Xboxlife forum

Bekymret for Xbox ones fremtid! :(

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: Bekymret for Xbox ones fremtid! :(

Indlægaf Mike JezZ » 14. mar 2017 09:48

Jeg er delvis enig. Der er dog kommet nogle gode eksklusive ud det seneste år synes jeg, men det er ikke nok. Halo Wars 2, Forza Horizon 3, Dead Rising 4 er alle spil jeg virkeligt nyder, men jeg forstår godt at folk gerne vil se nye titler fra Microsoft.

Recore var nyt, men fejlede. Quantum Break var nyt, men fejlede. 2 nye satsninger fra Microsoft, der allerede er glemt, fordi de var middelmådige, og så snakker folk samtidigt om at Microsoft aldrig tør at tage chancen med nye titler. Jeg tror, at Microsoft satsede forkert, og måske frygter at satse på en ny titel eller serie.

PlayStation 4 bader næsten i nye eksklusive udgivelser hver måned, og jeg må da også indrømme, at jeg købte en PlayStation 4 for 1 år siden. Den samler dog støv inde i soveværelset, da jeg ikke havde den store interesse i dens eksklusive titler. Jeg købte maskinen for The Last of Us, på trods af at jeg havde en PS3, men har sidenhen ikke købte spil til den, da jeg simpelthen ikke falder deres serier interessante. Skal dog have købt The Last Guardian på et tidspunkt, da kæresten lader til at være helt vild med spillet, og hvis ikke Crash Bandicoot kommer til Xbox One, bliver det også købt til maskinen når det ryger ned til en billig penge. Men ellers er der absolut ingen spil på PS4 der interesserer mig.

Og jeg ved godt at jeg hører til minoriteten, for ellers ville PS4 ikke have været så populær. Jeg synes bare at de symmetriske styrepind er så forfærdelige, og DS4 som alle andre DS-controllere føles billige og dårlige at bruge. Og så elsker jeg Xbox Play Anywhere-systemet, hvor jeg kun skal betale én gang for at få spillet til både PC og Xbox One.

Jeg ved godt at der også er mange der siger, at nu hvor Xbox One-spil er kommet til PC, er der ingen grund til at købe en Xbox One - men er der ikke stadig mange, der spiller på konsol uden at spille på PC?
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Bekymret for Xbox ones fremtid! :(

Indlægaf Theis Jensen » 14. mar 2017 10:58

Mike JezZ skrev:Jeg er delvis enig. Der er dog kommet nogle gode eksklusive ud det seneste år synes jeg, men det er ikke nok. Halo Wars 2, Forza Horizon 3, Dead Rising 4 er alle spil jeg virkeligt nyder, men jeg forstår godt at folk gerne vil se nye titler fra Microsoft.

Recore var nyt, men fejlede. Quantum Break var nyt, men fejlede. 2 nye satsninger fra Microsoft, der allerede er glemt, fordi de var middelmådige, og så snakker folk samtidigt om at Microsoft aldrig tør at tage chancen med nye titler. Jeg tror, at Microsoft satsede forkert, og måske frygter at satse på en ny titel eller serie.

PlayStation 4 bader næsten i nye eksklusive udgivelser hver måned, og jeg må da også indrømme, at jeg købte en PlayStation 4 for 1 år siden. Den samler dog støv inde i soveværelset, da jeg ikke havde den store interesse i dens eksklusive titler. Jeg købte maskinen for The Last of Us, på trods af at jeg havde en PS3, men har sidenhen ikke købte spil til den, da jeg simpelthen ikke falder deres serier interessante. Skal dog have købt The Last Guardian på et tidspunkt, da kæresten lader til at være helt vild med spillet, og hvis ikke Crash Bandicoot kommer til Xbox One, bliver det også købt til maskinen når det ryger ned til en billig penge. Men ellers er der absolut ingen spil på PS4 der interesserer mig.

Og jeg ved godt at jeg hører til minoriteten, for ellers ville PS4 ikke have været så populær. Jeg synes bare at de symmetriske styrepind er så forfærdelige, og DS4 som alle andre DS-controllere føles billige og dårlige at bruge. Og så elsker jeg Xbox Play Anywhere-systemet, hvor jeg kun skal betale én gang for at få spillet til både PC og Xbox One.

Jeg ved godt at der også er mange der siger, at nu hvor Xbox One-spil er kommet til PC, er der ingen grund til at købe en Xbox One - men er der ikke stadig mange, der spiller på konsol uden at spille på PC?


Nu er du sikkert allerede bekendt med "Horizon zero dawn", men det er virkeligt efter min mening et virkeligt genialt spil. :)
Skærm: LG OLED 55" B7
Lyd: Audio Pro T14 & Bower & Wilkins PX
Konsol: Xbox Series X, PS4 Pro, Switch
Theis Jensen
Niveau 4
 
Indlæg: 505
By: Roskilde


Re: Bekymret for Xbox ones fremtid! :(

Indlægaf Mike JezZ » 14. mar 2017 11:43

Jeg forstår udmærket godt hypen omkring spillet, men jeg hader robotfjender. Havde det været "virkelige" dinoer havde mit forhold dog været en helt anden til spillet.
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris

+1

Re: Bekymret for Xbox ones fremtid! :(

Indlægaf Slimjay DK » 14. mar 2017 12:35

Mike JezZ skrev:Jeg forstår udmærket godt hypen omkring spillet, men jeg hader robotfjender. Havde det været "virkelige" dinoer havde mit forhold dog været en helt anden til spillet.


Og så ville det være et helt andet spil :lol:
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Bekymret for Xbox ones fremtid! :(

Indlægaf Mike JezZ » 14. mar 2017 12:42

Slimjay DK skrev:
Mike JezZ skrev:Jeg forstår udmærket godt hypen omkring spillet, men jeg hader robotfjender. Havde det været "virkelige" dinoer havde mit forhold dog været en helt anden til spillet.


Og så ville det være et helt andet spil :lol:


Et spil jeg ville være interesseret i ;-)

Nu gik mit indlæg på, at jeg ikke fandt deres eksklusive interessante, hvor Theis nævner, at Horizon: Zero Dawn er et utroligt fedt spil, hvorefter jeg fortæller om min subjektive mening om spillet, og hvad der skulle til før jeg var interesseret :)

Jeg siger ikke at der er noget galt med Horizon: Zero Dawn overhoved, men der er elementer i spillet, der gør at jeg ikke har interessen :) Men forstår godt at andre kan have det.
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Bekymret for Xbox ones fremtid! :(

Indlægaf citysleeps » 14. mar 2017 12:45

Jeg har taget forskud på bekymringen og anskaffet mig en PS4 Pro. Det er første gang siden 90'erne at jeg ejer en Playstation. Jeg har netop prøvet Horizon Zero Dawn for første gang og hold - nu - op nogle flotte effekter. Jeg er ovenud spændt på hvad der venter i fremtiden for Pro'en.

Alt i mens jeg var opslugt af min egen begejstring kunne jeg mærke kolde og skuffet blikke fra min One S. Må ærlig indrømme at jeg føler mig lidt som en Judas i min egen stue. Det er bare mærkeligt med en Playstation, når man har været på Xbox siden 2005 :p

Mike JezZ skrev:Jeg forstår udmærket godt hypen omkring spillet, men jeg hader robotfjender. Havde det været "virkelige" dinoer havde mit forhold dog været en helt anden til spillet.


Havde det været virkelige dinoer havde mit forhold været modsat. Ikke at jeg er dyreaktivist - eller at det har nogen realistisk relation i dette tilfælde - men at nedslagte levende væserne for underholdningens skyld er jeg lidt uforstående over. Det irriterede mit lidt i Far Cry og i FF15.

Horizon Zero Dawn har imo fundet en perfekt balancegang og de mekaniske væsener giver ligeledes spillet langt større personlighed. Og robotter har ingen følelser, så det er en win/win :)
citysleeps
Niveau 5
 
Indlæg: 914
By: København


Re: Bekymret for Xbox ones fremtid! :(

Indlægaf Mike JezZ » 14. mar 2017 12:50

Jeg håber at du bliver glad for din Pro, og der er absolut intet galt i at have samtlige platforme Citysleeps :) Jeg har både PS4, Xbox One, en kraftig PC, en Switch, og en lang række andre platforme, og jeg fortryder inderligt at jeg købte min PS4 på det tidspunkt, især da den kostede det samme som en Pro nu gør, og at jeg kun har spillet The Last of Us på et par håndfulde timer.

citysleeps skrev:Havde det været virkelige dinoer havde mit forhold været modsat. Ikke at jeg er dyreaktivist - eller at det har nogen realistisk relation i dette tilfælde - men at nedslagte levende væserne for underholdningens skyld er jeg lidt uforstående over. Det irriterede mit lidt i Far Cry og i FF15.


Nu er digitale dyr heller ikke levende væsener, for ellers ville jeg efterhånden have haft ret dårlig samvittighed, med alle de væsener jeg havde slået ihjel gennem tidernes løb :P

Der ville Stalins killstreak være vand ved siden af :lol:
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Bekymret for Xbox ones fremtid! :(

Indlægaf Slimjay DK » 14. mar 2017 12:56

Mike JezZ skrev:Jeg synes bare at de symmetriske styrepind er så forfærdelige, og DS4 som alle andre DS-controllere føles billige og dårlige at bruge


og det kommer fra manden der har byttet min. 10 Xbox One controllers ?
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Bekymret for Xbox ones fremtid! :(

Indlægaf Mike JezZ » 14. mar 2017 12:59

Hey, lad os gøre det til en tråd omkring mig, der svarer på en masse spørgsmål omkring mine holdninger, der samtidigt får mig til at fremstå som en fanboy :P

Slimjay DK skrev:
Mike JezZ skrev:Jeg synes bare at de symmetriske styrepind er så forfærdelige, og DS4 som alle andre DS-controllere føles billige og dårlige at bruge


og det kommer fra manden der har byttet min. 10 Xbox One controllers ?


Jeg sagde ikke at Xbox One controlleren var bedre bygget, men den føles bedre. Men ja, Xbox One-controlleren er også elendig, hvilket heldigivs er rettet op på med den "nye" Xbox One S-controller. Den har jeg heldigvis ikke haft fejl med - udover at MS har erkendt, at home-knappen er så dårlig at trykke ned, at de nu ændrer hele UI så den registrerer ved et enkelt tryk :lol:
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Bekymret for Xbox ones fremtid! :(

Indlægaf citysleeps » 14. mar 2017 13:02

Mike JezZ skrev:Jeg håber at du bliver glad for din Pro, og der er absolut intet galt i at have samtlige platforme Citysleeps :) Jeg har både PS4, Xbox One, en kraftig PC, en Switch, og en lang række andre platforme, og jeg fortryder inderligt at jeg købte min PS4 på det tidspunkt, især da den kostede det samme som en Pro nu gør, og at jeg kun har spillet The Last of Us på et par håndfulde timer.


Tak :) PS4 er indtil videre for singleplayer spil, og der er ligeledes en masse titler jeg endnu ikke har prøvet. Heavy Rain, Beyond Two Souls, Uncharted serien, Journey osv. Så det skal helt sikkert bliver spændende at komme igang med. Normalt ejer jeg ikke flere platforme, så måske Scorpio overtager det hele til den tid.

Mike JezZ skrev:Nu er digitale dyr heller ikke levende væsener, for ellers ville jeg efterhånden have haft ret dårlig samvittighed, med alle de væsener jeg havde slået ihjel gennem tidernes løb :P

Der ville Stalins killstreak være vand ved siden af :lol:


Nå ja, *levende* digitale dyr - you know what i mean :wink:
citysleeps
Niveau 5
 
Indlæg: 914
By: København

+1

Re: Bekymret for Xbox ones fremtid! :(

Indlægaf Slimjay DK » 14. mar 2017 13:15

Jeg er ret enig med Skou ... Xbox One døde for mig efter Gears Of War 4, pt. er det kun Cuphead jeg ser frem til og føj hvor Jeg glæder mig til at se Scorpio .. E3 2017 bliver konge :)
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund

+2

Re: Bekymret for Xbox ones fremtid! :(

Indlægaf Haugboelle » 14. mar 2017 14:01

Solgte min PS4 sidste år fordi jeg aldrig brugte den og egentlig ikke synes der var noget jeg ikke kunne undvære som eksklusiv, men må indrømme jeg nu overvejer at få en igen, der er faktisk en del titler jeg gerne vil igennem. Dog uden at Xboxen ryger, så halshugger ungerne mig :) Hehe

EDIT: Tror egentlig jeg venter på PRO samt VR blir billigere også har jeg en PS4 igen :)
Haugboelle
Niveau 8
 
Indlæg: 6756


Re: Bekymret for Xbox ones fremtid! :(

Indlægaf Aaliyahchili » 14. mar 2017 19:47

Efter sidste E3 solgte jeg min Xbox one, da MS intet kom med ....købte en Ps 4 i stedet samt last of us og Uncharted serien....
Men efter jeg havde gennemført ovenstående titeler, mangelede jeg bare noget i mit gamer liv...Nemlig min Xbox , så jeg købte en ny og nu står min Ps 4 (som jeg frygtede, ved at have 2 konsoller) bare og samler støv....
Det var dog et slag i mine Xbox løg at SCALEBOUND blev skrottet, havde virkelig glædet mig....
Men jeg tror og håber på at MS har noget kæmpe stort i ærmet sammen med Scorpio.....
Ville ønske Last of us også udkom på Xbox.....

Sov sødt Aaliyah og Chili
Aaliyahchili
Niveau 5
 
Indlæg: 1080
By: Cleveland ;)

+1

Re: Bekymret for Xbox ones fremtid! :(

Indlægaf Mike JezZ » 15. mar 2017 09:26

Jeg forstår godt at folk gerne vil have masser af spil, og også gerne eksklusive - men synes folk virkeligt at Microsoft mangler nogle eksklusive titler?

Forza-serien dækker over bilspil, noget, som især PlayStation 4 har manglet.

Gears of War dækker over action-serien.

Halo dækker skydespillene.

Alle serierne jeg har nævnt har kørt i utroligt mange år, men det er jo også klasse serier, og de har alle rykket sig ret langt siden det første spil i deres serie.

Hvis man finder eksklusive spil på andre platforme fede bør man selvfølgeligt købe adgang til platformen, men skader det virkeligt at have flere platforme på én gang?
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Bekymret for Xbox ones fremtid! :(

Indlægaf tue69 » 15. mar 2017 11:07

Så hvis man nu, som jeg selv, er kørt død i eksempelvis Halo, hvad har MS så?

Jeg er helt enig i at det er fantastiske serier med en stor og flot historik, men en enkelt titel til en hel stilart er vel heller ikke imponerende?

Jeg glæder mig til at se hvad MS har i ærmet med Scorpio. Specielt hvad angår nye titler.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C

+2

ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster