Xboxlife forum

Xbox Scorpio vs PS Neo

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Scorpio eller Neo?

Scorpio
87
74%
Neo
12
10%
Ingen af dem
19
16%
 
Afgivne stemmer : 118

Re: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf VIC » 6. apr 2017 15:35

Hvis MS er lidt smarte, så æder de et tab på Scorpio og prissætter den svarende til eller lige under PS4pro. Så kunne de nok få indhentet noget af det tabte terræn ift. PS4.
When I was a child, I spoke as a child, I understood as a child, I thought as a child; but when I became a man, I put away childish things... Except my X360!!!
VIC
Niveau 3
 
Indlæg: 221
By: Horsens


Re: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Niculla2 » 6. apr 2017 15:42

Den er for nice. Klart køb herfra.
Niculla2
Niveau 3
 
Indlæg: 215
By: Valby

+1

Re: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Niki Lauda DK » 6. apr 2017 15:48

Prisen bliver omtrent 600 usd i detailhandlen i USA ifølge de artikler og interviews jeg har læst tidligere, hvilket lyder helt naturligt og fair. Så jeg gætter på en startpris på ca. 5500,- herhjemme fra launch og til Januar/Februar 4999,- i Elgiganten og lignende steder.

Måske Xboxlife skulle lave en gættekonkurrence ?
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus

+3

Re: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Erroneus » 6. apr 2017 16:24

VIC skrev:Hvis MS er lidt smarte, så æder de et tab på Scorpio og prissætter den svarende til eller lige under PS4pro. Så kunne de nok få indhentet noget af det tabte terræn ift. PS4.

Problemet med det, det er at så vil de tabe omkring 150$ per konsol. Det er simpelthen for meget, for en konsol, som ikke er tiltænkt en ny generation. Rykker de 20mill af Scorpio, vil det koste dem 21 milliard kroner, det får de simpelthen ikke lov til af deres aktionærer. Samtidigt er det ikke utænkeligt at Sony sænker prisen på PS4 Pro, samtidigt med at Scorpio kommer ud.

Det vigtigste for Microsoft, er 2 ting. At Scorpio ikke koster en arm, kan man håbe på 500$ og dermed omkring 4200 kr. herhjemme, er det acceptabelt og så nogle spil. Uden et godt spil lineup, falder det til jorden, fordi så bliver konsollen bare for hardcore gamers og det er stadigvæk meget niche.
Billede
Erroneus
Niveau 6
 
Indlæg: 1683
By: Nyborg


Re: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Slimjay DK » 6. apr 2017 16:41

Take my money :) jeg er på .... :)
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf IkkNico » 6. apr 2017 16:42

Der er snak om den del customization, tror de bruger udtrykket deep customization, som bla. sker i selve jernet ("on a silicon level"). Hvis nu man havde gjort det med Xbox One fra starten, så havde, der rent faktisk været tale om secret sauce ... OK måske ikke så hemmelig, men det havde special sovs

Der var engang en bruger her på siden, der ville skulle skifgte underbukser over sådan et citat her:
https://youtu.be/RE2hNrq1Zxs?t=3m04s

... men det er også helt sindssygt, og viser hvorfor man ikke bare skal sammenligne rå numre mellem Pro og Scorpio.
De fik trods alt Forza op i Native 4K ved en simpel portering, dvs. uden særlige optimeringer. det gør man ikke på en 6 teraflop cpu uden en "særlig sovs" :shock:
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Slimjay DK » 6. apr 2017 17:22

Den bruger kan jeg godt huske :) man kan jo med god vilje sige han fik delvis ret .. det vare bare ikke i den konsol han troede :lol:
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund

+1

Re: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Erroneus » 6. apr 2017 17:32

IkkNico skrev:... men det er også helt sindssygt, og viser hvorfor man ikke bare skal sammenligne rå numre mellem Pro og Scorpio.
De fik trods alt Forza op i Native 4K ved en simpel portering, dvs. uden særlige optimeringer. det gør man ikke på en 6 teraflop cpu uden en "særlig sovs" :shock:

Mjaaaa. Altså Forza kørte i 1080p på XB1 og Scorpio har præcis 4 gange så meget rå ydelse i, så at de trækker Forza i 4K er ikke den store overraskelse. At de ikke skal bruge mange kræfter på porteringen, har noget at gøre med de valg de har taget i forhold til hardware, så den er kompatibel med Xbox One titler, i samme stil med hvordan udviklere forholdsvis let har kunne køre PS4 spil til PS4 Pro kompatible spil. At der så tilsyneladende er power i overskud, når den kører Forza i 4K, det er meget interessant, men igen her skal man passe på med at ligge for meget i det, vi har allerede haft Guerilla Games ude og sige, at de ikke pressede PS4 Pro 100%.

Det er bestemt spændende at der er "deep customization," med, men det er ikke en ny ting med hardware til konsoller. Specielle tilpasninger til hardware, baseret på software og optimeringer, har vi set flere eksempler på i den her generation. F.eks. PS4 Pro GPU har speciel optimeringer på hardware, som gør at checkerboard rendering håndteres bedre af GPU'en, som betyder mindre arbejde for udviklere som skal bruge den teknik.

Jeg er mere spændt på at se, hvad de kan presse ud af den, med spil som er primært kodet til Scorpio.
Billede
Erroneus
Niveau 6
 
Indlæg: 1683
By: Nyborg

+1

Re: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Morten Skou » 6. apr 2017 19:04

Har desværre ikke så meget tid i dag, men det lyder som om at Xbox Scorpio bliver ret fed :D Som Erroneus skriver, så afhænger det selvfølgelig også af hvilke spil der kommer. Hver gang der kommer en ny konsol, så bliver den jo hypet op til at være super fantastisk, men bare se på Xbox One, hvor galt det kan gå....

Man skal også lige have i tankerne, at hvis casual gamers, som der trodsalt er flest af, skal ud og købe en Xbox Scorpio samt et nyt 4K fjernsyn, så er det en ret voldsom udskrivning. Ingen tvivl om at jeg selv gør det hvis det bliver aktuelt :D
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750

+1

Re: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf IkkNico » 6. apr 2017 20:22

Morten Skou skrev:Har desværre ikke så meget tid i dag, men det lyder som om at Xbox Scorpio bliver ret fed :D Som Erroneus skriver, så afhænger det selvfølgelig også af hvilke spil der kommer. Hver gang der kommer en ny konsol, så bliver den jo hypet op til at være super fantastisk, men bare se på Xbox One, hvor galt det kan gå....

Hvilke spil?
Der er jo allerede omkring 1000 Xbox One spil.

MS har gjort en dyd ud af, at fortælle dette ikke er en ny konsol generation. Alle XBO spil er 100% spilbare på XBS, og alle 360 spil der kan spilles på XBO, kan også spilles på XBS.

Det der er interessant er MS DX12 annoncering (og vision) for snart 3 år siden. Der var snak om tættere på jernet, færre funktioner (de skar vist ned til mindre end 100). Dette blev fulgt op af officielle annonceringer; udvikler man et spil til en Win 10 (DX12) platform (konsol, pc, teleon), så har du allerede udviklet spillet til alle.

Fra et teknisk synspunkt finder jeg XBS rigtig spændende. Fra et konsolspiller ditto synes jeg det er noget lort. Konsoller skal handle om nyskabelse og gameplay, og ikke grafik, pixels og hvem har flest teraflops.
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar
+1

Re: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Benja190782 » 6. apr 2017 20:33

IkkNico skrev:Fra et teknisk synspunkt finder jeg XBS rigtig spændende. Fra et konsolspiller ditto synes jeg det er noget lort. Konsoller skal handle om nyskabelse og gameplay, og ikke grafik, pixels og hvem har flest teraflops.


Der er jeg ikke helt enig - jeg vil også ha' særlig sovs!
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn

+1

Re: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Cena » 7. apr 2017 04:27

Har lige siddet og set videoen og det ser virkelig spændende ud! Det bliver spændende at se hvilke spil MS har i ærmet til E3! Selvom jeg dybest set ikke har tid til 2 konsoller kunne det godt ende med jeg køber en scorpio også.
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 5325
By: You can't see me!


Re: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf IkkNico » 7. apr 2017 13:34

Benja190782 skrev:
IkkNico skrev:Fra et teknisk synspunkt finder jeg XBS rigtig spændende. Fra et konsolspiller ditto synes jeg det er noget lort. Konsoller skal handle om nyskabelse og gameplay, og ikke grafik, pixels og hvem har flest teraflops.


Der er jeg ikke helt enig - jeg vil også ha' særlig sovs!

Jeg ved godt, at jeg (desværre) står rimeligt meget alene med den holdning, men jeg synes stadig at de her half-gen opgraderinger udhiler, alt hvad konsoller historisk har været, og hvad jeg (personligt) synes de burde være i fremtiden; primært gameplay og nyskabelse

Special sauce, høj opløsning, masser af muskler og muligheden for at opgradere hører sig PC til

... men sådan er vi heldivis så forskellige
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf Chaui » 7. apr 2017 13:56

Xbox Scorpio er vel samme generation som PS4 Pro? Så med det kæmpe forspring PlayStation har i denne generation, betyder vel at spil bliver udviklet til den og så portet over på Xbox Scorpio?

Og så betyder speciel sovs som nogle kalder det vel ikke så meget? Folk får jo maskinen til og lyde som noget der nærmest kun findes ude i fremtiden?
Billede
Chaui
Niveau 6
 
Indlæg: 1800


Re: Xbox Scorpio vs PS Neo

Indlægaf IkkNico » 7. apr 2017 15:28

Chaui skrev:Xbox Scorpio er vel samme generation som PS4 Pro? Så med det kæmpe forspring PlayStation har i denne generation, betyder vel at spil bliver udviklet til den og så portet over på Xbox Scorpio?

Og så betyder speciel sovs som nogle kalder det vel ikke så meget? Folk får jo maskinen til og lyde som noget der nærmest kun findes ude i fremtiden?

Tjaeh, hvis man kan få Forza til at køre i 4K@60fps med et rimeligt stort GPU overhead, blot ved at portere, altså uden særlige optimeringer, så betyder det da en del.
Man må jo spørge sig selv; hvad så med alle de andre spil, der blot skal porteres?
Er den proces lige så simplet som b/c? er den det, så vil stort set alle multiplats jo se bedst ud på Scorpio, og uanset hvor godt de scorer, så er det typisk multiplatform spil der findes på toppen af alle salgslister, når året er omme.
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 17 gæster

cron