jeg ikke høre på, og derfor valgte jeg Xbone, fordi den er mere stille, når den arbejder selv her et år efter købt, det var PS4'eren ikke, fordi den var så tiny, at den stakkels blæser, skulle arbejde latterligt hårdt.


Nej, i min optik er det ikke gamernes skyld, det handler om at lave et produkt folk har råd til, Og hvis man skal det kan man ikke smide det nyeste gear i kassen. Og selvfølgelig må den ikke være for stor, da en konsol de fleste steder er en enhed der står i stuen.
"larmen" er så en anden ting, der er nogle der har en lydløs PS4 og andre der har en der lyder som en hårtørre. Min PS4 Pro siger lidt, men det er kun hvis jeg skruer helt ned for lyden. Min Xbox One siger ingenting men det gør strømforsyningen så til gengæld, selv i "instant on" køre den, hvilket er mig en gåde. Min PC har en konstant susen, da der er 2 blæsere på GFX kortet, 4 blæsere i kabinettet, en Blæser på CPU'en og en Blæser i PSU'en, og det er uden belastning, den har nok en anelse for meget køling taget i betragtning af hvor meget den kan yde :lol:

Ville du proppe din gamerpc ned i en så lille kasse med samme ringe køling? Jeg tror det næppe, det er nok de færreste gamere som har mindre en meditower, på grund af så er der jo ikke plads til køling og airflow.


Man kan få gamer bærbare der ydre bedre end det miditower jeg har stående, der kan man snakke en kasse der er mindre end en konsol, så fordi det er småt behøver kølingen ikke at være ringe, det handler om design. Men der er ingen tvivl om at en stor blæser med langsommere rotation larmer mindre end en lille blæser med full speed...

Men for at runde min input af, så er det der med PC vs konsol, jo pænt meget relativt, uanset hvordan man vender og drejer det.


Det handler om at være tilfreds med det man køber, også selvom det ikke nødvendigvis er det bedste ... Når alt kommer til alt, handler det vel om at få nogle gode stunder med nogle fede spil :) Og når en PC player så siger at hans BF4 ser meget bedre ud, så kan man jo passende sige " ja, det skulle det også meget gerne når nu din PC koster det samme som min komplette Xbox One incl. 55" Skærm :lol: "

Men hvad er din mening om PC vs konsol?


Jeg er ganske tilfreds med konsollerne, da jeg synes de yder godt taget prisen i betragtning, udover det findes der en række fede spil på konsol som ikke findes på PC. PC'en vil dog altid være 2 skridt foran og hvis man vil være med på den vogn, så kan det gå hen og blive dyrt.
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund

+1

Re: PC vs konsol debat

Indlægaf Svovler » 24. maj 2017 08:07

PS4 er faktisk mere en multimedie maskine end Xbox One, hvis man kigger på streaming tjenester. GTA 5 er "bedre/pænere" på PS4 fordi det er en kraftigere maskine, og den kan så køre spillet i en højere opløsning eller med flere effekter, bedre framerate, you name it ...


Det forklare hvorfor, takker :-D for jeg lagde mærke til at der ude i siderne når man spillede GTA 5, på xbone, at den loadede grafikken i net form for buske, men ellers har jeg ikke lagt mærke til der ville, det er mere nede i det små.

Den eneste gang jeg har lagt mærke til noget med grafikken på Xbone, var da jeg spillede den mission i GTA 5 hvor skal løbe med hunden, og den røvpuler den hund, at hunden ligende et pindsvin :-D

**

Men ja, det med pc vs konsol, vil pc jo altid vinde med grafikken, det er jo ret indlysende :-D Men ja, en konsol i dag, er jo som du siger en pc med begrænsninger :-D
Svovler
Niveau 0
 
Indlæg: 33


Re: PC vs konsol debat

Indlægaf Badstue » 25. maj 2017 09:41

Er det ikke også to forskellige spiloplevelser? Vil du spille i stuen på husalteret i 42-75" størrelse - eller ved skrivebordet med snuden tæt på skærmen, uanset om det er en bærbar eller stationær.
Badstue
Niveau 3
 
Indlæg: 220
By: Islands Brygge


Re: PC vs konsol debat

Indlægaf arnel925 » 29. maj 2017 13:07

Personligt så er jeg indenfor den sidste tid gået 99% over til PC, sidste år var jeg glad for min xbox one og ps4
men i år, er jeg gået all in i pc verden, og er jeg rigtig glad. Den primære grund til, at jeg har skiftet konsollerne ud med
PC er power, med geforce 1080ti grafikkort har man en solid computere til gaming og ja... gøre det umuligt at vende tilbage til 30fps på konsollen. Der er en verden til forskel. Ingen lag, 4K nativ 60 fps, og så er det bare som at komme ind i en slikbutik for børn, når man går ind på steam i forhold til konsollerne, her kan man finde alt, der er noget til en hver smag. Og så ja.. prisen på spil, der er bare altid tilbud på PC spil og nyt spil kan man sagtens findes til 259kr. i forhold til min pris på 399kr.- 449kr på konsol spil. Men selvfølgelig hvis man ikke er villig til at give mere end 2000-3000kr for at spille spil, så er konsollen helt klart den perfekte løsning. Man få en masse god gaming for pengene.
arnel925
Niveau 5
 
Indlæg: 1153


Re: PC vs konsol debat

Indlægaf Mike JezZ » 29. maj 2017 14:07

Badstue skrev:Er det ikke også to forskellige spiloplevelser? Vil du spille i stuen på husalteret i 42-75" størrelse - eller ved skrivebordet med snuden tæt på skærmen, uanset om det er en bærbar eller stationær.


Jeg bruger min PC foran husalteret, uden nogen form for problemer.
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: PC vs konsol debat

Indlægaf Niculla2 » 29. maj 2017 14:29

Jeg var også gået over til pc en periode, men har ikke så forfærdelig meget tid til gaming. Jeg foretrækker nu at bruge de timer på f.eks. noget xboxlife racing, og her må man sige at Xbox virker perfekt til formålet for relativt få penge. Det bliver kun bedre med Scorpio.
Niculla2
Niveau 3
 
Indlæg: 215
By: Valby

+4

Re: PC vs konsol debat

Indlægaf Morten Skou » 30. maj 2017 21:33

Jeg har også en ret vild PC, men har faktisk kun brugt den til Civilization og ellers Adventure Capitalist :-) Overvejer dog lidt at købe en controller til den for at prøve nogle af de flotte spil på PC.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: PC vs konsol debat

Indlægaf Lasborg » 31. maj 2017 07:31

Jeg var PC gamer i hele min ungdom, og købte min første PC (en 486DX2-80) i '95. Og jeg har dæleme loaded mange driver op i ems/xms for at få Doom til at køre "just right". Den filen med autoexec.bat og config.sys, forskellige konfigurationer til forskellige applikationer var spændende men også langsomelig. Og det at indlæse windows var noget man kun gjorde hvis det var absolut nødvendigt.
Tilbage i 2000 gave jeg 20.000 for en kick ass PC med G-force 2 GTS og det hele :)
Den var det vildeste. Men at se over et par år hvordan den langsomt blev mere og haltende og derfor var der behov for flere og flere opgraderinger. I 2004 købte jeg en af de første xboxes for en tudse, og glæden ved at være fri af opgraderings-showet var befriende, derefter har jeg ikke set mig tilbage. Glæden ved bare at smide sig i sofaen og game uden at skulle pille ved alle mulige ting.
Det værste ved PC oplevelsen var, for mig at se hvordan man gradvist kunne se at nye spil ikke kunne køre med de bedste settings indtil man var nede på noget man ikke længere kunne tolerere.
Så jeg er glad for den simplificering konsoller har givet mig, når man bliver ændre så ændrer ens spillemønster sig også og man går måske i mindre grad op i at have det bedste af det bedste. Og så har jeg det faktisk fint med at bruge et par tusinde hver 3-4 år på en ny maskine og et par hundrede om året på Xbox Live (som jeg har været på i 10 år nu). Games with gold og udsalg holder mig fint med spil, så jeg ved faktisk slet ikke hvornår jeg sidste har købt et nyt spil. Så mine egentlige udgifter til at spille på min xbox er ganske overkommelige.

Når jeg lige tænker tilbage så er det jeg har betalt for min xbox maskiner også meget overkommelige
original xbox 1000kr i 2004
Xbox 360 premium i 2007 for 2000kr (Den originale xbox blev solgt 400)
ny xbox 360 i (Jasper-HDMI) i 2009 for 1200kr (solgte den gamle for 600 mener jeg det var)
Xbox 360S i 2011 for 1000 kr (igen den gamle blev solgt for 500)
Xbox one 1TB her sidste jul for 1200
Det er 4900 kroner over 13 år til konsoller. Det kunne jeg nok ikke have gjort med min PC.

Jeg ved ikke rigtigt om jeg vil hoppe på Scorpio, da jeg alligevel ikke har 4K TV alligevel. Men det bliver nok når den når ned omkring 1700 kr.
Lasborg
Niveau 5
 
Indlæg: 1294

+1

Re: PC vs konsol debat

Indlægaf Firephreakk » 31. maj 2017 08:04

Spændende debat!

Mine sidste par år har forløbet nogenlunde således.

PC (100%) > Xbox 360 (100%) > PC (100%) > Xbox One (100%).

Meget skizofrent, når jeg tænker over det.

Er der nogen af jer, der har overvejet "Gaming as a service"? Der "lejer" man en meget hurtig cloud maskine og streamer simpelthen de spil man vil have til ens skærm derhjemme. Det ville kunne fjerne lidt af den hardware-lede, jeg føler lidt ved at være PC spiller. Modsat ville jeg meget gerne have fat i alle de PC-spil, der er derude, som ikke lige egner sig til Xbox af den ene eller anden grund.

Hvad tænker i om det?
Billede
Firephreakk
Niveau 6
 
Indlæg: 1331


Re: PC vs konsol debat

Indlægaf Lasborg » 31. maj 2017 08:50

"Gaming as a service" som i det hedengangne Onlive kan sagtens være interessant for mange af de spil jeg spiller. Når man har prøvet game streaming fra xbox one til PC inden for hjemmets 4 vægge og set hvor godt det fungerer så er det klart noget jeg godt kunne forestille mig. Man skal selvfølgelig have en fornuftig forbindelse, og så er prisen nok den mest begrænsende faktor.
Lasborg
Niveau 5
 
Indlæg: 1294


Re: PC vs konsol debat

Indlægaf Firephreakk » 31. maj 2017 09:50

Lasborg skrev:"Gaming as a service" som i det hedengangne Onlive kan sagtens være interessant for mange af de spil jeg spiller. Når man har prøvet game streaming fra xbox one til PC inden for hjemmets 4 vægge og set hvor godt det fungerer så er det klart noget jeg godt kunne forestille mig. Man skal selvfølgelig have en fornuftig forbindelse, og så er prisen nok den mest begrænsende faktor.


Ja, jeg kan sagtens huske OnLive samt Gamefly, der har en app til mit Samsung TV.

Jeg har efterspurgt detaljer på et nyt setup fra Microsoft jeg så på LinkedIn igår. Hvis det viser sig relevant for private, så kan jeg lige smide lidt detaljer herinde.
Billede
Firephreakk
Niveau 6
 
Indlæg: 1331


Re: PC vs konsol debat

Indlægaf Major Oblivious » 5. jun 2017 06:57

Jeg "udskiftede" mine konsoller med en PC (som er koblet til TV'et) i oktober, og er meget tilfreds. Spiller typisk sandbox / open world spil, så det er en fornøjelse at kunne crancke skidtet op på max detaljer. Spiller med en Xbox Elite controller, så får det bedste fra begge verdner. Spiller dog meget meget lidt, så min afskrivning på maskinen er håbløs høj men syns stadig det var prisen værd.
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: PC vs konsol debat

Indlægaf Svovler » 5. jun 2017 08:52

Major Oblivious skrev:Jeg "udskiftede" mine konsoller med en PC (som er koblet til TV'et) i oktober, og er meget tilfreds. Spiller typisk sandbox / open world spil, så det er en fornøjelse at kunne crancke skidtet op på max detaljer. Spiller med en Xbox Elite controller, så får det bedste fra begge verdner. Spiller dog meget meget lidt, så min afskrivning på maskinen er håbløs høj men syns stadig det var prisen værd.


Jeg går også og overvejer det samme her næste år, da jeg lige skal have kapital til at bygge en ny windåse. For konsollerne er jo ikke gaming konsoller længere, desværre. Når man er ensom, så bliver man jo ikke mindre ensom af at konsollerne hele tiden putter salt i såret.

Det får man jo ikke i samme mængde på PC, ikke på samme måde.
Svovler
Niveau 0
 
Indlæg: 33


Re: PC vs konsol debat

Indlægaf Elgaard » 6. jun 2017 08:44

Lasborg skrev:Det værste ved PC oplevelsen var, for mig at se hvordan man gradvist kunne se at nye spil ikke kunne køre med de bedste settings indtil man var nede på noget man ikke længere kunne tolerere.


I mine øjne er det et langt større problem for konsoller end PCen.

Som konsoller bliver ældre, går det jo netop ud over oplevelsen. I den anden halvdel af 360'erens levetid var det jo tydeligt hvordan udviklerne var begrænset af den gamle hardware. Bevares, spillene kørte da, men det var med flere og flere grafiske kompromiser for at kunne nå bare omkring 30 fps, som de fleste konsolspillere tilsyneladende syntes er en acceptabel framerate.

På PCen har du i det mindste altid muligheden for at opgradere, og dermed holde fast i den bedst mulige spiloplevelse.
Billede
Elgaard
Niveau 7
 
Indlæg: 2000
By: Randers


Næste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 20 gæster