Xboxlife forum

Videreførsel af spil

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Videreførsel af spil

Indlægaf Andersbusk84 » 8. apr 2017 06:33

Hejsa

Jeg overvejer at sælge min Xbox one. Er der nogle der ved, om en evt køber vil kunne bruge de spil, som jeg har købt gennem tiden, fra Xbox shoppen, altså spil, som jeg ikke fysisk har, men kun som download?

Mvh Anders
Andersbusk84
Niveau 0
 
Indlæg: 1
By: Randers NV


Re: Videreførsel af spil

Indlægaf Morten Skou » 8. apr 2017 08:16

De digitale spil som du har købt, er hængt op på dit gamertag. Med mindre at han overtager det, så vil han ikke kunne spille dine spil. Det er en af de ærgerlige ting ved de digitale downloads.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Videreførsel af spil

Indlægaf VIC » 8. apr 2017 08:40

Man kunne jo lave et hack med, at du satte den som din hjemme konsol og efterlod din profil. Så burde køberen kunne spille dine spil. Men hvis du sælger til en fremmed vil jeg ikke anbefale det.
When I was a child, I spoke as a child, I understood as a child, I thought as a child; but when I became a man, I put away childish things... Except my X360!!!
VIC
Niveau 3
 
Indlæg: 221
By: Horsens

+1

Re: Videreførsel af spil

Indlægaf Morten Skou » 8. apr 2017 09:52

Det er heller ikke så fedt for den nye køber at vide, at sælger til enhvertid kan fjerne hele spilkataloget igen :-)
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Videreførsel af spil

Indlægaf heinstach » 8. apr 2017 11:49

Man kan vel overdrage sit gamertag samtidigt og så koble købers email på.
heinstach
Niveau 7
 
Indlæg: 5066
By: Aalborg


Re: Videreførsel af spil

Indlægaf Stefan070483 » 8. apr 2017 12:31

Hvis jeg nu vil give min almindelige Xbox One til min kammerat, fordi jeg selv køber Xbox One S, kan vi så begge to spille mine spil og dele Gold, når jeg henter profilen ned på den nye Xbox?
Stefan070483
Niveau 5
 
Indlæg: 1034


Re: Videreførsel af spil

Indlægaf Morten Skou » 8. apr 2017 13:43

heinstach skrev:Man kan vel overdrage sit gamertag samtidigt og så koble købers email på.


Ja det kan man jo i teorien godt, men det bryder så med reglerne for Xbox Live:

"1.9: Assign, resell, or redistribute any part of the Services or access to the Services, including the sale or purchase of an account;".

Stefan: Ja, så kan I gøre brug af game sharing.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750



Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 17 gæster

cron